Toplam 4 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 4 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: YELKENLI TEKNEDE BILMEMIZ GEREKEN DONANIMLAR ve Ne, NEDIR?

Hybrid View

  1. #1
    Üye Excalibur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.ubat.2015
    Nereden
    Istanbul - Izmir
    Mesajlar
    276

    YELKENLI TEKNEDE BILMEMIZ GEREKEN DONANIMLAR ve Ne, NEDIR?











    Istralya :
    Direk cundalarından başa ve kıça inen sabit donanım. (tel halat)

    Zincirlik : Teknelerin baş altında zincirin yığıldığı yer.
    Çarmıh
    (Çarmık) :
    Direk cundasından ve gurcata-direk bağlantı noktalarından, tekne bordalarına inen sabit donanım. (tel halat)

    Iskota : Yelkenlerın ıskota yakalarına bağlanan ve yelkene kumanda etmeye yarayan halat ve makara donanımı.
    Vardavela : Yolcu veya personelin korunması için, teknelerin küpeşte veya iskelelerine bulunan ,sabit veya haraketli puntelleri birbirine bağlayan tel halat veya demir triz.
    Puntel : Güverte veya tekne iskeleleri üzerine dik olarak konulan, vardavelaların bağlandığı metal veya ahşap çubuklar.
    Direk : Armayı ayakta tutan,donanıma destek olan dikine ana yapı elemanı.
    Cansalı : Hava tüplerinden oluşan içinde kazazedelerin uzun süre hayatlarını idame ettirebilecekleri can kurtarma aracı .
    Bumba : Yelkenlerin alt yakalarını germek için kullanılan, direğe bağlanmış silindirik haraketli yapı elemanı.
    Bumba Baskı Düzeneği : Yelkenlerin geniş apaz,pupa gibi seyirlerde balonlamasını engellemek için bumbayı aşağıya çeken hidrolik donanım. (pupa palangası : palanga donanımı ile kumanda edilen sistem)
    Mandar : Yelkenlerin hisa edilmesi için kullanılan halat.
    DAD : “ Denize Adam Düştü” emercensi durumu.
    Yeke : Dümen yelpazesi başına takılan ve dümeni istenilen tarafa basmak için kullanılan metal veya ağaç kol.
    Vardavela Kıçı (Pushpit) : Metal kıçüstü muhafazası.
    Cansimidi : Denize adam düştü durumlarında kullanılan ,denize düşen kişiyi kurtarılana kadar su üstünde tutan ve özel işaretlerle yerini belli eden, hafif yüzer malzemelerden yapılmış can kurtarma malzemesi.
    Dümen Yelpazesi (Palası) : Suya direnç göstererek teknenin dönmesini sağlayan, tekne kıçına takılmış dümen sisteminin ana parçası.
    Kurtağzı : Tekneye iskeleden veya başka bir tekneden gelen halatı babaya veya koç boynuzuna yönlendirmek için kullanılan sabit parça.
    Salma : Teknenın bayılmasını önlemek ve yanlamayı en aza ındırmek ıçın omurgadan su altına uzanan madenı veya ağaç levha.
    Usturmaça : Teknelerin birbirleri üzerine veya iskeleye aborda olurken bordalarının zarar görmemesi için kullandıkları silindir veya balon şeklindeki, halattan veya sentetik maddelerden yapılmış malzemeler.
    Küpeşte : Posta başlarını tekne boyunca birbirine bağlayan ve güverte kaplaması üstüne çıkan kuşak.
    Borda : Teknenin dış tarafı, su kesiminden yukarda kalan yan kısımları.
    Çapa (Demir) : Teknenin su üstünde dalga ve rüzgar etkisiyle sürüklenmemesi için kullandığı dibe tutunma malzemesi.
    Vardavela Başı (Pullpit) : Metal başüstü muhafazası.
    Kıstırmaç : Donanıma ait halatları içinden geçtiği ve bu halatları sabitlemekte kullanılan kilitlemeli mekanizma.
    Vinç : Yelkenli teknelerde, özellıkle ıskota ve dığer halat germek ıçın kullanılan mekanık düzeneklı, el, elektrık veya hıdrolık güçle çalışan düzenek .
    Heç : Güverte üzerine monte edilmiş aydınlatma ve havalandırma için kullanılan pencereler.
    Güverte : Teknede kemerelerin üzerine yerleştirilmiş baştan kıça uzanan platform.
    Çarmıh Landaları : Çarmıhların güverte üzerınde bağlantı yapıldığı parçalardır.
    Mezarna : Güverte yıkandığı veya fırtınalı havalarda güverteyi denizler yaladığı zamanlarda tekne içine su girmemesi için havuzluk ve benzeri yerlerin etrafına çevrilmiş güverte üstünde yükselen yapı.
    Can Halatı : Sert havalarda güvertede görev yapan personelin güvenliğini sağlamak için emniyet kemerlerinin takılacağı, güverte boyunca uzanan halat.
    Liftin Uskuru (Liftin) : Ters yönde açılmış dişlileri olan iki çubuğa bağlı bir parçadan oluşur. Aynı yönde çevrilmesi, her iki tarafın boşunu alır veya verir. Arma ayarlarında tel halatları germek için kullanılır.
    Vardasilo : Vardavelalar üzerine açılan yan tenteler, teknelerin sahile verdikleri iskelelerin vardevele puntelleri üzerine geçirilmiş teknei ismi yazılmış kumaş malzeme.
    Kasara : Teknenin baş, orta ve kıç kısmında oluşan, güverteden daha yukarda kalan yapılar.
    Su kesimi : Suyun bordaya temas ettiği hat.
    Su çekimi (Draft) : Teknenin su kesiminden omurga veya salma en alt seviyesine kadar olan mesafe.
    Iskarmoz : Küreğin bağlanması veya oturması için ay veya çubuk şeklindeki malzeme.
    Çamçak : Biriken suyu toplamak ve boşaltmak için yapılmış bir cins malzeme.
    denizci & mimar -
    Deniz Ticaret Gazetesi / broker/ yelken eğitim/renovasyon.

  2. #2
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    bu tuhaf isimlerin çıkış kaynağı nedir türkçeye kim çeviriyor bunları yada köken nedir. ..
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  3. #3
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu tuhaf isimlerin çıkış kaynağı nedir türkçeye kim çeviriyor bunları yada köken nedir. ..
    daha çok Karadeniz kökenli gibi sanki....


    Ömür, güzel bir paylaşım, oldukça temel bilgiler, teşekkürler.

  4. #4
    Üye Excalibur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.ubat.2015
    Nereden
    Istanbul - Izmir
    Mesajlar
    276
    Arkadaşlarım, bu denizcilik terimleri tüm Dünya denizlerinde kullanılan Türkçemize dönüstürülmüş ortak bir dildir.

    Donanmamız da, balıkcılıkta, dalgıç faliyetlerinde ve yelkencilikte devamlı kullanılan ifadeler ile anlaşıyoruz denizde. Çoğu Latinceden gelen içlerinde portekiz ve yunanca dan gelen bu kelimeler takribi 2000 üzerindedir.

    Yeni öğrenen arkadaşlar ilk başta zorlansalarda daha sonra komutlar olmadan bu iş olmayacağını anlarlar...

    Deniz üzerinde tüm fasılalar yapılacak iş komutlarla kesin bir dil ile dile getiriyoruz.Yoksa yapacagımiz o isi anlatmak cok zor olurdu.

    Funda demir, Alesta tramola, Sancak Alabanda gibi..Videoaki konusmalarımıza dikkat ediniz

    https://youtu.be/TemiNjUl7nc
    denizci & mimar -
    Deniz Ticaret Gazetesi / broker/ yelken eğitim/renovasyon.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •