Toplam 11 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 11 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ZJ için arazide ve asfalttaki riskli hareketler nelerdir ?

  1. #1
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285

    ZJ için arazide ve asfalttaki riskli hareketler nelerdir ?

    Zj için arazide ve asfaltta arabaya zarar verebilecek,yürür aksamı zorlayacak,riske atacak hareketler nelerdir ? Birkaç ufak tefek duyduğum durumlar var tabiki ama bilmediğim çok şey olduğunu düşünüyorum.
    Bilgisiz, korkarak offroad yapmaktan veya asfaltta ha burda kırılırmıkı ha şunu denesem bozulurmuki diye düşünmekten sıkıldım artık. Gözlemlediğim kadarıyla üyelerin baya bir kısmı yıllardır ZJ'yi gerek asfaltta gerek arazide kullanan kişiler. Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

  2. #2
    Üye FuatD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    28.Þubat.2015
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    856
    Yavuz bence asvaltta, gazlayıp giderken dalıp ta öndeki sedan arabayı HB yapmak dışında bir risk yok

    Arazide de en riskli şey arabayı devirmektir herhalde.

  3. #3
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Asvalttaki tek riski konforu nedeniyle adamın uykusunu getirmesi.Bunun dışında zj asfaltta asla yolda bırakmaz.

  4. #4
    Üye K@RUB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    20.Mayýs.2015
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    337
    Asfaltta virajlarda bizim araçlarda korkuyorum arkadaş açık net

  5. #5
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Zjlerde fren bir otomobile göre çok çok cok zayıf. En büyük dertlerden biri bu. Ikinciside virajlardaki yol tutuşu . Ben asıl sorumu yürür aksamla alakalı olarak soruyorum. Akis kesmek diferansiyel sıyırmak gibi problemler hangi durumlarda başımıza gelir ? Mesela düz yolda dip gaz kalkış yaparsak ne olur ? Uzun vadede tork konventörünü bozuyormuş diye duymuştum. Anlık olarak bir problem yaşatır mı? Yani arabanin yürürünü zorlayacak,zarar verecek durumlar pozisyonlar neler ?

  6. #6
    Üye 06kd941 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    29.Aðustos.2015
    Mesajlar
    121
    En basta agir deviri gevsek zemin harici kullanmayin. Donuslerde direksiyonu tam tur yapmayin kasma problemi ve arka lsd ye zarar vermemsi icin. Tabiki kalkista sert kalkmak araca belirli zararlar verir sonucta bir cok metal aksam var ve bunlar her agir kalkista zorlamaya maruz kaliyor. Bunlar benim kendi dusuncelerim ama uzman arkadaslarimizin dusunceleri daha onemli konu hakkinda

  7. #7
    Üye kuzeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    252
    Asfaltta yüksek süratlere cıkmazsanız sizin içiz emniyetli bir sürüş olur, yoldışında da herzaman 2 kere düşünüp risk almadan ilerleyin derim ben ve asla tek aracla yoldışında olmamaya dikkat edin. Nacizane fikrim.

  8. #8
    Üye KARADAG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    23.Aralýk.2014
    Nereden
    BAÄžCILAR Ä°STANBUL
    Mesajlar
    283
    Butun arazi suv tipi araclar otomobile gore yapisi getegi yuksek surat esnasinda ruzgara daha fazla maruz kaldiklari icin kontrolleri guclesir.bircogumuzun zj si standart disi oldugundan firen mesafesi donuslerde manevra guclugu yukseltmeye bagli vibrasyon ve yol tutusu gibi etkenler dogal sayilmalidir.Ancak zj ler asfaltta ve arazide cok basarili araclardir.asfalta cok ketifli ve bir okadarda ceviktir guclu motoru sayesinde ani hizlanmalardan mumkun oldugunca kacinmalisin.sanzimanin uzun omurlu olmasi icin sert kalkislardan uzak dur.her ne kadar 20 kusur yillik araclar olsalarda gunumuzdeki cogu aracta olmayan guvenlik ve ozellik ile donatilmislardir.Arac o kadar guclu ki arazi performansida bir o kadar basarilidir. Olasi bir guc testi yaparsaniz karsilik olarak mutlaka bir yerleri kirarak cevap vermesi muhtemel.Kisacasi sahsi fikrim alinabilecek en mantikli safkan 4x4 dur.
    {{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}

  9. #9
    Üye toporomboz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    27.Nisan.2014
    Nereden
    DATÇA-MUĞLA
    Mesajlar
    493
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Asvalttaki tek riski konforu nedeniyle adamın uykusunu getirmesi.Bunun dışında zj asfaltta asla yolda bırakmaz.
    yıldırım arkadaşım özet muhteşem keyifroad olarak bindiğim için teşhisin çok doğru yumuşak süspansiyon ve ev koltuğu rahatlığında koltukları ile beter rahat bir makine
    rahmetli eski bir ustamın sözünü çok dinlemiştim(30 sene önce kuş serilerinin tamircisi yugoslav göçmeniydi) altındaki arabaya ne olursa olsun güvenme 90 a kadar sen 90 dan sonra araba sana hakim olur derdi ben nisanda 2 sene olacak jeep le tanışmam ondan önce yaklaşık her biri 10 yaşında olan 12 tane mercedes-benz değiştirdim bindim onlardada aynı taktiği uyguladım.....efendim arabamda hız lastiği var 3 saat 220 km hızla gitmeye dayanıyormuş diyen arkadaşıma yahu ALLAH yapısı arızalanıyorda kul yapısı hatalarından lastik gümlese 220 km de attığın takla sayısını hesap makinesi ile hesaplarsın demiştim HİÇ BİR ARABAYA GÜVENMEM..... KARŞIDAN GELENİDE HER ZAMAN ACAMİ KABUL ETMEKTE YARAR VAR.....SEN NE OLURSAN OL AYNI YOLLARI PAYLAŞIYORUZ TRAFİK UCUBELERİYLE KAZASIZ GÜNLER.....HEPİMİZE

  10. #10
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    direksiyon tam sağ veya tam sol iken gaza yüklenip yanlamaya çalışmak çok zararlıdır. asla yapılmamalı
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BÄ°TMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  11. #11
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    02.Kasým.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı 06kd941 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En basta agir deviri gevsek zemin harici kullanmayin. Donuslerde direksiyonu tam tur yapmayin kasma problemi ve arka lsd ye zarar vermemsi icin. Tabiki kalkista sert kalkmak araca belirli zararlar verir sonucta bir cok metal aksam var ve bunlar her agir kalkista zorlamaya maruz kaliyor. Bunlar benim kendi dusuncelerim ama uzman arkadaslarimizin dusunceleri daha onemli konu hakkinda
    Ağır deviri 2,5 yıldır daha hiç kullanmadık,hata mı yapıyoruz bilmiyorum ama öyle hard offroad,kanal geçişleri vsde yapmadık. en fazla girdiğim yerler balçık çamurlu tarlalar.

    - - - Mesaj BirleÅŸtirme - - -

    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direksiyon tam sağ veya tam sol iken gaza yüklenip yanlamaya çalışmak çok zararlıdır. asla yapılmamalı
    tam sağ tam sol asla yapmıyorum Mert abi.Arabayı kasacak hareketlerden kaçınıyorum genelde.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •