Arkadaşlar Şeroki benim2008 den beri bindiğim 5.araç. Aldıgım araçların hepsinide lpg kullandım. Özellıkle 2004 Forester aracımı kullanırken Lpg ciyle neredeyse akraba olmuştuk.Böyle gelip giderken her ayar için gittiğimde 20tl bayılınca bu işi kendim yapmaya karar verdim.İnternetten o zaman kullandıgım kite uygun(Mİlano LPG) kablo alıp uğraşmaya başladım.Ve O günden sonra kendim uğraşamaya çalışıyorum.İşim içinden çıkamadıgım yerde ise LPg ciye gidiyorum
öncelikle şunu öğrendim;
Lpg takılırken aracınıza uyumlu marka ve en önemlısı bu markayı araca uygun şekilde montaj yapacak usta.En iyi kiti alsanız dahi montajı iyi olmadıktan sonra çok uğraşırsınız.
Gel zaman git zaman internetten kitimle uyumlu lpg kablosu aldım ve kullandıgım kite uygun programı Laptobuma indirdim.
Benim şerokiye ilk sistem takıldıgında tek regulatör vardı.Atiker sr06 1107 220Kw desteklıyordu.Ama bu özellıkle performaslı kullanımlarda devir 4500-5000 devirde(yokuş yukarı çıkarken araç yüklü durumda) gaz yetmeme gibi bi durumla karşılaşınca anladık regulatörün yetmediğini..
Lpg ayarı yaparken dikkat edilcek husulardan biride resimdeki 1 numaralı yerde gösterdiğim rgaza geçiş ısısı..İdeal olarak lpg nın çalışma ısısı 35-40 derece arasıdır.Araç çabuk lpg ye geçsin diye ustalar genelde bu dereceyi düşük giriyorlar sonrada özellıkle kışın lpg tam ısınmadan geçtiği için ilk çalıştırmalarda teklemeler,gaz yememe,silkeleme gibi sorunlar oluşuyor..Benim araçta ilk başta bu derece 30 du.Yazın bişey anlaşılmadı ama havalar sogudugunda yukarıda saydıgım sorunlar olmaya başladı.Şimdi o degeri 35 derece yaptım..
Resimde 2 numaraları gösteren yer ise lpg ayarındaki ana noktalardan biridir.Bu değerler benzındeki değerlere ne kadar yakın olursa araç benzındeki gibi çalışır(MIŞ)..Yukarıdaki değer araç lpg deyken,aşagıdaki değer ise benzındeyken..
Alacagınız kitte Obd desteğinin olmasınada dikkat edin..Bu ne işe yarar derseniz;
OBDII özellikli kitlerin artıları
Sürekli daha iyi motor performansı sağlanması.
Farklı LPG üreticilerinin gazlarının kullanıldığı durumlarda, sistemin otomatikman yeni gaza adapte olabilmesi.
Mevsim sıcaklığından dolayı değişen motor şartlarına göre yakıt karbürasyonun otomatikman ayarlanabilmesi.
Zaman içerisinde otogaz sistemi ile ilgili mekanik parçalar eskise dahi en yüksek verimin sağlanabilmesi.