Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Grand Cherokee ZJ Şanzıman yağı nasıl kon trol edilir

Hybrid View

  1. #1
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427

    Grand Cherokee ZJ Şanzıman yağı nasıl kon trol edilir

    Özellikle 2. El araç bakanlara aracı kontrol ederken öneririm !

    Bilinen odur ki “ ZJ’ lerde 200.000 ‘ lere yaklaştıkça ana şanzıman artık sorun çıkartmaya başlar. Rektifiyesi de oldukça masraflıdır. İlk sahibi olma şansınız düşük olduğuna göre şanzımanın daha önceleri hangi şartlarda kullanıldığı ve ne sıklıkta doğru bakım yapıldığını, hatta yağının ve filtresinin değişip değiştirilmediğini dahi bilemezsiniz. Oysa normal ortam şartlarında kullanılan ZJ’ lerin şanzıman yağları yılda en az 6 defa, zorlu şarlarda kullanılanların ise ( romork v.s..) haftada bir sıklıkla kontrol edilmesi gerekir.

    Tamam, 2. el yeni araç aldığınızda hemen tüm sıvıları her ihtimale karşı değiştirirsiniz değiştirmesine de iş işten geçmiş olabilir ve şanzımanın bu güne kadar ne denli yıpranmış yorulmuş olduğunu da anlayamazsınız. Sonraları çıkar aheste aheste…

    Tüm varsayımlara positiv bir yaklaşımla bakıp, zararın neresinden dönersek kardır mantığı ile hareket edip bu günden itibaren şanzımana gereken ilgiyi gösterelim…, ne dersiniz ?

    Şanzıman yağ kontrol çubuğunun yeri ;





    * aslında çubuğun tutma yeri sarıdır, bendeki siyah ( değişmiş herhalde...)


    Yağ seviye kontrolunu şanzıman yağı normal çalışma sıcaklığında yapmalıyız. ( 82 C veya 180 F )

    - Yağı bu sıcaklığa ulaştırmak için aracı en az 25 km ( 15 mil ) kullanmalıyız.
    - Düz eğimsiz bir yerde durun. ( doğru ölçüm için çok önemli )
    - Motor çalışır durumda el firenini çektikten sonra vitesi ( N ) konumuna alın.
    - Tüm viteslere sırasıyla kısa süreli geçirin.
    - En son ( N ) konumunda bırakın. Motor çalışır durumda kalsın.
    - Ölçüm çubuğunu çıkartın, iyice temizleyip yerine takın.
    - Tekrar çubuğu çıkartın ve seviyeyi kontrol edin ( Dikkat yağa parmağınızla dokunmayın > çok sıcaktır.)
    - Normal yağ seviyesi çapraz çizgilerle belirtilen aralıkta olmalıdır.



    Eğer yağ eksikse yağ çubuğunu taktığınız yerden bir huni ile ekleme yapabilirsiniz. (Dikkat az miktarda yavaş yavaş, kontrol ede ede ekleme yapın. Maximum seviyeyi asla geçmemeli. !

    Yağın görüntüsünün ip uçları ;

    (a) Akışkan olan, rengi pembe ile kırmızı arasında değişen yağ; her şeyin yolunda olduğunu gösterir.
    ( 3. resimde çubuk üzerinde görülen renk gibi.)

    (b) Rengi turuncu, kahverengi, ya da yanık kokuyor ama seviyesi doğru ise ; acilen yağ ve yağ filtresi değiştirilmeli ve sonuçtan emin olmak için tekrar yol testi yapılmalıdır.

    (c) Yağ rengi siyaha yakın, koyu kahverengi ise ve içinde partiküller ve metal tozları görünüysa;
    maalesef iş işten geçmiştir ! Şanzıman acilen daha fazla hasar görmeden revize edilmelidir.



    • 2. el alırken kontrol etmemiz gerekirse ve en az 25 km. test etme durumunuz yoksa yağın sıcaklığına göre aşağıdaki tablo ile karşılaştırma yaparak olması gerekn yağın seviyesini (kırmızı çizgi ) kontrol edebilirsiniz.

    Mesela motor soğuk ise...; ( 80 F ve altında... )


    Düşük seviyede görünüyorsa;
    Pompa yağ ile birlikte hava çekmiş olabilir. Yağ içinde hava bulunması yağın akışkanlığını engelleyip gerekli yağ basıncının düşmesine sebeb olabilir.

    Max. Seviyeden yüksek ise ;
    Dişliler köpüklü hava almış bir yağ içinde çalışmıştır.

    Her iki durumda da şanzıman aşırı ısınmaya maruz kalmış, oksidasyona ve vernik birikimine sebep olarak şanzımanda ağır hasarlara zemin hazırlamış olabilir.

    Ayrıca yağın kıvam ve renk görünümü ile ilgili yukarıdaki açıklamalara dikkat etmek gerekir.

    Haydi kontrola, bol şans !

    * Dip not : Her 20.000 km'de ( 12.000 mil ) yağın, her 40.000 km'de 21.000 mil ) filtrenin değiştirilmesi üretici fabrika tarafından önerilmiştir.

  2. #2
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Hazır şanzıman konusuna değinmişken..., bu konuya da bir göz atmakta fayda var ( yeni katılanlar için )

    http://www.geze-gen.com/showthread.p...=5776#post5776

  3. #3
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    super konu..ilk defa okuyorum bunu tşkler ergun abi..
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  4. #4
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077

    G. Cherokee ZJ Şanzıman yağı

    Teşekkürler abi takipteyiz bu gün içimi rahatlattın hemen dediklerini yapıp burdan paylaşacağım 👍🏿

    Köpüklü havayı temizlemek için ayrıca birşey yapmamız gerekir mi ?

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Üye mavituna17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.Aralk.2014
    Mesajlar
    60
    fakat4
    Drfrrfcffccrirfx5

    Frefxrrxff
    Fcd

    4
    R
    Rf
    Fr,Fe fakat, dff
    rrŕr

    SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  6. #6
    Üye toporomboz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27.Nisan.2014
    Nereden
    DATÇA-MUĞLA
    Mesajlar
    493
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Özellikle 2. El araç bakanlara aracı kontrol ederken öneririm !

    Bilinen odur ki “ ZJ’ lerde 200.000 ‘ lere yaklaştıkça ana şanzıman artık sorun çıkartmaya başlar. Rektifiyesi de oldukça masraflıdır. İlk sahibi olma şansınız düşük olduğuna göre şanzımanın daha önceleri hangi şartlarda kullanıldığı ve ne sıklıkta doğru bakım yapıldığını, hatta yağının ve filtresinin değişip değiştirilmediğini dahi bilemezsiniz. Oysa normal ortam şartlarında kullanılan ZJ’ lerin şanzıman yağları yılda en az 6 defa, zorlu şarlarda kullanılanların ise ( romork v.s..) haftada bir sıklıkla kontrol edilmesi gerekir.

    Tamam, 2. el yeni araç aldığınızda hemen tüm sıvıları her ihtimale karşı değiştirirsiniz değiştirmesine de iş işten geçmiş olabilir ve şanzımanın bu güne kadar ne denli yıpranmış yorulmuş olduğunu da anlayamazsınız. Sonraları çıkar aheste aheste…

    Tüm varsayımlara positiv bir yaklaşımla bakıp, zararın neresinden dönersek kardır mantığı ile hareket edip bu günden itibaren şanzımana gereken ilgiyi gösterelim…, ne dersiniz ?

    Şanzıman yağ kontrol çubuğunun yeri ;





    * aslında çubuğun tutma yeri sarıdır, bendeki siyah ( değişmiş herhalde...)


    Yağ seviye kontrolunu şanzıman yağı normal çalışma sıcaklığında yapmalıyız. ( 82 C veya 180 F )

    - Yağı bu sıcaklığa ulaştırmak için aracı en az 25 km ( 15 mil ) kullanmalıyız.
    - Düz eğimsiz bir yerde durun. ( doğru ölçüm için çok önemli )
    - Motor çalışır durumda el firenini çektikten sonra vitesi ( N ) konumuna alın.
    - Tüm viteslere sırasıyla kısa süreli geçirin.
    - En son ( N ) konumunda bırakın. Motor çalışır durumda kalsın.
    - Ölçüm çubuğunu çıkartın, iyice temizleyip yerine takın.
    - Tekrar çubuğu çıkartın ve seviyeyi kontrol edin ( Dikkat yağa parmağınızla dokunmayın > çok sıcaktır.)
    - Normal yağ seviyesi çapraz çizgilerle belirtilen aralıkta olmalıdır.



    Eğer yağ eksikse yağ çubuğunu taktığınız yerden bir huni ile ekleme yapabilirsiniz. (Dikkat az miktarda yavaş yavaş, kontrol ede ede ekleme yapın. Maximum seviyeyi asla geçmemeli. !

    Yağın görüntüsünün ip uçları ;

    (a) Akışkan olan, rengi pembe ile kırmızı arasında değişen yağ; her şeyin yolunda olduğunu gösterir.
    ( 3. resimde çubuk üzerinde görülen renk gibi.)

    (b) Rengi turuncu, kahverengi, ya da yanık kokuyor ama seviyesi doğru ise ; acilen yağ ve yağ filtresi değiştirilmeli ve sonuçtan emin olmak için tekrar yol testi yapılmalıdır.

    (c) Yağ rengi siyaha yakın, koyu kahverengi ise ve içinde partiküller ve metal tozları görünüysa;
    maalesef iş işten geçmiştir ! Şanzıman acilen daha fazla hasar görmeden revize edilmelidir.



    • 2. el alırken kontrol etmemiz gerekirse ve en az 25 km. test etme durumunuz yoksa yağın sıcaklığına göre aşağıdaki tablo ile karşılaştırma yaparak olması gerekn yağın seviyesini (kırmızı çizgi ) kontrol edebilirsiniz.

    Mesela motor soğuk ise...; ( 80 F ve altında... )


    Düşük seviyede görünüyorsa;
    Pompa yağ ile birlikte hava çekmiş olabilir. Yağ içinde hava bulunması yağın akışkanlığını engelleyip gerekli yağ basıncının düşmesine sebeb olabilir.

    Max. Seviyeden yüksek ise ;
    Dişliler köpüklü hava almış bir yağ içinde çalışmıştır.

    Her iki durumda da şanzıman aşırı ısınmaya maruz kalmış, oksidasyona ve vernik birikimine sebep olarak şanzımanda ağır hasarlara zemin hazırlamış olabilir.

    Ayrıca yağın kıvam ve renk görünümü ile ilgili yukarıdaki açıklamalara dikkat etmek gerekir.

    Haydi kontrola, bol şans !

    * Dip not : Her 20.000 km'de ( 12.000 mil ) yağın, her 40.000 km'de 21.000 mil ) filtrenin değiştirilmesi üretici fabrika tarafından önerilmiştir.
    bende soğukken baktım.... max üzerinde hatta çentikli kıvrım yerine kadar...yağ var sıcak kontrolde min çok altında ucunda görünüyor.....ayrıca yokuşlu yollarda o/d yanıyor yol düzleyince sönüyor hemen 4'e geçiyor vites rahatlıyor...yağ fazlamı az mı sıkıntı nedir neden korumaya alıyor kendini o/d ışığı yanarak? yardım için ayrıca mesaj ile özelden de ulaşabilirsiniz...
    *KARŞINDAKİ İNSANIN EN AZ SENİN KADAR AKILLI OLACAĞINI SAKIN UNUTMA*

  7. #7
    Üye toporomboz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27.Nisan.2014
    Nereden
    DATÇA-MUĞLA
    Mesajlar
    493
    Alıntı toporomboz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende soğukken baktım.... max üzerinde hatta çentikli kıvrım yerine kadar...yağ var sıcak kontrolde min çok altında ucunda görünüyor.....ayrıca yokuşlu yollarda o/d yanıyor yol düzleyince sönüyor hemen 4'e geçiyor vites rahatlıyor...yağ fazlamı az mı sıkıntı nedir neden korumaya alıyor kendini o/d ışığı yanarak? yardım için ayrıca mesaj ile özelden de ulaşabilirsiniz...
    şanzıman hastanesi ile telefonda görüşünce yağ eksikliğinden olduğuna karar verdik...ben soğukken baktığımda max seviye görünüyor dedim ama araba çalışmıyordu yağ gelsin int den sipariş verdim belli olacak ama mantık o/d ikaz ışığı yanması yağ azlığından sıcaklıktan kendini korumaya aldığı belirtisi gibi....
    *KARŞINDAKİ İNSANIN EN AZ SENİN KADAR AKILLI OLACAĞINI SAKIN UNUTMA*

  8. #8
    Üye toporomboz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27.Nisan.2014
    Nereden
    DATÇA-MUĞLA
    Mesajlar
    493
    yağ bugün geldi.... yaklaşık 1,5litre ilave yaptım yağ çubuğundaki normal seviyeye geldi...
    *KARŞINDAKİ İNSANIN EN AZ SENİN KADAR AKILLI OLACAĞINI SAKIN UNUTMA*

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •