Araçlarımız yorgun, motor suyu soğutma sistemleri tam performanslarında çalışamıyorlar...

Hararetin yükselmesinde basit bir kaç etken var ;

Radyatörün peteklerinin kireçlenip , paslanıp tıkanmaya başlaması ve sağlıklı çalışmayan termik başı çekiyor. Orjinal yeni radyatör ve termik takıldığında sistem tam sağlıklı çalıştığından bilindiğinin aksine harareti yükseltebilmek bile zor. Benim ZJ' de ne yaptım ne ettiysem harareti orta çizgiye getiremedim, çünkü ben almadan önceki sahibi sistemi komple orjinali ile yenilemiş.

Sağlıklı bir sisteme sahip ZJ' ler de yazın çok sıcak havalarda dur kalk sıkışık trafikte, uzun mesafeli kum sürüşlerinde veya güneydeki Gökova rampaları gibi tırmanışlarda klima açık halde hararetin orta çizgiden bir sonraki çizgiye kadar gelmesi tamamen normal, hatta kullanım kitabında hararet göstergesinin kırmızı çizgi içerisine girmediği sürece sorun olmadığı açıkça belirtiliyor. Zaten kırmızı çizgi içerisine girmeye başlamışsa sistem harareti kontrol altına alamıyor demektir. Bu gibi acil durumlarda klimayı kapatıp, tüm camları indirip, kaloriferi açmakla sisteme destek olunabilir.

Eğer araç zorlu ısı şartlarında sıkıştırılıyorsa radyatöre bitişik içeriden kumandalı ek bir fan uygulaması risklere karşı iyi bir önlem olabilir.

En ideali ; Ford 8C607 fanları ; 90 - 95 Ford Taurus' larda ve 3.8 litrelik Lincoln Mark VIII ' lerde kullanılıyor.



Ebay' dan bulabilmeniz mümkün. İnternette bir çok yabancı forumlarda bağlantı şekilleri ile ilgili yol gösterici paylaşımlar bulabilirsiniz.


Mesela bu linkler size bir fikir verebilir ;

http://www.jeephorizons.com/tech/fan/

http://www.jeepforum.com/forum/f13/f...l-pics-233676/