Bizim araçlar diğer araçlara nazaran biraz daha mekanikten uzak araçlar. Mesela aracımız içinde çeşitli yerlerde bulunan beyinler var. Motor beyni ECU motor tarafındayken, diğerleri için ABS/SLS/TC/AC gibi şeyler araç içinde bulunuyor. İki adet sigorta panelimiz var, araç içi için olan aracın şofor mahallinin altında, motor ile ilgili olan motor bölümünde. Dizeller için geçerli olarak motor ile ilgili olan bazı sigortalar da şoför mahallinde. Aracınıza herhangi bir elektrik tesisatı çekmek isterseniz eğer, şoför kısmında ve motor kısmında açıkta bırakılan ÇEŞİTLİ amperlerde sigortalar bulunuyor. Bunun sebebi de aracınız olduğu gibi kaldırabileceği toplam elektrik yükü olduğunu belirtir. Bu ne demek, yani var olan şarj dinamonuzun en optimum seviyede görev yapması ve araç içi diğer elektrik iletişiminin bozulmadan çalışması demektir, kısaca bu araç bir bütün olarak çalışmak durumunda.
Bu sigorta panelinde vinciniz için ek sigorta hattı var, ek akü bağlantısı için yeriniz yok fakat dışarıdan hat çekip herhangi bir akü ve vinci bu tabloya bağladığınız zaman aracınız arıza vermeye başlar, ve bir anda sorunlu araç haline gelir.
Yukarıda yazdığım çok basit bir örneği karmaşık bir şekilde anlattım. Sebebi de bu kadar basit bir şey neden bu kadar sorun oldu. Servisler bu tip araçlarla uğraşmak istemezler, çünkü aklıevvel bir ustanın yapmış olduğu bir uygulama zincirleme olarak gider ve katlamalı masraf olarak döner.
Büyük bir hevesle aracı ikinci üçüncü sahibinden aldınız, off road hazırlıycam diye, bütçe de hazır. Şu marka yükseltme bu usta tamponu, şu ebat lastik, şu kapasite vinç. Tebrikler !!! Şu anki piyasa şartlarına göre ortalama 80'lik oldunuz. Bu arada iki kere yancı olarak geziye katıldınız, çevrenizde de üç beş araç gördünüz, kısaca engin off road tecrübeniz var. Zaten bizim araçların mottosu da Bir daha mı Geleceğiz Bu Dünyaya, Vur Dibine.
Aracınız o ustada şu takılıp, bu ustada şu olduktan sonra en son nokta olarak şu kaportacıda da yan çamurluk delinip snorkeliniz takılır (Snorkelsiz arazi aracı mı olur) ve aracınız offroad canavarına dönüşür. Neyse bütün bu yapılanlardan sonra büyük güne kendinizi hazırladınız. Istanbul ya da ülkemiz şartlarında empoze edilen off road durumu ÇAMURda debelenmek olduğundan dolayı, ne de olsa aracınız hazır, arkadaşlarınızla daldınız çamur banyosuna.
Günün sonunda kim battı kim geçti sizleri ilgilendirir ama aracınız yarı kuru çamur içerisinde, zaten bir ara yan yatıp yirmi dakika boyunca da çamurda kalmıştınız kapı altı falan da ıslak.
Etap çıkışı tanıdık/tanımadık bir yıkamacıya gidilir, basınçlı suyla varsa imkan araç lifte de alınır ve bu çamurlar temizlenir.
Araç cillop oldu, iki hafta sonra bir daha gittiniz, aynı prosedür bat çık temizle, üçüncü hafta arkadaşlarla buluşmaya giderken ya da etap ortasında (bu en fenası) araç arıza verdi.
Dönelim başa
1- Bu aracın arka sağ çamurluk içinde mazot filtresinin altına bağlı olan bir adet konnektör var, çok hassastır, ellenmeyi hiç sevmez, yıkamacı arkadaş hortumla vermiş coşkuyu, filtre ambalajdan çıktığı gibi dışı tertemiz, bu arada filtre konnektörü ilk geziniz sonunda okside oldu. SERVİSTEYİZ
2- Bizim dif havalandırma borularımız, arka boruları önle birleştirmen gerekir, motor bölgesi ön üst taraf göğüste biter, berbat kalitede bir plastik borudan mamuldür, ilk gezi sonrasında coşan yıkamacı arkadaştan dolayı borular çatladı ve patladı difleriniz su alıyor. Bu biraz idare eder, konnektör olayını hallettikten sonra 6. gezi sonrasında durum kötü. SERVİSTEYİZ
3- Araç tekrar cillop oldu bu sezonu geçirelim, sonra satarım, hooop bütün ışıklar yanıyor. Yaa daha yeni servisten çıktık şu kadar para verdik bu ne yaa. SERVİS, SERVİS, USTA, USTA, BİLMEM NE ABİ, BİLMEM NE BİLGİLİ OFF ROADCU
4- Aracınız kapı altında bulunan çıtalardan su almış, gittiğiniz hiçbir servis bunu bulamaz bulsada yapılanlardan dolayı sizinle de uğraşmaz.
5- Satılık LR td5 Arazinin Kralı, alana hayırlı olsun.