Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
Toplam 52 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: LPG ayarını kendimizin yapması..

  1. #1
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217

    LPG ayarını kendimizin yapması..

    Arkadaşlar Şeroki benim2008 den beri bindiğim 5.araç. Aldıgım araçların hepsinide lpg kullandım. Özellıkle 2004 Forester aracımı kullanırken Lpg ciyle neredeyse akraba olmuştuk.Böyle gelip giderken her ayar için gittiğimde 20tl bayılınca bu işi kendim yapmaya karar verdim.İnternetten o zaman kullandıgım kite uygun(Mİlano LPG) kablo alıp uğraşmaya başladım.Ve O günden sonra kendim uğraşamaya çalışıyorum.İşim içinden çıkamadıgım yerde ise LPg ciye gidiyorum
    öncelikle şunu öğrendim;
    Lpg takılırken aracınıza uyumlu marka ve en önemlısı bu markayı araca uygun şekilde montaj yapacak usta.En iyi kiti alsanız dahi montajı iyi olmadıktan sonra çok uğraşırsınız.
    Gel zaman git zaman internetten kitimle uyumlu lpg kablosu aldım ve kullandıgım kite uygun programı Laptobuma indirdim.

    Benim şerokiye ilk sistem takıldıgında tek regulatör vardı.Atiker sr06 1107 220Kw desteklıyordu.Ama bu özellıkle performaslı kullanımlarda devir 4500-5000 devirde(yokuş yukarı çıkarken araç yüklü durumda) gaz yetmeme gibi bi durumla karşılaşınca anladık regulatörün yetmediğini..
    Lpg ayarı yaparken dikkat edilcek husulardan biride resimdeki 1 numaralı yerde gösterdiğim rgaza geçiş ısısı..İdeal olarak lpg nın çalışma ısısı 35-40 derece arasıdır.Araç çabuk lpg ye geçsin diye ustalar genelde bu dereceyi düşük giriyorlar sonrada özellıkle kışın lpg tam ısınmadan geçtiği için ilk çalıştırmalarda teklemeler,gaz yememe,silkeleme gibi sorunlar oluşuyor..Benim araçta ilk başta bu derece 30 du.Yazın bişey anlaşılmadı ama havalar sogudugunda yukarıda saydıgım sorunlar olmaya başladı.Şimdi o degeri 35 derece yaptım..

    Resimde 2 numaraları gösteren yer ise lpg ayarındaki ana noktalardan biridir.Bu değerler benzındeki değerlere ne kadar yakın olursa araç benzındeki gibi çalışır(MIŞ)..Yukarıdaki değer araç lpg deyken,aşagıdaki değer ise benzındeyken..

    Alacagınız kitte Obd desteğinin olmasınada dikkat edin..Bu ne işe yarar derseniz;
    OBDII özellikli kitlerin artıları
    Sürekli daha iyi motor performansı sağlanması.
    Farklı LPG üreticilerinin gazlarının kullanıldığı durumlarda, sistemin otomatikman yeni gaza adapte olabilmesi.
    Mevsim sıcaklığından dolayı değişen motor şartlarına göre yakıt karbürasyonun otomatikman ayarlanabilmesi.
    Zaman içerisinde otogaz sistemi ile ilgili mekanik parçalar eskise dahi en yüksek verimin sağlanabilmesi.
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  2. #2
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Yaklaşık 3 hafta önce bende 2.regülatörü taktırdım..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  3. #3
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Kırmızı nokta oldugundaki benzindeki değerler,yeşil oldugunda lpg deki değerlerdir.
    Obd desteği açıldıgında "Gaz Kesme" diye olan bölüme dikkat edin %lik değerlerle otomatik olarak yakıtı ayarlıyor..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  4. #4
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Dün 3mm lık lpg nozullerini çıkartıp 2mm lik nozulleri taktıktan sonraki değerler..
    Dikkat ettıysenız nozul çapı küçüldükten sonra map1 kısmındaki değerler yükseldi.Ama nozul çapı büyükken ani dipgazlarda olan boğulma ortadan kalktı..Sanki araç biraz daha atikleşti..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  5. #5
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Yukarıdaki ayarlar ustanın yaptıgı ayarlardı.Bugün boş bi vakitte ustanın ayarları üzerinden bende biraz oynama yaptım.Geçiş ısısını 35 dereceye getirdim.Lpg ye geçişlerdeki olan sallantının önunede "sıralı geçiş" seçeneğini kaldırark engelledim. Daha sonra ise obd desteği açıldıktan sonra ortaya çıkan tablonun tümündeki değerlerde "-" değerlerde totalde %6 lık düşüşü ayarlayarak sft ve lft değerleri arasındaki farkı azaltmaya yani sıfıra yaklaştırmaya çalıştım..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  6. #6
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Erol ben Lpg den hiç keyif almamış birisi olarak neyi nasıl yaptığını merakla okudum 2 nci reğulatörün takılması,lpg nozullarını degiştirmek ayarları kendin yapmaya başlamış olman bence harika bir iş olmuş.Arkadaş seni tebrik ediyorum.

  7. #7
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Erol ben Lpg den hiç keyif almamış birisi olarak neyi nasıl yaptığını merakla okudum 2 nci reğulatörün takılması,lpg nozullarını degiştirmek ayarları kendin yapmaya başlamış olman bence harika bir iş olmuş.Arkadaş seni tebrik ediyorum.
    Sağolasın abi.Bu araçlara lpg siz binmek benim bütçeme göre değil O yüzden de lpg konusuyla çok yakından ilgilenmekteyim..Lpg den keyıf almak bence;
    önce iyi montaj yapan usta,daha sonra aracınıza uygun kit ve ekipmanın takılmasıyla doğru orantılı..
    şimdi en son yaptıgımız ayarla benzınle lpg sürüşü arasında fark yok.Sadece 35oorpm de araç hafıf sıkışır gibi oluyor lpg de.O devırı geçince yine ataklığa devam ediyor..Onuda boş bi zamanımda sürüş yaparak o devırdekı sft,lft ve lpg enjeksıyon değerlerıne bakarak ince ayar yapmaya çalışacagım
    Onun dışında şu anda kalkışlarda ve hızlanmada araç benzındemı lpg demi anlamak çok zor
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  8. #8
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Erol bütçe konusunda benim durumumda 5,2 lik bir araca sürekli olarak benzinle binecek kadar parlak değil tam tersi lpg den başka birşey kullanmamam lazım ama arabadaki sistemin burada adam gibi bir servisi yok ve sistem berbat çalışıyor aracın rolantisi lpg de bazen düzgün bazen bozuk oluyor benzinde sabit duran rolanti lpg de elden ayaktan çıkıyor araç ayağının altında gaz pedalında iğne varmış gibi kullanırsan gidiyor süratte alıyor ama benzinde ok gibi olan araç lpg de ihtiyar adam gibi araçta takat eksikliği hissediyorsun az bir gaza yükleneyim desen boğuluyor sıkılıyor olmadı dııt dııtt deyip benzine geçiyor o nedenle bende bırakmış durumdayım senin yazını okuyunca aklıma gelmedi dersem yalan olur hatta akşam internetten kendi sistemimin yazılımını bulmak istedim ve yanlış bulmadıysam bir yazılımda buldum ama ne denli doğru veya güvenilirdir bilmiyorum üstelik elimde irtibat kablosu yok onuda alıp senin yaptıgın gibi bende sisteme giriş yapsammı acaba diye düşünüyorum belki becerebilirsem en azından şu an ki durumdan daha iyi hale getirebilirim belki diye düşünüyorum fakat bu yazılımı nasıl çalıştırmalıyım neye dikkat etmeliyim hiç bir fikrim yok.

  9. #9
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Abi benim lpg yle uğraşmaylasonucu öğrendiğim;
    Eger aracın benzındeki değerlei iyi ama lpg deki değerler kötüyse lpg kaynaklı sıkıntı vardır.Lpg deki en çok karşılaşılan durumlardan biride rolantıde dalgalanmadır.Benzınde çalışırken hıssetmediğimiz sıkıntılar arac lpg de kullanılırken daha net olarak ortya çıkıyor..Lpg de rolantıde sallanmanın nedenleri arasında,bujıler,lpg enjektörlerındeki sıkıntı,lpg ayar bozukluğu gibi sebepler yatıyor.Bazende eger sistemin obd li değilse farklı ıstasyonlarda almış oldugun lpg gazlarındaki kalite arasındaki farka sistemin otomatık adapte olamaması gibi sebeplerde etkılıyor..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  10. #10
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Evet bugün bişey daha öğrendim.Lpg enjektör sıralaması yanlış yapılmış gözüküyor..
    Olması gereken EkranAlnts_zps8604ab05.jpg
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  11. #11
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    bende olan ise; eger programdan sıralama yapılmamışsa
    Adsız.jpg
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  12. #12
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Alıntı erolkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi benim lpg yle uğraşmaylasonucu öğrendiğim;
    Eger aracın benzındeki değerlei iyi ama lpg deki değerler kötüyse lpg kaynaklı sıkıntı vardır.Lpg deki en çok karşılaşılan durumlardan biride rolantıde dalgalanmadır.Benzınde çalışırken hıssetmediğimiz sıkıntılar arac lpg de kullanılırken daha net olarak ortya çıkıyor..Lpg de rolantıde sallanmanın nedenleri arasında,bujıler,lpg enjektörlerındeki sıkıntı,lpg ayar bozukluğu gibi sebepler yatıyor.Bazende eger sistemin obd li değilse farklı ıstasyonlarda almış oldugun lpg gazlarındaki kalite arasındaki farka sistemin otomatık adapte olamaması gibi sebeplerde etkılıyor..
    Erol benim arabada benzinde hiç bir problem yok bujilerim kablolarım sensorlarım vs ne varsa bende hepsi yeni ve sürekli kontrol altındadır benim lpg sistemim kendi içinde problemli.

    LPG Sisteminin obd li olup olmadıgını nereden anlayacagız ,varsa bir yolu anlatırsan sevinirim.

    Birde buji ateşleme sırası bu da çok önemli bir konu benzin durumunda ateşleme sıralamasını biliyoruz ama lpg de sıralama nasıl onu bilmiyoruz acaba sistemi kuranlar normal ateşleme sırasına riayet ettilermi etmedilermi bunu nasıl ögrenecegiz.

  13. #13
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    abi obd li sistemde laptoba bağladıgın zaman anlık %lik değişimler yapıyor lpg ecusu..Onun dışında ancak lpg montajını yapan yer anlayabilir yada taktırdıgın kitin özellıklerını biliyorsan oradan anlaşılır..
    Ateşleme sırası içinde ben araca inip lpg enjektörlerime baktım üzerlerinde numaraları yazıyorrdu..hhhh.jpg
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  14. #14
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Enjektör üzerinde numaralar sabah benimkinede bir bakayım bu güne kadar hiç dikkatimi çekmedi.

  15. #15
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enjektör üzerinde numaralar sabah benimkinede bir bakayım bu güne kadar hiç dikkatimi çekmedi.
    biraz araştırdım.abi eğer lpg enjektörü sıralaması yanlışsa öncelıklı olarak benzinden lpg ye geçişte araçta silkeleme fazla oluyormuş..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  16. #16
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    benzinden lpg ye geçişte egerki araç uygun sıcaklıkta ise arkadan tüp üzerindeki sistemden çıt diye bir ses geliyor ve araç lpg ye geçiyor motorun çalışmasında çok hafif bir degişiklik hissediyorum hepsi bu

  17. #17
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinden lpg ye geçişte egerki araç uygun sıcaklıkta ise arkadan tüp üzerindeki sistemden çıt diye bir ses geliyor ve araç lpg ye geçiyor motorun çalışmasında çok hafif bir degişiklik hissediyorum hepsi bu
    Yani bende de geçişte sıkıntı yok gibi ama şimdi ateşleme sıra numaralarını görünce aklıma binbir türlü soru geliyor
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  18. #18
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Arkadaşlar lpg li araç kullananlar bu araçlarındaki lpg enjektör sıralama numaralarına bi bakıp burada paylaşıp bi fikir alışverişi yapsak nasıl olur
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  19. #19
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Kasým.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    hatta hangi kiti ,hangi araçta kimler kullanıyor yazsak,lpg deki problemlere belkı ortak çözüm bulabiliriz...
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg

  20. #20
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Ben başlatayım o zaman bende BRC Fast Ecu var ve problemli

Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •