Arkadaşlar bilenler müstesna, tekne almayi planlayan yeni deniz dostlarını fazla detaya girmeden şöyle bir aydınlatmak iyi olacak.


Fiberglass kabuklu tekneler 3 ana kısıma ayrılır.


1-(ÜST KABUK: teknenin kasarası, kamara ustu, havuzluk, güvertesi, küpeşteleri, zincirlik kutusu. Üstünde dolaştıgimiz saha)


2-(ALT KABUK : Teknenin karinası, bordası, salma kasası, motor yuvasi)


3-( İÇ KABUK : Tekne kamara bölmelerini, kuzine, salon, kokpit, wc, sintine, portuclar, fars tahtalari gibi ara ve baglayıcı bölümleri kapsar.)


Düzgün Kalibi hazirlanmis bölümün önce kalib ayristiricisi ardindan Gelcoat, cam elyafi, recine ile birlesiminden meydana gelen bir malzemedir. Teknenin yapısal m2/gram şeklınde; gövde, bordolar, güverte, ķüpeşteler, ıskaça, kamara gramajlar basınç mukavemetine göre üst, üste farkli kalinliklarda el yatırması olarak imal edilir. (Gelcoat, Cam elyafi, Reçine) seklinde icersinde hava kabarcigi kalmadan yapismasiyla olusur her bir kat.



Yapim teknikleri fizyon vbg gelissede sistem aynidir. İster cam elyafı, reçine. Ister karbon fiber, epoxy , reçine.





Eğer ki uygulama esnasinda katlar arasinda yapismayan yüzeyler hava kabarcigi şeklinde kalirsa zaman icinde OZMOZ dediğimiz fibere özgü karincalamalar olusur. Bunlar ortalama mercimek buyuklugunde veya daha buyuk kabarciklar halinde teknenin cesitli yerlerinde, su kesimi altinda da olur. Ve patlayip su çeker.




Fiber malzemeden imal edilmiş tekne dendiğinde, iki türlü üretim oldugunu görüruz. Daha önceden dizayni, tasarimi, planlı genellikle ahşap yapılıp önce, denizde prototip olarak denenmiş, eksikleri giderildikten sonra kalıpları hazırlanmıs fiberglas için çıkartılacak seri üretim safhasına geçilmiş (.......................) marka tekneler şeklinde yabancı ve yerli olarak karşımıza çıkmaktadır.
İkinci üretim şekli ise yurdumuzda da örnekleri bildiğimiz kullanıcı arkadaşlar begendikleri tasarımcının projesini satın alıp ortak aynı kalıp ile kendi tekneleinide üretmektedir.
Seri üretim tekneler pek çok koşulda devamli kullanılmış, avantaj, dezavantajlariyla kısaca denenmiş olması ile kullandıgimiz her alan bu yuzden belli ergonomik detaylari barındırmakta. Dünyada pek çok markanın seri üretim olarak kalıb sistemi ile üretiği ( dişi, erkek kalıbli teknelerin kulanım kolylığı, bakım dertlerinin az olms, kuçük motorlarla ekonomik seyir yapabilme imkani (ahsap, celige gore) hizli satilabilme, fazlaca tercih ediir hale getirmiştir.


Fiber teknelerin o kadar da kirilgan olmadıgını ne gibi darbelerde neler olduğunu görmek icin izleyiniz.