Toplam 44 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Tekne ile alıp başını gitmenin maliyeti nedir ?

Hybrid View

  1. #1
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Ömür, Fuat ve Çetin' e aydınlatıcı katkılarınızdan dolayı teşekkürler...

    Ama, esas konumuz salt tekne almak, tekne sahibi olmak veya çalışmaya devam edip teknede yaşamak değil…., yaşamın geri kalanını kapsayan bir seyir; dünya seyahati.

    Gerçekleştirebilmek için bol boş zamana ihtiyaç var, yani en az 2 yıl ayrılabilmeli.
    Kaldı ki 2 yıl da çok az bir süre, (yolculuğu tamamlamak için neredeyse kendimi yarışıyor hissederim...) Mantıklı rahat zaman dilimi 4-5 yıl olmalı, ki onu da geç; hayatımın geri kalanı olmalı…. Kısaca vaktim ve yeterli param olmalı, tabi birde geride bırakılacak bağlar ve takıntılar olmamalı.

    Eğer yola çıkabilmek için bir takım özellikleri kendinde bulabiliyorsan ,en ağır koşullarda kendi kendine yetebileceğine dair güveninin tamsa, kendini hazır hissediyor ve tam da zamanının geldiğine inanıyorsan…. Evet ! bu işler “alıp başımı gideceğim” düşüncesi ile başlar. Tıpkı yıllar önce ani bir kararla tüm kurulu düzenimi, işimi, ailemi bir anda bırakıp sırt çantamı sırtıma yükleyip 1,5 yıl boyunca backbackers olarak Avustralya kıtasını dolaştığım gibi…

    Tabi ki başlangıç eğitimi almalı, kurslara gezilere katılmalı, mümkün olduğunca tecrübe kazanmalı, bu konuda bol bol kitaplar okumalı, ama yola çıkmak için inceden inceye uzun uzun plan ve programlara dalıp sabır taşına giriştiğim sürece başlama cesaretimden kayıp veririm gibi geliyor bana….
    Tabi bir de şans var… o şans ta doğru yol arkadaşı; eşim.
    Eğer zaten baştan tam uyum, saygı, sevgi ve güven yoksa ilişkinin deniz ortasında bitivermesi kaçınılmaz olabilir. Şimdilik şanslı gibiyim gibi…
    Bir avantaj da yaş. Öyle ya, dünya denizlerinde karşılaşılan insanların yaş ortalamaları bir hayli yüksek, daha tecrübe sahibi olduklarından değil, "yeter artık, buraya kadar !" diyip her şeye rest çekebilmelerinden…

    Yanımızda birkaç iyi derecede lisanımız da varsa, olacak bu iş herhalde….

    Yine de görünen en fazla 5 yıl sonra...

  2. #2
    Üye FuatD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28.ubat.2015
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    856
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ömür, Fuat ve Çetin' e aydınlatıcı katkılarınızdan dolayı teşekkürler...

    Ama, esas konumuz salt tekne almak, tekne sahibi olmak veya çalışmaya devam edip teknede yaşamak değil…., yaşamın geri kalanını kapsayan bir seyir; dünya seyahati.

    Gerçekleştirebilmek için bol boş zamana ihtiyaç var, yani en az 2 yıl ayrılabilmeli.
    Kaldı ki 2 yıl da çok az bir süre, (yolculuğu tamamlamak için neredeyse kendimi yarışıyor hissederim...) Mantıklı rahat zaman dilimi 4-5 yıl olmalı, ki onu da geç; hayatımın geri kalanı olmalı…. Kısaca vaktim ve yeterli param olmalı, tabi birde geride bırakılacak bağlar ve takıntılar olmamalı.

    Eğer yola çıkabilmek için bir takım özellikleri kendinde bulabiliyorsan ,en ağır koşullarda kendi kendine yetebileceğine dair güveninin tamsa, kendini hazır hissediyor ve tam da zamanının geldiğine inanıyorsan…. Evet ! bu işler “alıp başımı gideceğim” düşüncesi ile başlar. Tıpkı yıllar önce ani bir kararla tüm kurulu düzenimi, işimi, ailemi bir anda bırakıp sırt çantamı sırtıma yükleyip 1,5 yıl boyunca backbackers olarak Avustralya kıtasını dolaştığım gibi…

    Tabi ki başlangıç eğitimi almalı, kurslara gezilere katılmalı, mümkün olduğunca tecrübe kazanmalı, bu konuda bol bol kitaplar okumalı, ama yola çıkmak için inceden inceye uzun uzun plan ve programlara dalıp sabır taşına giriştiğim sürece başlama cesaretimden kayıp veririm gibi geliyor bana….
    Tabi bir de şans var… o şans ta doğru yol arkadaşı; eşim.
    Eğer zaten baştan tam uyum, saygı, sevgi ve güven yoksa ilişkinin deniz ortasında bitivermesi kaçınılmaz olabilir. Şimdilik şanslı gibiyim gibi…
    Bir avantaj da yaş. Öyle ya, dünya denizlerinde karşılaşılan insanların yaş ortalamaları bir hayli yüksek, daha tecrübe sahibi olduklarından değil, "yeter artık, buraya kadar !" diyip her şeye rest çekebilmelerinden…

    Yanımızda birkaç iyi derecede lisanımız da varsa, olacak bu iş herhalde….

    Yine de görünen en fazla 5 yıl sonra...
    Abi Osman Atasoy söyleşisini paylaşmıştım, biz de onunla bu konuyu uzun konuştuk sonuçta Hakan Öge ile aynı fikirde o da ayda 1.500-2.000 dolar arasında bir maliyet ve iyi bir tekne ile en az 3 yılda bir dünya seyahati mümkün diyor.

    Bundan 15 yıl kadar önce Sadun Boro'nun kitabını okuyunca bende de aynı hisler oluşmaya başladı, şimdi olgunluk aşamasında, benim de hedefim 15 yıl sonra palamarı çözmek bakalım göreceğiz.

  3. #3
    Üye Excalibur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.ubat.2015
    Nereden
    Istanbul - Izmir
    Mesajlar
    276
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ömür, Fuat ve Çetin' e aydınlatıcı katkılarınızdan dolayı teşekkürler...

    Ama, esas konumuz salt tekne almak, tekne sahibi olmak veya çalışmaya devam edip teknede yaşamak değil…., yaşamın geri kalanını kapsayan bir seyir; dünya seyahati.

    Gerçekleştirebilmek için bol boş zamana ihtiyaç var, yani en az 2 yıl ayrılabilmeli.
    Kaldı ki 2 yıl da çok az bir süre, (yolculuğu tamamlamak için neredeyse kendimi yarışıyor hissederim...) Mantıklı rahat zaman dilimi 4-5 yıl olmalı, ki onu da geç; hayatımın geri kalanı olmalı…. Kısaca vaktim ve yeterli param olmalı, tabi birde geride bırakılacak bağlar ve takıntılar olmamalı.

    Eğer yola çıkabilmek için bir takım özellikleri kendinde bulabiliyorsan ,en ağır koşullarda kendi kendine yetebileceğine dair güveninin tamsa, kendini hazır hissediyor ve tam da zamanının geldiğine inanıyorsan…. Evet ! bu işler “alıp başımı gideceğim” düşüncesi ile başlar. Tıpkı yıllar önce ani bir kararla tüm kurulu düzenimi, işimi, ailemi bir anda bırakıp sırt çantamı sırtıma yükleyip 1,5 yıl boyunca backbackers olarak Avustralya kıtasını dolaştığım gibi…

    Tabi ki başlangıç eğitimi almalı, kurslara gezilere katılmalı, mümkün olduğunca tecrübe kazanmalı, bu konuda bol bol kitaplar okumalı, ama yola çıkmak için inceden inceye uzun uzun plan ve programlara dalıp sabır taşına giriştiğim sürece başlama cesaretimden kayıp veririm gibi geliyor bana….
    Tabi bir de şans var… o şans ta doğru yol arkadaşı; eşim.
    Eğer zaten baştan tam uyum, saygı, sevgi ve güven yoksa ilişkinin deniz ortasında bitivermesi kaçınılmaz olabilir. Şimdilik şanslı gibiyim gibi…
    Bir avantaj da yaş. Öyle ya, dünya denizlerinde karşılaşılan insanların yaş ortalamaları bir hayli yüksek, daha tecrübe sahibi olduklarından değil, "yeter artık, buraya kadar !" diyip her şeye rest çekebilmelerinden…

    Yanımızda birkaç iyi derecede lisanımız da varsa, olacak bu iş herhalde….

    Yine de görünen en fazla 5 yıl sonra...
    Evet Ergun bey agbeyim....)

    Dunya seyahati de olsa, hayatimizin sonuna kadar tekne de de yasasak, veya kah teknede kah karada devam etsek te yol ayni yol. Iyi kotu amacimizi belirliyerek alacagimiz tekne baslangic olacagindan tabiri caizse akan nehire atlamak sart. )

    Tecrube ise..... Ucu bucagi yok, denize her cikis bir tecrubedir. Hakkiya yapan kimsenin kimseden bir ustunlugu yok. Her deniz dostu, okuyup ogrenip, kendini gelistirdigi surece ve tecrubelerini artirdikca en meshur yelkencilerin seviyesine de cikabilir.

    En onemli konulardan biri teknede CAN yoldasimiz.
    Esimiz olur, dostumuz olur, cocugumuz olur, is arkadasimiz olur hic fark etmez veya aileden cok yakinlsriniz ile denize bir gece ve uzeri konaklamali cikacaginiz seyirde simdiye kadar hic taniysmadiginizi fark edebilirsiniz. Sorumluluk, gorevler ve baski arttikca kisilik halleri birr birrr dokulur ortaya cikar da sonra Icinizden dersiniz ne oluyoruzz.
    Tekne bu ortami 24 saat icinde gosterir. Ya tatli gider, ya da aci biter ) Veya kisa zamanda tanimak istediginiz kim varsa kidilik analizini hooop cikarti verir.

    Bu yuzden yol arkadasi son derece hayati sorumluluk tasir. Bu kismi biraz acalim mi ;
    Acalim cunku cok muhim ozellikke hanimlarimiz icin.....

    Allaha sukur bende bu konuda sanslilardanim, yanliz sansli olmayanlsrimiz da bir hayli fazla.
    Tekne satin aldigimiz bir kac musterim ve esraftsn bazi yakin tanidiklarim, maalesef esleri denizi tekne yasamini karsidan olumlu ve kararli satin almalari sonrasinda.... seyirleri benimsiyemiyen, endise ve korkuya kapilip hic tekneye binemiyen veya binip te sadece duz yatik havalarda sevgili esi kiramasin diyerek binen insan manzaralari azimsanmiyacak kadar fazla. Ozene, bozene teknesini yapmis, yaptirmis bin bir hevesle, hayal etmis 50,000 TL olur 200,000 euro olur hayali kursaginda kalanlar var.

    Diger baska konu cesitli cusselerdeki fiziki yapimizdan dolayi bir de deniz tumasi olsyi var, Ne kadsr kulak arkasi etsek te ) Var.

    Bu yuzden diyeceksiniz ki....... Eeeee biz Marmariste, Gocrkte vbg. gulette kaldik bir hafta veya Bareboat charter. Yok arksdaslar, bir fiil kendinize ait ortamda uygulama olmadan zor. Veya satin almayip sik sik tekne kiralamak ki Tekne satin almadan tahlil etmek gerek. Cunku satin almak her daim en kolayi.

    Gelelim yine CAN yoldasimiza..... Eslerimiz oldugunu dusunerekten size receteyi sunuyorum.
    Uzun vadede ya tekne kiralamak
    veya
    Cokk yskisikli olmayan. Oyle buyuk paralar vermeden boyu ile de mutevazi yelken teknesi alip hayalimizdeki yapmayi dusunduklerimizi hayata gecirmenin de ekonomik yolu ufak bir tekne almak. Bize tum eksiklerinizi gosterip, tecrubelerimizi artirmaya, denizi daha iyi tanimaya sebep olacaktir.

    Hadi diyelim tekneyi aldik. Esimizin korkulari bize anlatamadigi endiseleri olabilir..Sevsede sevmese de sevgili esimiz icin oncelikle cok sabir sart.
    Oyle hmen palamari lacka edip, yelkrn fora olmiyacak.....Sabir
    Iyi havalarda limanda devamli bagliyken.....Onceleri havuzlukta en az bir kac kez ziyaret.
    Yine iyi havalarda limanda birkac kez havuzluk ve kamaraya mahallere giris
    Yine iyi havalarda..limanda birkac kez .kamarada yemek yapilmasi devaminda gece de kalinmaya baslanmasi
    Yine iyi havada artik motor sesi ile hazir olup liman agzinda sadece motor seyri baslangici ve donus
    Yine iyi hsvada liman onunde fundademir ve kamarada yemek isleri

    Bu sabri gosterip yol alirsaniz denizden korkmadan, dogru sekilde sevdirmenin tek guzel yolunun bu oldugunu goreceksiniz.
    Yine iyi havada ilk yelkenlerin fora edilerek sakin bir havada yelkenle tanisma

    Sakin hemen tekneniz ile denize acilip bir de sert ruzgarli gunlerde her turlu action hareketler yapmayiniz. Hayatinizin hatasi olu verir..
    denizci & mimar -
    Deniz Ticaret Gazetesi / broker/ yelken eğitim/renovasyon.

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •