eÄŸer iÅŸ o noktaya gelirse gidecez mecbur
satmayı düşünmüyoruz
eÄŸer iÅŸ o noktaya gelirse gidecez mecbur
satmayı düşünmüyoruz
Jeep Grand Cherokee 5.9 v8*
10w60 ibaresi soğuk ve sıcak dayanım derecesidir... Yağın viskozitesi bu ibareden anlaşılmaz...
10w60 motul v300 piyasada ki en kaliteli yağdır... Sürtünmeyi minimuma indirdiği için motor ömrünü uzatır ve motor içi sıcaklığı hali ile egsoz gazı sıcaklığını bile düşürür... Harareti bile önlediğine şahit oldum...
Araç hararet yapsa bile yağ su kıvamına gelip motor içine zarar vermez...
Direkt güç artışına şahit olursunuz...
Bizim makinaların canına can katar...
Yağlar hakkında yanlış bilginiz var, araştırın derim... Saygılar...
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Mirkan, benimkinin yağ değişim zamanı geldi, aşağıdaki yağa ne diyorsun? Yoksa illa v300 mü koy dersin?
Burada her yaz 2 ay gerçekten sıcak oluyor sonrası normal.
http://urun.gittigidiyor.com/otomobi...itre-222459552
Abi ısı değerinde başta ki 10w kısmı soğuk havadaki viskozitesi ve dayanımıdır... Türkiye iklimi için Erzurum'da yaşamıyorsanız 10w??? iyidir...
Sondaki numara ise sıcaklık dayanımıdır... Araç Erzurum kışında bile hararet yapabilir, motor ısındıkça dışardaki havanın hiç bir önemi kalmaz... Yani 120-150 derecede ki bir motorda normal yağ, yağlama özelliğini kaybeder ve motor içinde ki haraketli parçalar sürtünmeden zarar görür...
10w40 yağın yüksek ısı dayanımı düşükdür, motor ısındıkça yağ ısınır, yağlama performansı ve yağ basıncı düşer...
Uzun soluklu dakar ve rally yarışlarında le mans yarışlarında böyle ısı derecesi çok yüksek yağlar kullanılır... Bu yağlar tam sentetikdir...
v300 en iyisidir, ama bütçeyi zorlar... Bizim makinelere 10w60 8100 x power da yeter...
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Yağlar hakkında epey bilgim var bahsettiğiniz 10/60 yağın harareti düşürmesi normaldir yağ vizitelerinin anlamını biliyorsanız eğer ilk sayı düşük sıcaklıkta ki ısı diğer sayıda yüksek ısıda kaldığı derecedir yanlız kaçırdığınız nokta şu ki yağın ısıya dayanıklılığını inceliği ve kalınlığı belirliyor..
Ayrıca ben yazımda hararetle ilgili bi durumdan bahsetmedim motor gidikse yataklar kollar burçlar zarar görmüş ise sizin 10/60 da işe yaramaz demek istedim yine sızdırır yine yakar,size katıldığım nokta sağlıklı motorunuz var ise bu yağ ideal ama ölmüşü diriltmez
Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
Yağın ısıya olan dayanımını belirleyen yağın inceliği/kalınlığı değil kalitesi ve sınıfıdır...
Yağın yüksek sıcak ve soğukda viskozitesini koruyabilmesi önemlidir, bu ??w?? numaralar da bunu söyler...
Tabi ki 10w60 ucuz bir yağdan daha dayanıklı 5w30 10w30 da var, burda da sınıfı önemli...
Ölmüşü tabi ki diriltmez onda hemfikiriz...
Ama ölmesin diye tam sentetik 10w60 15w50 şart
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Aynı şeylerden bahsediyoruz da neden anlamamış gibi yapıyosunuz onu anlamadım SINIF dan kasıt nedir dayanıklılığı kalınlığı inceliği(araç,bölge,kullanış şekli) belirlemiyorsa neden 10/60?
O zaman kaliteli diye her yağ olur o yüzden biz buna kaliteli ama motorun durumuna ve kullanım şekline uygun motor yağı diyelim
10: soğuk iklimde olursanız motorun ilk çalışma anındaki yağın ısı derecesidir yani vaad ettiği bu..
60:sıcak iklimlerde yine aynı şekilde start anındaki ısıdır..
300:bu dereceye kadar motoru yüksek koruma altında tuttuğunu vaad ediyor..her yağ bu ibareyi kullanmaz iddialı bi rakam çünkü,ama bunu vaad ederken nasıl bi motordan bahsettiğini anlatmaya gerek yoktur yatakları sızdıran bi motora neylesin bu yağ..
Kaliteye gelince bunu anlatmaya gerek duymadım zaten bu yağı açık bulamazsınız üretimi sınırlı ve kaliteli olduğu için açıklama yapmaya gerek duymadım..
Kalite herşeyde dayanıklılık demektir.
Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
https://www.otopark.com/2016/06/moto...rak-edilenler/
Bu başlığı okursanız demek istediğimi anlayacaksınız... Yağ sınıflarını da...
Neden 10w60 olduğunu konunun başından beri yazıyorum ve genel olarak yazıyorum, arkadaşın yağ pompası bozukmuş veya yağ segmanları bitmiş diye yazmıyorum... Evet ZJ'ye ??w30 ve bundan yüksek her yağ olur... Tam sentetik olmak şartı ile...
10: soğuk iklimde yağın ilk çalışma anında ki ısı derecesi değildir, soğukda viskozitesini koruyabilme ve yağlama derecesidir...
Vaad ettiği aşırı soğuklarda bile yağlayabilmesidir... Bu numara ne kadar düşük olursa soğuğa o kadar dayanıklı olur...
60: start anındaki ısı değeri değil, ne kadar ısıya dayanabildiğidir... Yüksek ısı da bile viskozitesini kaybetmeme ve bozulmayacağını söyler bu son rakam...
Anlamamış gibi yapmıyorum, yanlış biliyor ve iddialaşıyorsunuz... Kısmen yanlış ve eksik bilgi veriyorsunuz...
10w60 olmaz diyorsunuz, kullanan bizler servisler yarışçılar af edersiniz eşşek değiliz...
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Asla öyle bişey kast etmedim etmemde hakaret vari sözlere hiç gerek yok nerden çıkardınız anlamadım ..söylediklerinizede saygı duyuyorum.
Gelelim konuya benim yazımı alıntı yapıp bu polemiği başlattığınız ana dönerseniz eğer orada aşınmış motora yağı kalınlaştırarak sadece günü kurtarır dediğimi anlarsınız okumadığınızı yada anlamadığınız düşünüyorum çünkü hiç alakasız bi şekilde harareti önler çok kral yağ diyerek cevapladınız şimdi ise
Ben pompaydı vs kast etmedim diyosunuz ama o yazıda ben bunları kastetmiştim
V8 bi motora helede bu yaşlarda bu kmlerdeki araçlara sizinde dediğiniz gibi w30 üzeri konmalıdır aksini iddia etmedim
İlk değer w yani winter soğuk derecesidir 10 yağın akışkanlığını gösteren değerdir yüksek performanslı araçlarda soğuk iklimlerde sağlıklı start için gerekli değerdir
İkincisi ise motorun optimum ısıya ulaştığındaki ısısı ve akışkanlığı gösteren değerdir
Son olarakta ben 10/60 olmaz demiyorum ki başı sonu belli tartışırsak eğer daha iyi anlarız birbirimizi kurtarmaz diyorum sizi servisleri ve yarışçıları değil yukarıda bahsettiğimiz aracı ..
Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
Yaw yağ SAE numarasından yağ kalınlığını nası çıkarıyorsun hocam ben onu anlamıyorum işte
O senin de bildiğin gibi, soğuk ve sıcak değeri...
Örnek olarak daha dün 5w30 iki çeşit yağ inceledim, biri bal kıvamı biri su gibiydi
Siz paylaştığım linki okuyun, gerçek bilgi orada var...
Ben bu araçda yağ basıncının aşırı ısıdan düştüğünü sanıyorum ve sübap sesi de kalitesiz aşırı ısınmış yağdandır diyorum, dedim daha doğrusu konunun başında...
Alıntı yaptığım mesajınızı okuyun, o servis işi bildiği için, ısınınca yağ basıncını düşürmeyecek yağ önermiş... Siz kalınlık demişsiniz... İşte polemik burada başladı, kalın yağ önermemiş, kaliteli yağ önermiş adamlar...
Konunun başından beri yazdıklarımı okuyun... Arkadaşın tek problemi aşırı ısı ve yağının vizkozitesinin bozulması... Göstergede görmese veya görüp buraya yazmasa bile mevcut bir harareti var, en azından bahsettiği durumlarda motoru gördüğünden aşırı aşırı sıcak...
Anlaşamadığımız bu sae değerleri... O da linke detaylıca açıklanmış...
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Tüm bildiklerimi bir kenara bıraakıp size şu soruyu soruyorum aynı kalitede 5/30 ile 10/60 ısındığında aynı kalınlığamı sahiptir?
Yağ basıncının düşmesi yağın fazla ısınıp aşınmayı artırması yağın kalitesiylemi alakalı yoksa motor kondüsyonu ve kullanımı ilemi alakalıdır?
Veya 60 binde bi araçla 260 bindeki araca aynı değerlerde yağ kulanlırmı
Yada yağların kullanımı standartmıdır yani offroad yapanla hobi olarak haftasonu binilen 5.2 ye aynı yağmı konur
Yada yağ basınıcını düşüren bu yağın hikmeti neki önerilmiş sadece kaliteli olmasımı yoksa aşınmış ve yorgun motorların motor içi sıcaklığını düşerebilen incelmeyen KALIN bi akışkanlığa sahip teknolojisimi
Son sorum tüm sorunların ilacı kaliteli yağ ise değerlerin önemi yokmudur?
Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
Tüm bildiklerimi bir kenara bıraakıp size şu soruyu soruyorum aynı kalitede 5/30 ile 10/60 ısındığında aynı kalınlığamı sahiptir?
Bakın bu numaralar yağın kalınlığı değil dayanımıdır, tabi ki yüksek ısıda 10w60 viskozitesini daha iyi koruyacaktır.
Yağ basıncının düşmesi yağın fazla ısınıp aşınmayı artırması yağın kalitesiylemi alakalı yoksa motor kondüsyonu ve kullanımı ilemi alakalıdır?
Yağ basıncının düşmesinin ilk aranan ve bilinen nedeni kalitesiz ısınan yağdır... Motor kondisyonu dediğiniz yağ segmanları ise basınç düşürmesinin tek nedeni yağ eksikliği olur... Yağ pompası derseniz soğuk yağda da aynı basınç düşüşünü görürsünüz...
Veya 60 binde bi araçla 260 bindeki araca aynı değerlerde yağ kulanlırmı
Kesinlikle kullanılır...
Yada yağların kullanımı standartmıdır yani offroad yapanla hobi olarak haftasonu binilen 5.2 ye aynı yağmı konur
Yağ bütçeye göre kullanılır, motoru zorluyor ve aşırı ısıtıyorsanız tabi ki daha kaliteli ve SAE değerleri alt ve üst limite yakın yağlar kullanılır... En iyi örnek 15w50-10w60 dır... Bunların da sınıfı vardır... Gereksiz pahalı dersen o kullanıcı ile alakalı bir durum... motul 8100 x power ile motul v300 10w60 arasında bile ciddi fark var... Her üründe olduğu gibi ekmek köfte ilişkisi var... Bu lastikden yükseltme kitine kadar var...
Yada yağ basınıcını düşüren bu yağın hikmeti neki önerilmiş sadece kaliteli olmasımı yoksa aşınmış ve yorgun motorların motor içi sıcaklığını düşerebilen incelmeyen KALIN bi akışkanlığa sahip teknolojisimi
Bu yağ çok kalın değil, hikmeti ise yazın en sıcağında en yüksek hararetde bile viskozitesini kaybetmemesi, normal yağlar suya dönüşür, bu yağ bozulmuyor kolay kolay...
Son sorum tüm sorunların ilacı kaliteli yağ ise değerlerin önemi yokmudur?
Değerlerden daha önemli olan yağ kalitesidir... Yağda sadece ısı değeri olan SAE değeri yoktur, profosyonel hiç bir kullanıcı da buna bakmaz... En basit örnek yağın tutunma değeri SAE'den daha önemlidir...
10w60'dan kaliteli 5w30 da var... En kaliteli yağlar kıyaslandığında ise dayanımı en yüksek olanlar yine yüksek SAE değerindekilerdir.
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
mirkan bey , ömer bey;
gerçekten benim makine için nerdeyse kavga çıkacak buna gerek yok.
Mirkan beyin ve Servis'in dediğine göre ben mirkan beyi dikkate alıyorum dediği yağı kullanmaya çalışacağım asıl dikkate aldığım yetkili servisdir.
servis 10 60 yağ koy sorun çözülecektir.
ve Ömer beyin söylediği şeyler beni korkutuyor uzak duruyorum kendisinden.
Mirkan bey sorum ÅŸu;
ses geldiksen sonra yağı değiştirtik ses kesilmiyor.
yanlış yağ koyduk ama 0 yağ var araç da.
illa 10 60 ile düzelecek midir bu sorun?
sitede benim sorunu çözüyor gibi ama araç geçen sene neden ses yapmadı
''Mesela aşık olduğum, subap şıkırtısını duyunca ( ısındığında koruma sağlamadığının işareti) aşktan nefrete döndüğüm meşhur mobil 1newlife 0w40 değerine bakalım:
Mobil 1 0W-40
ValueViscosity, cSt (ASTM D445) @ 40º C 75@ 100º C 13.5
Viscosity Index 185MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000HTHS Viscosity,
mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8
Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92) 230
Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85
—-
Bu da meÅŸhur motul 8100xcess 5w40:
PROPERTIESViscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weightTBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g
Bakınız, burada parantez içinde yazanlar ölçüm metodlarıdır. ASTM D4683 gibi. Mobil 0w40 motulden 0,1 puan daha yüksek almış ama orada ölçüm metodu farkı var bunu da göz önünde bulundurmak lazım. Klasik mobil pazarlama taktiği işte, nereden anlayacağız bu farkları dediğinizi duyar gibiyim, kulak ile aracınızı tanıyarak gaz tepkilerinizi ölçerek hissederek, motor suyu sıcaklığını ve hangi sıcaklıkta ne tür reaksiyonlar verdiğini hissederek, her şeyden önemlisi, yağın içeriğini inceleyip yukarıda saydığım verileri göz önünde bulundurarak.
''
iyi forumlar.
Konu oguzhanyasinzer tarafından (27.Haziran.2016 Saat 09:29 ) değiştirilmiştir.
Jeep Grand Cherokee 5.9 v8*
Kavga yok neden kavga edeyim kardeşim mirkan kardeşimde okuduklarını öğrendiklerini paylaşıyor tabiki..
Sen bi 10/60 ı dene merakla bekliyorum bende bu yağın sonuçlarını tabi senin aracın üzerinde !!
Çünkü bildiğimiz gördüğümüz önerdiğimiz değerlere sahip yağlardan bitanesi..
Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..