Sayfa 1 Toplam 6 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
Toplam 119 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Jeeplerde direksiyon kutusu kırılması ve güçlendirilmesi

  1. #1
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285

    Jeeplerde direksiyon kutusu kırılması ve güçlendirilmesi

    Gerek yaştan dolayı metal yorgunluğu gerekse standart üzerine çıkan lastik nedeniyle daha fazla yük binen aluminyum bir kutu ve onu şasiye bağlayan 3 tane civata ...işte bütün mesele bu. Ben 1 ay içinde 2 kere kırdım bu işin şakası yok kırıldığı anda direksiyon boşalıyor ve irtibat kopuyor eğer hızınız 50 km üzerindeyse öldürür kaza yaptırır Kit takan lastik ebatını değiştiren herkese tavsiyem bu ucuz basit herhangi bir tornacının yapabileceği parçayı acilen yaptırmanız. 150 tl civarında mal olur size ama hayat kurtarır. Hadi kaza yapmasanız bile kutu kırılınca çekici geliyor çekici parası , serviste 1 gün araç kalmak zorunda direksiyon kutusu sökülüyor içi boşalıyor kaynak yapılıyor tekrar toplanıp takılıyor işçilik kaynak parası...Geçelim fotolara...Bu aparatı takınca kutu yerine iyice sabitleniyor 3 tane civataya yük daha az biniyor kırılsa bile kutu yerinden oynamıyor bunu unutmayın...


















    benim kırılan kutum ve parçaları
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  2. #2
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    benim kendime yaptırdığım parça 3-5 tane çeyrek boru ve düz boru ile yapılıyor
















    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  3. #3
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285


    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  4. #4
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    benim kırılan kutum ve parçaları



    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  5. #5
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Sonradan keşvedilen ama o zamana gelinceye kadar da çok can yakan bir aparat bu..., tekrar gündeme taşıdığın iyi oldu Mert.

  6. #6
    Üye
    Üyelik tarihi
    12.Mart.2014
    Mesajlar
    22
    hepinize çok teşşekkür ederim konu netleşti..
    emirhan beyin söylediği gibi acil yapılacaklar listesi üzerinden..
    arka kilit
    uzun pitman
    hd direksiyon sistemi
    direksiyon amortisörü
    30 freze kare kasa ön aks
    difransiyel keçesi
    15 ofsetli jant 35 lastik
    tjm 9000 vinç
    hi-jack
    direksiyon kutusu sabitleme aparatı
    ve tabiki 7'' inç iron rock kit ve para yeterse ayna mahruti

  7. #7
    Üye
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    919
    Alıntı erdinc sengul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hepinize çok teşşekkür ederim konu netleşti..
    emirhan beyin söylediği gibi acil yapılacaklar listesi üzerinden..
    arka kilit
    uzun pitman
    hd direksiyon sistemi
    direksiyon amortisörü
    30 freze kare kasa ön aks
    difransiyel keçesi
    15 ofsetli jant 35 lastik
    tjm 9000 vinç
    hi-jack
    direksiyon kutusu sabitleme aparatı
    ve tabiki 7'' inç iron rock kit ve para yeterse ayna mahruti
    arka kilit yerine ayna mahruti işini önce halledin derim...çünkü ilk yokuşta canınızı sıkacak...lowda bişey hissetmezsiniz ancak hi da iş zor...
    uzun pitman ve direksiyon amortisörü de kitten çıkar...
    kırana kadar da ön aksı değiştirmeyin derim...paranız cebinizde dursun...
    tjm 9000 yerine power 12000 alın...çok daha mutlu olursunuz...

  8. #8
    Üye monster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    beylik duzu
    Mesajlar
    276
    Alıntı Dragon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arka kilit yerine ayna mahruti işini önce halledin derim...çünkü ilk yokuşta canınızı sıkacak...lowda bişey hissetmezsiniz ancak hi da iş zor...
    uzun pitman ve direksiyon amortisörü de kitten çıkar...
    kırana kadar da ön aksı değiştirmeyin derim...paranız cebinizde dursun...
    tjm 9000 yerine power 12000 alın...çok daha mutlu olursunuz...
    ejder,9000 ben tavsiye ettim,cok daha hizli.pitman ve direksion amortisoru cikmiyor,extrem lastik kullanmıyacak,1,5 yildir orj. ayna mahrutı ile 34 extremi kullaniyorum.kilit mi ayna mahruti bence kilit ha ikisi daha iyi tabi
    zj candir,gerisi

  9. #9
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı monster Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1,5 yildir orj. ayna mahrutı ile 34 extremi kullaniyorum.kilit mi ayna mahruti bence kilit ha ikisi daha iyi tabi
    Emir, 33 lere kadar neyse de, iş 35 lere gelince asvaltta çok uzun bir dik yokuşu çıkmakta zorlanırsın, Ejder'in dediği gibi; low' da fark etmezsin ama istavroz dişlilerini doğraman an meselesi, belki de çoktan birkaç dişi doğramışsındır ama farkında değilsin... Kaldı ki, boşu boşuna şanzımana çok yük binecek kısa zamanda ömrünü yiyecektir...

  10. #10
    Üye quake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    20
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gerek yaştan dolayı metal yorgunluğu gerekse standart üzerine çıkan lastik nedeniyle daha fazla yük binen aluminyum bir kutu ve onu şasiye bağlayan 3 tane civata ...işte bütün mesele bu. Ben 1 ay içinde 2 kere kırdım bu işin şakası yok kırıldığı anda direksiyon boşalıyor ve irtibat kopuyor eğer hızınız 50 km üzerindeyse öldürür kaza yaptırır Kit takan lastik ebatını değiştiren herkese tavsiyem bu ucuz basit herhangi bir tornacının yapabileceği parçayı acilen yaptırmanız. 150 tl civarında mal olur size ama hayat kurtarır. Hadi kaza yapmasanız bile kutu kırılınca çekici geliyor çekici parası , serviste 1 gün araç kalmak zorunda direksiyon kutusu sökülüyor içi boşalıyor kaynak yapılıyor tekrar toplanıp takılıyor işçilik kaynak parası...Geçelim fotolara...Bu aparatı takınca kutu yerine iyice sabitleniyor 3 tane civataya yük daha az biniyor kırılsa bile kutu yerinden oynamıyor bunu unutmayın...


















    benim kırılan kutum ve parçaları

    Acil yapılacaklar listeme ekledim. Paylaşım için teşekkürler. Peki nerede yaptırabiliriz?

  11. #11
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Alıntı quake Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Acil yapılacaklar listeme ekledim. Paylaşım için teşekkürler. Peki nerede yaptırabiliriz?
    herhangi bir tornacıda demircide yaptırabilirsin...araç ne durumda bu arada bursaya gidip geldin rodaj ve geri kalan durum nasıl
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  12. #12
    Üye quake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    20
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herhangi bir tornacıda demircide yaptırabilirsin...araç ne durumda bu arada bursaya gidip geldin rodaj ve geri kalan durum nasıl
    750km oldu. Şimdilik motorla ilgili çok şikayetim yok. Rolanti biraz düzensiz bir de bu sabah 1-2 damla yağ vardı arabanın altında, sanırım direksiyon pompasından geliyor. Difften hala ses geliyor ve elektrik aksamda ufak bir problem var. yarın İstanbul'a gelicem 1 hafta kalsın burda.

  13. #13
    Yeni Üye gurkang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17.Nisan.2014
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    15
    Mert bilgi için özellikle fotolar için teşekkürler. Ne zamandır yaptıracağım anlatamamıştım nasıl olduğunu. Çok faydalı olmuş.

  14. #14
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Direksiyonu sola döndürürken ötüyor. Sağa döndürürken yok. Bazı WJ'lerde oluyormuş bu. Araç içine rahatsız edici bir ses geliyor. Hemen direksiyona yakın bir yerlerden geliyor.

    Fikri olan var mı?

  15. #15
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Direksiyonu sola döndürürken ötüyor. Sağa döndürürken yok. Bazı WJ'lerde oluyormuş bu. Araç içine rahatsız edici bir ses geliyor. Hemen direksiyona yakın bir yerlerden geliyor.

    Fikri olan var mı?
    Pompanin sesidir durduk yerde cevirme hafif hareket ederek cevir

    bu Geze-gen tapatalk Ile Baska guzel
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  16. #16
    Üye Alfonse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Nisan.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    167
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Direksiyonu sola döndürürken ötüyor. Sağa döndürürken yok. Bazı WJ'lerde oluyormuş bu. Araç içine rahatsız edici bir ses geliyor. Hemen direksiyona yakın bir yerlerden geliyor.

    Fikri olan var mı?
    Mertin söylediği gibi... Pompa artık vaktini dolduruyor... Çok abartmazsa ses yolda birakmaz...
    Direksiyon yağını değiştirmek biraz daha vakit kazandırabilir size...
    Bazı ustalar kalınlaştırıcı v.s. gibi katkılar koyuyorlar, çözüm oluyor bazen...
    Fakat 2001 ve üstü modellerde aynı direksiyon yağı radyötör soğutma fanının mekanızması içinde çalışıyor. Sorun olabilir katkı...
    İdare edin. Direksiyonu sonuna kadar dayamayın...
    Ses biraz daha artınca iyice bozulmadan sokturup tornacida içinin bıçaklarını yaptırın. 100lira felan tornaci alıyor...
    ...Ne yerdeyim Ne Gökte...

  17. #17
    Üye Alfonse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Nisan.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    167
    Bu Mertin bahsettiği parçaya steering box brace deniyor...
    Yıllar önce pompasnı kıran bi arkadaşa telefonda tarif etmiştim...
    İnşaatı nin ustasiyla liftsiz felan ordaki elektrik kaynağıyla felan yarım gündeme yapmislardi...

    Çok zor değil ve aşırı sağlam bişey olmasına gerek de yok...
    Pompanın ucuna basan yükü biraz ustlensin yeter...
    Hatta tek tarafada bağlanabilir. Bu tek tarafa sabitleme amerika sitelerdede mevcut... Oluyor...

    33 üstü lastiklerde ısrarla tavsiye ediliyor...
    Yaptiramiyorsaniz pompayi saseye bağlayan saplamalari devamlı kontrol edin...
    Onlar gevsedigi için pompa oynuyor ve pompa boğazı kasılıyor...
    Pasliysa değiştirin ama paslanmaz denen civata kullanmayın...
    Paslanmaz özellikteki civatalar daha sağlamdır ama kırılır.
    Digelerinin ise esneme payı vardır...
    ...Ne yerdeyim Ne Gökte...

  18. #18
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Burak, direksiyon kullanımı çok önemli, parktan çıkarken veya durduğu yerde manevralarda aracı devamlı firenle sallayarak kesik kesik hareket ettirrerek direksiyonu çevir, asla sonlara dayama, bu sana uzun ömür zamanı kazandıracaktır.

    Her şey kullanım ile ilgili...

  19. #19
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Çok teşekkürler abiler.

    Hidrolik direksiyonun en sonda tutulmaması gerektiğini evet biliyorum. Ona hep dikkat ederim.

    Dediğiniz üzere bu araçta dururken çevirmemeye dikkat edeceğim.

    İkitelli'deki Salih Usta (Durmuş Usta'nın tanıdığı) "Bunlarda bu hep oluyor. Birşey sıkarız biraz azalır ama tam geçmiyor bu ses." demişti.

    Bakıma 5000 km kaldı. Artık o zaman baktırırım.

    Anlamadığım neden sadece sola döndürürken yapıyor?

    Not: Direksiyon en sona geldiğinde değil, sola çevirmeye başladığım an çıkarıyor.

  20. #20
    Üye Alfonse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Nisan.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    167
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    ?........

    Anlamadığım neden sadece sola döndürürken yapıyor?

    Not: Direksiyon en sona geldiğinde değil, sola çevirmeye başladığım an çıkarıyor.
    Pompanin solu eskimiş sağı sağlam
    Dert etmeyin... Iyice sorun olunca yaptirirsiniz... Ama yağını devamlı kontrol edin...
    Selamlar...

    GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    ...Ne yerdeyim Ne Gökte...

Sayfa 1 Toplam 6 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •