Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.Grand Cherokee Limited 4.7 V8 2001 aracımda akümü sarj etmek için sökmüstüm,aküyü sökmeden önce immobilizer sistemini devredısı bıraktım.Aracımda lpg yok.Daha önceleri akünün sadece - kutupbasını sökünce 15,20 dakika bekledikten sonra - yi tekrar takınca bi sorun olmuyordu.Fakat aküye bakım icin immobilizer sistemini devredısı bıraktıktran sonra ilk - sonra + kutbu cıkardım,aküyü sarj ettikten sonra takmaya zamanım olmadı ve yaklasık 12 gün sonra akü bekledigi icin tekrar sarj edip,sarj ettikten 1 gün sonra aküyü taktım,aracım calıstı fakat motor ısındıktan sonra vites D de iken ilk kalkısta biraz bekleyip vuruntu yapıyor.
Sarsıntıyla 1. vites geciyor,bazen 2.den 1 e düserkende biraz vuruntu yapıyor,geri viteste yani R de vuruntu yok,önce boyle sorunlarım yoktu,aracım 12 gün aküsüz kaldıgı icin elektronik parcalarda, tcm (transmission control module) ve pcm gibi beyinlerde sıfırlanma olmuş olabilir mi?Kendi yapabilecegim pratik bi çözümü var mı?Kontak anahtarını kapatıp actıgımda 4. seferde acık konumda done yazıyor yani hata kodu almıyorum.Sonradan örnegin 80-100 km yol yaptıktran sonra sürüs tarzıma göre vites gecisleri alısır mı yoksa serviste cihaz yardımıyla tcm nin quick learn işlemiyle tekrar tanıtılması mı gerekir?Akü dısında herhangi bi parca sökmedim.Akünün + dan sonra - kutbunu takarken cok az kıvılcım cıkması dogal mıdır?Aküyü komple söküp benim yasadıgım sorunu yasamayan arkadaslarda cevap yazarlarsa sevinirim.Teşekkürler.