Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 21 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Jeep ZJ sert kalkışta ve 1-2 vites geçişindeki problem

  1. #1
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285

    Jeep ZJ sert kalkışta ve 1-2 vites geçişindeki problem

    97 Avrupa versiyon 5.2mizde vites Dde iken sert kalkışlarda araba gitmek isteyipte gidemiyor çok büyük bir dişli sıyırma sesi olmuyor ama biraz tıkırdıyor araba dişli sıyırması sesine çok benzeyen bir ses değil sanki aktarma organlarından gelen bir ses gibi.Aynı tıkırtıyı yaptığı diğer bir durum ise vites gene Dde araba 2.viteste bayıldığında gaza yüklendiğimde vites 1e geçerken yapıyor.Bu durumu yaşayan oldumu hiç ? Bulunduğumuz ilde amerikan servisi olmadığından telefonda derdimizi anlattık yağını kontrol edin eksikse tamamlayın dediler,biraz eksikmiş tamamladık ama gene aynı sıkıntı devam ediyor gelin bakalım dediler.Bakıma gitmeden önce birde sizlere danışmak istedim.Yoksa şanzıman reflektiyemi istiyor ?

  2. #2
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı ycankes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    97 Avrupa versiyon 5.2mizde vites Dde iken sert kalkışlarda araba gitmek isteyipte gidemiyor çok büyük bir dişli sıyırma sesi olmuyor ama biraz tıkırdıyor araba dişli sıyırması sesine çok benzeyen bir ses değil sanki aktarma organlarından gelen bir ses gibi.Aynı tıkırtıyı yaptığı diğer bir durum ise vites gene Dde araba 2.viteste bayıldığında gaza yüklendiğimde vites 1e geçerken yapıyor.Bu durumu yaşayan oldumu hiç ? Bulunduğumuz ilde amerikan servisi olmadığından telefonda derdimizi anlattık yağını kontrol edin eksikse tamamlayın dediler,biraz eksikmiş tamamladık ama gene aynı sıkıntı devam ediyor gelin bakalım dediler.Bakıma gitmeden önce birde sizlere danışmak istedim.Yoksa şanzıman reflektiyemi istiyor ?
    Kalkis balatalari bitmis, aracim aynisi bende de basladi ama onemli olan yuksek viteslerdeki performansi, dogru vites gecis zamanlari, saglikli kompresor yapiyor olup olmamasi. Ben sadece kalkis balatalarini degistirip kurtaricam isi, gerisinde sorun yok baktik. Sebebi de milletle sert sekilde kalkis yapip yapip herkesi gecmem o yuzden bozmusum


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Araç tıkırtı ile birlikte yüksek devir çevirip az ivmeleniyor ise tork konvertörüdür.
    Tamiri yenisi ile aynı fiyata gelir. 93-95 arası zjlerde hiç duymadım. 96-98 arası modellerde tork konvertörü daha zayıf gibi.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  4. #4
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı Mirkan Şenol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç tıkırtı ile birlikte yüksek devir çevirip az ivmeleniyor ise tork konvertörüdür.
    Tamiri yenisi ile aynı fiyata gelir. 93-95 arası zjlerde hiç duymadım. 96-98 arası modellerde tork konvertörü daha zayıf gibi.
    O degil Mirkanim, sanziman dedigim gibi


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kalkis balatalari bitmis, aracim aynisi bende de basladi ama onemli olan yuksek viteslerdeki performansi, dogru vites gecis zamanlari, saglikli kompresor yapiyor olup olmamasi. Ben sadece kalkis balatalarini degistirip kurtaricam isi, gerisinde sorun yok baktik. Sebebi de milletle sert sekilde kalkis yapip yapip herkesi gecmem o yuzden bozmusum


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    vites geçişlerinde hiçbir sıkıntı yok.Sıkıntı sadece belirttiğim durumlar.Onun dışında herşey şıkır şıkır,şanzıman diferansiyel vs yağları değişeli daha 1 yıl olmadı zaten.Aradığımız servis bize kalkış balatasından falan hiç bahsetmemişti.Maliyet hakkında bir bilginiz varmı ? Mümkünse link atabilirmisiniz ?

  6. #6
    otomatik şanzuman yağınıza baktınızmı? azalma veya fazlalık yok dimi?
    buna benzer şeyler yaptırabilir tork konvertörlü araçlarda.
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  7. #7
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otomatik şanzuman yağınıza baktınızmı? azalma veya fazlalık yok dimi?
    buna benzer şeyler yaptırabilir tork konvertörlü araçlarda.
    kontrol ettik azalmıştı tamamladık ama birşey değişmedi durum hala aynı.

  8. #8
    ne kadar azalmıştı? ne kadar tamamladınız? hocam eğer konvertörde bir sorun varsa maliyet artabilir. iki dönen türübin arasında boşluk vardır ve santifuruj etkisi yaparak yağı sürekli devirdaim eder. kaba anlatımıyla sistem bu. muhtemelen bence tork konvertörü ile alakalı bir durum.

    sabah aracı çalıştırmadan önce bi şanzuman yağ seviyesine bakın.eksik veya fazla olmaması lazım.
    eğer normalse aracı çalıştırdıktan sonra ilk önce d veya r ye alıp 20-30 cm ilerleyin. sonra boşa alıp durduğu yerde gaza basın. araba 3-4 bin devirlere geldiğinde ön göğüs sallanıyorsa veya farklı bir kaç ses geliyorsa otomatik şanzumancıya götürün.
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  9. #9
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı ycankes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vites geçişlerinde hiçbir sıkıntı yok.Sıkıntı sadece belirttiğim durumlar.Onun dışında herşey şıkır şıkır,şanzıman diferansiyel vs yağları değişeli daha 1 yıl olmadı zaten.Aradığımız servis bize kalkış balatasından falan hiç bahsetmemişti.Maliyet hakkında bir bilginiz varmı ? Mümkünse link atabilirmisiniz ?
    400-500 liraya halloluyor, istanbula getirseniz araci yaptiririz beraber


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #10
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne kadar azalmıştı? ne kadar tamamladınız? hocam eğer konvertörde bir sorun varsa maliyet artabilir. iki dönen türübin arasında boşluk vardır ve santifuruj etkisi yaparak yağı sürekli devirdaim eder. kaba anlatımıyla sistem bu. muhtemelen bence tork konvertörü ile alakalı bir durum.

    sabah aracı çalıştırmadan önce bi şanzuman yağ seviyesine bakın.eksik veya fazla olmaması lazım.
    eğer normalse aracı çalıştırdıktan sonra ilk önce d veya r ye alıp 20-30 cm ilerleyin. sonra boşa alıp durduğu yerde gaza basın. araba 3-4 bin devirlere geldiğinde ön göğüs sallanıyorsa veya farklı bir kaç ses geliyorsa otomatik şanzumancıya götürün.
    yağ eksiği tamamlandıktan sonraki sabah yağ seviyesine baktık daha doğrusu babam baktı normal olduğunu söylemişti bana.Göğüste sallanma falan asla yok sadece ilk gönderide bahsettiğim 2 durum var.Birincisi sert kalkışlarda tıkırtı, diğeri ise vites Dde araba 2de boğulduğunda gaza yüklenip vites 1 geçerken aynı tip tıkırtıyı yapıyor.

  11. #11
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    400-500 liraya halloluyor, istanbula getirseniz araci yaptiririz beraber


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    teşekkürler Karabükte ikamet ediyoruz Ankara daha yakın oluyor.Bakımada Akgün Aydına götürüyoruz arabayı.Bu işin çözümünüde büyük ihtimal Ankarada yaparız.Ki ben sadece fikir edinmek için bu konuyu açtım gidelim görelim bakalım sıkıntı nerden belkide başka bir yerden.

  12. #12
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı ycankes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkürler Karabükte ikamet ediyoruz Ankara daha yakın oluyor.Bakımada Akgün Aydına götürüyoruz arabayı.Bu işin çözümünüde büyük ihtimal Ankarada yaparız.Ki ben sadece fikir edinmek için bu konuyu açtım gidelim görelim bakalım sıkıntı nerden belkide başka bir yerden.
    Bekliyoruz gelismeleri, haberleri...insallah o da oyle cikar


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #13
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı ycankes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağ eksiği tamamlandıktan sonraki sabah yağ seviyesine baktık daha doğrusu babam baktı normal olduğunu söylemişti bana.Göğüste sallanma falan asla yok sadece ilk gönderide bahsettiğim 2 durum var.Birincisi sert kalkışlarda tıkırtı, diğeri ise vites Dde araba 2de boğulduğunda gaza yüklenip vites 1 geçerken aynı tip tıkırtıyı yapıyor.
    Arazi şanzımanı zincir atlatması olabilir. Zincir artık çok uzadığından ani yüklenmelerde, ki 2' den 1' atladığında yüklenme olduğu için zincir dişli üzerine oturuncaya kadar atlar, hatta çok uzamışsa şanzımanın bloğuna da vurur, sürter. Bence önce bakılması gereken arazi şanzıman yağ seviyesi, eğer yağ normal ise şanzıman açılıp zincir tansiyonuna bakılmalı.

    DİKKAT ! eğer bu uzamadan dolayı zincir hareket halinde yüksek süratte koparsa arazi şanzımanında ağır hasara neden olur.

  14. #14
    ergun abi konuya ortadan alakasız dalıyorum ama,

    bu arada birebir tanışmamamıza rağmen aldım aracı yemin ederim 2 gün evvel seni rüyamda gördüm
    Hilmi, seni hiç unutmayacağız...
    www.hilmisenlen.com

  15. #15
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arazi şanzımanı zincir atlatması olabilir. Zincir artık çok uzadığından ani yüklenmelerde, ki 2' den 1' atladığında yüklenme olduğu için zincir dişli üzerine oturuncaya kadar atlar, hatta çok uzamışsa şanzımanın bloğuna da vurur, sürter. Bence önce bakılması gereken arazi şanzıman yağ seviyesi, eğer yağ normal ise şanzıman açılıp zincir tansiyonuna bakılmalı.

    DİKKAT ! eğer bu uzamadan dolayı zincir hareket halinde yüksek süratte koparsa arazi şanzımanında ağır hasara neden olur.
    ayağımı gazdan çektiğim anda ses kesiliyor.tekrar gaza bastığımda herşey normal oluyor.

  16. #16
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı göktu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ergun abi konuya ortadan alakasız dalıyorum ama,

    bu arada birebir tanışmamamıza rağmen aldım aracı yemin ederim 2 gün evvel seni rüyamda gördüm
    Eyvaaaaaahhhh.....!

  17. #17
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arazi şanzımanı zincir atlatması olabilir. Zincir artık çok uzadığından ani yüklenmelerde, ki 2' den 1' atladığında yüklenme olduğu için zincir dişli üzerine oturuncaya kadar atlar, hatta çok uzamışsa şanzımanın bloğuna da vurur, sürter. Bence önce bakılması gereken arazi şanzıman yağ seviyesi, eğer yağ normal ise şanzıman açılıp zincir tansiyonuna bakılmalı.

    DİKKAT ! eğer bu uzamadan dolayı zincir hareket halinde yüksek süratte koparsa arazi şanzımanında ağır hasara neden olur.
    Ergün abi,gerekli bütçe sağlanana kadar ZJyi bu şekilde günlük ve hafif arazide kullanmaya devam etsek başımıza daha büyük sorunlar çıkar mı ? Sert kalkışlardan arabayı fazla darlamaktan kaçındığımız sürece ses yapmıyor şanzıman.

  18. #18
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı ycankes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ergün abi,gerekli bütçe sağlanana kadar ZJyi bu şekilde günlük ve hafif arazide kullanmaya devam etsek başımıza daha büyük sorunlar çıkar mı ? Sert kalkışlardan arabayı fazla darlamaktan kaçındığımız sürece ses yapmıyor şanzıman.
    daha sıkıntının ne olduğunu tam olarak bilmiyoruz, sadece anlattığın kadarına tahminler yapıyoruz... bilemem....

  19. #19
    ayağını gazdan çektiğinde ses kesiliyorsa ergun abinin bahsettiği arıza olması kuvvetle muhtemel.
    bence beklemeden yaptırın. maliyetiniz zaman içinde artabilir.
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  20. #20
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    daha sıkıntının ne olduğunu tam olarak bilmiyoruz, sadece anlattığın kadarına tahminler yapıyoruz... bilemem....
    Teşekkürler Ergun abi.

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •