Toplam 15 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 15 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: LPG ye geçiş sıcaklığı ne olmalı

Hybrid View

  1. #1
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eyll.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287

    LPG ye geçiş sıcaklığı ne olmalı

    Günaydın herkese,
    Teknik olarak biliyoruz motorun belli bir sıcaklığa gelmesi gerekir ki regulatör lpg yi buharlaştırsın ve sistem devreye girsin.

    Ek olarak gösterilen fotoğrafta hararet göstergesine iki işaret koydum.
    Soğuk motor çalıştırdıktan sonra lpgye geçiş sıcaklığım Kırmızı işaretli olan noktada oluyordu.
    Havaların soğuması ile birlikte son birkaç seferdir geçiş sıcaklığı sarı ile işaret ile gösterilen noktada geçiş oluyor.
    Bunun normali bu mudur?
    Sizdeki geçiş sıcaklığı nedir?
    Bazı forumlara bakıyorum. 35-40 derece civarı diyor ama benim ki gördüğüm kadarı ile 70-80 derece gibi geçiyor herhalde LPG ye.

    hararet.jpg
    Konu ukymk55 tarafından (07.Aralk.2015 Saat 09:37 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Kirmizi isaretli noktadan da bir tik asagida olmasi makbul. Benim 45 dereceye ayarli mesela

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  3. #3
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    Eskişehir
    Mesajlar
    923
    Beyler benden söylemesi sigarayı bırakmakdan daha kolay Bırakın lpg kullanmayı sonra benzinde koysanız kullanacak zj bulamayacaksınız.

  4. #4
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.Kasm.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Benımkı hararet göstergesi 40 dereceyi hafif geçtimi lpg ye geçiyor..
    Eğer 70-80 derece gibibi sıcaklıkta geçiyorsa ya lpg programında derece düşüktür,ya regulatöre gelen sıcak su bağlantısı yanlış yerden alınmıştır yada termostat geç açıyordur..
    Nerden tahmın ediyorsunuz dersenız 2008 den beri aldıgım 5 araçta lpg liydi.Git gel akraba olduk lpg cilerle
    Ama şimdi ince ayar kısmını kendim yapmaya çalışıyorum...
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÎ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLİ+Milano Lpg

  5. #5
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eyll.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    Alıntı erolkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İdeal derece 35-40 arası olmalı lpg ye geçiş ısısı..Değerinin altındaki geçişlerde özellıkle ilk çalıştırmada tekleme,gaz yememe,stop etme en çok karşılaşılan problemdir..
    Alıntı erolkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benımkı hararet göstergesi 40 dereceyi hafif geçtimi lpg ye geçiyor..
    Eğer 70-80 derece gibibi sıcaklıkta geçiyorsa ya lpg programında derece düşüktür,ya regulatöre gelen sıcak su bağlantısı yanlış yerden alınmıştır yada termostat geç açıyordur..
    Nerden tahmın ediyorsunuz dersenız 2008 den beri aldıgım 5 araçta lpg liydi.Git gel akraba olduk lpg cilerle
    Ama şimdi ince ayar kısmını kendim yapmaya çalışıyorum...
    Erol abi ben o zaman benim bi kontrole gitmem lazım, hatta az sonra uğrayacam. Çünkü günlük yolumun neredeyse 3 de 1 ini benzinde gidiyorum. motor neredeyse tam seviye de ısınıyor kalorifer cayır cayır sıcak üflüyor ama LPG ye ancak daha yeni geçiyor. Yine buradan bilgilendiririm.

  6. #6
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eyll.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler benden söylemesi sigarayı bırakmakdan daha kolay Bırakın lpg kullanmayı sonra benzinde koysanız kullanacak zj bulamayacaksınız.
    Abi haftada 2 gün kullansam bende benzinde kullanırım.
    Ama ayda 1000 km civarı yol yapıyorum ben.

    Yinede LPG yi sök dersen ki sökmemi gerektirecek bir durum yok. LPG den bu kadar korkulmamalı, LPG ye Teşvikin olduğu dünyada yaşıyoruz. Neden LPG den kaçayım. Nesini bozmuş LPG aracın? Sağına soluna ufak hasarlar verebilir Subap eritir falan filan diyorlar ki hemen bozulacak birşey değil bu 100- 150 bin km yi sıkıntılı ve ayarsız bir sistem le geçde ondan sonra bozulur belki De, değiştirilir yaptırılır, maliyeti ne olcak ki ama netice de o Noktaya kadar elde edeceğiniz kar çok daha fazlası olacaktır. Ben sadece kafadan aylık 400-500 tl Kardayım yaw

    Dediğim gibi yinede sök dersen Satılık ZJ var diyebilirim..

    Yada biraz daha az gezecez
    Konu ukymk55 tarafından (07.Aralk.2015 Saat 17:39 ) değiştirilmiştir.

  7. #7
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.Kasm.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    İdeal derece 35-40 arası olmalı lpg ye geçiş ısısı..Değerinin altındaki geçişlerde özellıkle ilk çalıştırmada tekleme,gaz yememe,stop etme en çok karşılaşılan problemdir..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÎ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLİ+Milano Lpg

  8. #8
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.Kasm.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Benim aynı sorun ilk aldıgım foresterda olmuştu.Gidiyorum geliyorum motor ateş gibi ama lpgye geç geçiyordu.Sonra montajı yapan yer dikkatli inceleyınce regulatörden geçecek olan sıcak su bağlantısını yanlış yerden aldıklarını anlayıp,bağlantıyı düzeltınce sorun geçti..
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÎ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLİ+Milano Lpg

  9. #9
    Üye ankaralı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2015
    Nereden
    ANKARA
    Mesajlar
    116
    valla sizi bilmem ama benim araba 1-2 km gidince hemen lpg ye geçiyo şu ana kadar pekte sıkıntı yaşamadım gayet iyi.sadece dip gaz yapınca bazen sıkıntı oluyo gaz yememe veye gaz yetiştirememe gibi..
    SEVDAMIZDA KÜME DÜŞMEDİYA ANKARAGÜCÜM.....

  10. #10
    Üye erolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.Kasm.2014
    Nereden
    Fethiye
    Mesajlar
    1,217
    Alıntı ankaralı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla sizi bilmem ama benim araba 1-2 km gidince hemen lpg ye geçiyo şu ana kadar pekte sıkıntı yaşamadım gayet iyi.sadece dip gaz yapınca bazen sıkıntı oluyo gaz yememe veye gaz yetiştirememe gibi..
    O sorunda büyük ihtimalle ya ayarsızlıktan yada nozullerin ufak olmasından yada regülatörün kapasitesi düşük oldugu için araca gaz yetiştirememesindendir 😁

    Xperia Z
    2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
    2016 Mondial RXÎ EVO 250 cc
    2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
    2007 Subaru Forester 2.0 ov
    2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
    2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
    2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
    2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
    1997 Toyota Carina GLİ+Milano Lpg

  11. #11
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eyll.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    Dün akşam mesai çıkışında LPG cime gittim
    Mevcut olan 2 tane sensörü yeniledi, ayrıca bir tanesi çok kısa imiş uzun olanı taktı, ayrıca bunlarda yerlerine ters takılmış dedi vs... bilgisayardan ayarladı. Mevcutta zaten 40 dereceye ayarlıymış.
    Sabah denedim sorun çözüldü. Gösterge 40 derecenin üstündeki çizgiye gelince LPG ye geçiyor.

  12. #12
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı ukymk55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dün akşam mesai çıkışında LPG cime gittim
    Mevcut olan 2 tane sensörü yeniledi, ayrıca bir tanesi çok kısa imiş uzun olanı taktı, ayrıca bunlarda yerlerine ters takılmış dedi vs... bilgisayardan ayarladı. Mevcutta zaten 40 dereceye ayarlıymış.
    Sabah denedim sorun çözüldü. Gösterge 40 derecenin üstündeki çizgiye gelince LPG ye geçiyor.
    desene ben istesemde lpg ye geçemem, harareti bir türlü yükseltemiyorum ki... ?!

  13. #13
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı ukymk55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dün akşam mesai çıkışında LPG cime gittim
    Mevcut olan 2 tane sensörü yeniledi, ayrıca bir tanesi çok kısa imiş uzun olanı taktı, ayrıca bunlarda yerlerine ters takılmış dedi vs... bilgisayardan ayarladı. Mevcutta zaten 40 dereceye ayarlıymış.
    Sabah denedim sorun çözüldü. Gösterge 40 derecenin üstündeki çizgiye gelince LPG ye geçiyor.
    Ters takili halde nasil bir ariza soz konusu oluyor ki bugune kadae oyle kullanmissin? Merak ettim hocam.

    Alıntı ankaralı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla sizi bilmem ama benim araba 1-2 km gidince hemen lpg ye geçiyo şu ana kadar pekte sıkıntı yaşamadım gayet iyi.sadece dip gaz yapınca bazen sıkıntı oluyo gaz yememe veye gaz yetiştirememe gibi..
    Aynen benim de hemen geciyor ama benzinle arasindaki farki ben de hissediyorum.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #14
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eyll.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ters takili halde nasil bir ariza soz konusu oluyor ki bugune kadae oyle kullanmissin? Merak ettim hocam.
    Dediğine göre sensör girişleri ters soketlerle girilmiş. Ayrıca sensörün vidası yerinde gevşekmiş yalama yapmış gibi, o yüzden tam okuyamıyormuş vs vs... usta bahaneleri işte belkide.
    netice de şu anda sıkıntı yok.
    BU güne kadarda sıkıntısı sadece LPG ye geç geçiş olarak oldu. Aslında motora daha yararlıydı

  15. #15
    Üye maviyedogru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21.Austos.2014
    Mesajlar
    28
    Faydası oluyor mudur bilmiyorum ama ben bu geçiş olayını biraz manuel yapmaya çalışıyorum. Arabaya bindiğimde LPG kapalı durumda oluyor ibre ortalara geldiğinde (standart çalışma sıcaklığı) elimle açıyorum. Aracı parketmeden de 2-3 km öncesinde benzine geri döndürüyorum bir kısım benzinde gidip öyle park ediyorum. En son rolanti motoru saçmalayıp yüksek devir çalıştırıyordu aracı. Orjinali bulamamıştım o ara temizletip geri taktık sorun da kalmadı. Sonrasında bu şekilde kullanmaya başladım. Ne zaman unutup aracın kendi LPG kullanım şekline dönse rölanti saçmalıyor ama dediğim gibi elle takip eder de anlattığım gibi kullanırsam bir sıkıntı olmuyor. İlginç. Bu da böyle bir anı işte

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •