Ekonomik durum soz konusu degilse Icinde yasamak icin hacim, buyukluk, depolama alanlarinin dafa fazla olmasi ve guven hissi ile 12,00mt - 15,00mt her kosulda konforludur.
12,00mt marinalarda devamli veya arada konaklama yapmak icin ucret bakimindan 15 00mt gore her zaman avsntajlidir.Cunku bu boydan sonra ucret araligi oldukca fazlalasir.
Dezavantaji bazi marina agizlarina veya liman, barinak ve alargada kalmak icin derin salma sorun olmasindan daha yakin sigsulara ve sacak altina yanasmalari zordur, abramak icinde personele ihtiyac olusur.
Ekonomik olsun ama icinde de yasiyalim dersek 9,50mt boy iki kamara ile ayakta durulabilir ergonomik bir teknede uzak yol icin elverislidir.
denizci & mimar -
Deniz Ticaret Gazetesi / broker/ yelken eÄŸitim/renovasyon.
Okyanusa gidene kadar önce Marmara "okyanusunu" geçmek lazım; bazı yelkenciler boyuna posuna bakmadan iyi deniz yapar diyorlar Ben hep tam tersini tecrübe ettim, o bağlamda şanslıydım herhalde ama yarış bakımından berbattı tabii ki
İlla bir boy aralığı vermek gerekirse 9 -12 metre en ideali galiba ama çok farklı dizaynlar var...
Hafif deplasman teknesi olmasını ben tercih etmezdim açıkçası, orta deplasman en iyisidir herhalde; ağır olursa en modern sualtı dizaynına da sahip olsa düşük havada zor gidecektir; bu özelliği yapım / dizayn aşamasında bilindiği için daha büyük motor, yelken vs. donanımı konmuş olacak.. Onların da hem bakımı, hem tamiratı hem de kullanımı özellikle hava / deniz arttıkça zorlaşacaktır diye okudum bir çok yerde - kendi teknem yok, o yüzden okuduklarımla yorum yapabiliyorum...