Kıymetli zj uzmanlarına sorulur. zj de stall test nedir.? nasıl yapılır ? ve ortaya çıkan sonuçlar nasıl tercüme edilir ?
Kıymetli zj uzmanlarına sorulur. zj de stall test nedir.? nasıl yapılır ? ve ortaya çıkan sonuçlar nasıl tercüme edilir ?
Konu y-bsungur tarafından (19.Mart.2016 Saat 02:11 ) değiştirilmiştir.
Stall test nedir ? :
Torque Converter sıkıştırma testidir.
Nasıl yapılır :
Önce şanzıman yağını kontrol edelim.
Şanzıman yağı nasıl kontrol edilir ile ilgili konuyu siteden bulup ona göre kontrol edelim.
El firenini çekelim. Her tekerleğin önüne ve arkalarına takozlar koyalım, Mümkünse aracı zemine sabitleyelim.
Gaz kelebeğinin tamamen açılabildiğini ve motor yağ seviyesini kontrol edelim.
Aracı çalıştıralım, 30 dakika boşta çalışır kalsın. Yağlar normal çalışma ısısına ulaşsın. (İdeali 20 km kadar yol yapmaktır.)
Bir ayağımız firen pedalı üstünde basılı halde vitesi değişik konumlarda değiştirelim.
En son D konumunda (bir ayağımız firene basılı...) gaza motor devrinin ulaşabildiği son yere kadar basıp bırakalım ( asla 5 saniyeyi geçmeyin ! ) ve devir saatinin en son nereye kadar tırmandığını not edelim.
Not almış olduğunuz devir değerini aracın fabrika referans değerleri ile karşılaştırın.
Fabrika referans deÄŸeri 1800-2100 devirdir.
Ortaya çıkan sonuçlar nasıl tercüme edilir:
Eğer değerler referans değerlerini 200 devirden fazla aşıyorsa kavrama kaçağı var demektir.
Eğer referans değerlerinin 250-350 devir altında kalıyorsa motor performansında veya eksozt sisteminde ( tıkalı olabilir...) sorun var demektir.
Yüksek süratlerde hissedilmese de ataklı kalkışlarda bariz şekilde yetersizlik görülür.
Uyarı : Bu test sonucunda aracı hareket ettirmeden önce motor ve şanzımanın soğuması için 5 dakika bekleyin.
Yıldırım, oldu mu ? ....
Oldu abi olmaz olurmu ,iyiki varsın Ergun abi ,şimdi hava yağmurlu hava açsın da Acil servise yakın ve açık alan bir yerde şunu bir deneyelim bakalım ne olacak.
Abi cidden sakat bir teste benziyor öyleki yaya trafiği ve araç trafiğinin seyrek oldugu bir yerde yapılmalı diye düşünüyorum bunun dışında ne tür riskleri var hayal etmeye çalışıyorum,hani frenler etkili olmazsa ne olabilir bu test araçta kırım yaratır mı birde ele geçecek sonuçlara göre ne yapılması gerekiyor onuda merak ediyorum .Diyelimki şanzumanda kavrama kaçağı varsa ne yapılmalı veya diğer tıkalı durumda ne yapılmalı.
Konu y-bsungur tarafından (19.Mart.2016 Saat 16:28 ) değiştirilmiştir.
Ben de vardı zaten artmaya da başladı...sert kalkışlarda 1 ve 2. Vites de sıyırıyor...baktım km 200000, arabanın yaşı da 20
normal dedim artık yeter bu kadar senedir aynı şanzımanla iyi bile gitti...haftaya komple şanzıman yapıcam a'dan z'ye ömürlük!
SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Levent biraz anlatsana sıyırıyordu derken belirtileri neler ve nasıl kendini belli ediyor .1/ 2 diyorsun bu durumda kalkışlarda bir sıkıntı oldugu muhakak neler oluyor örnek verirmisin vuruntulumu kalkıyor silkeliyormu ve şanzuman yapma maliyeti ortalama ne kadarsert kalkışlarda 1 ve 2. Vites de sıyırıyor.
Aynen baba, vuruntulu kalkmaya başlıyor önceleri ama sadece sert kalkışlarda...sonra yavaş yavaş kalkış iyice bitmeye, normal kalkarken bile zorlamaya, sıyırmaya başlıyor (hele yokuş yukarı dur kalktaysan yandın korna sesinden) devrini alıp yürümeye başlayıp 2. Vitesten sonra sıkıntı yok ama sarsıntısız ve zamanında vites geçişleri, yağ gibi gidiş, son sürat falan hepsi mermi gibi...
Biz bu konuyu Ergun Abiyle bile konuştuk günlerce, arazi şanzımanı'nın zincirinden şüphelendi hatta çok, vuruntu sesi bire birdi çünkü! Dün baktık en sonunda ustamla rapor net! Tork konvertörü yağ pompası da sizlere ömür, kalkış balataları da!
Ben de dedim ki kalkış balatalarıyla falan olmaz bu iş, madem indi o şanzıman komple revize edelim abi bitsin ömürlük olsun
şanzıman tamir takımı 850TL, türbün 500 TL, işçilik de 1250 TL dost işi, komple 2600 liraya herşey bebek gibi olacak inşallah
SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yıldırım abi, kaçırma durumu ilk zamanlarda daha sert kalkışlarda belli oluyor,sonrasında çok basit gelebilecek bir kalkışta bile şanzıman kaçırabiliyor. Hele bazen araba vites 2de bayılıp kendini 1e çektiğinde dahi kaçırma yapıyordu bizimki. Şanzıman revizyon maliyetide Levent abinin yazdığı değerlere göre ve değişmesi-tamiri gereken parçalara göre değişiyor anladığım kadarıyla. Levent abinin yazdığı fiyatlarla bizim faturadaki parça fiyatları arasında +- 200 lira falan fark var.Ve şanzıman yapıldıktan sonra çok bariz farklar oldu arabada herşeey değişti desem yeri.
Yapmayın aks kesersiniz, şaftı bırakırsınız ZJ'ler dandiktir yemez
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
T.O sunda yapabilirsiniz diyor hars hurs ederse yandınızda diyor ayrıca
Çok iyi niyetlisiniz...., bu zamanda bu olar kuru ile bir şanzımanın komple revize edilmesi 3.000-4.000 dolaylarındadır, bunu yetkili serviste yaptırırsanız 5.000' den aşağı kurtulamazsınız...
Neden abi neden yapmazsın .? şaft aks filan inermi aşagı ..
Abi şimdi sen de böyle söyleyince ben testen vazgeçtim.Gelelim Cat covertöre bı zımbırtı tıkanırsa arabaya nasıl bir etkisi olur ..
Konu y-bsungur tarafından (20.Mart.2016 Saat 02:20 ) değiştirilmiştir.
Yaw yapılmayacak birşey değil Biz biriyle drag yaparken böyle kalkıyoruz. Otomatik 4 çeker başka şekilde kaldırılmaz zaten dragda. Ama zayıf bi noktası varsa kırar tabi.
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Şimdi mirkanım yapallımmmı yapmayalımmmı abicim ,senin son sözün ne
Yap abi, araç o devirlerde zaten yüksek torklara çıkmaz. En azından aks kesecek, mafsal kıracak veya ne bilim şaftı kesecek gücü vermez.
Tork konvertörü testsizde kendni belli eder hani
- - - Mesaj BirleÅŸtirme - - -
Yap abi, araç o devirlerde zaten yüksek torklara çıkmaz. En azından aks kesecek, mafsal kıracak veya ne bilim şaftı kesecek gücü vermez.
Tork konvertörü testsizde kendni belli eder hani
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Yıldırım abi mesaj kutun dolmuş.Cevap veremiyorum. Mesaj kutunda temizlik yapman gerek.
Şöyle bak ; aracın durumundan bir şikayetin var mı ? bu riskli merak niye ? bu test sonucunda aldığın sonuç belki seni rahatlatır ama bu merakın faturasını şanzımanın kalan ömrünün bir kısmı ile farkında olmadan ödemiş olursun... Servisler bu tip şeylere pek aldırmazlar, oysa en basiti hepiniz yaşamışsınızdır, rolantide aracın motoruna sonuna kadar defalarca öyle dip gaz verirlerki için gider, bunun motora verebileceği hasarı da bal gibi bilirler, ama yaparlar nedense...Bence bu test ancak Yavuzcan'nın anlattığı yerlere gelirse şanzıman kesin emin olmak için yapılabilir, yani bir anlamda " gerçekten artık bitti mi " diye
Mesela artık Levent bu testi yapabilir gibime geliyor...