Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 28 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Zj yağ tüketimi

  1. #1
    Üye oguzhanyasinzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Ocak.2016
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    101

    Zj yağ tüketimi

    Merhabalar,

    yine benim 5.9 ile başka sorunumuz var

    araç aşiri yağ tüketimi sergiliyor ve eksoz 'dan beyaz duman atiyor (her zaman değil yokuş aşaği motor freni ile inerken özellikle)

    dağa çikip şehre indiğim zaman yağ bitmiş oluyor ve her inip çikmamda yarim litre yağ ekliyorum.

    Aracin zaten ufak bir kaçamaği var onu biliyoruz. Ama aksiyon halindeki tüketim aşiri fazla.

    Bunun önüne nasil geçeriz? Yağimiz şuan da 10 40 ama yakin zamanda 10 60 geçiş yapiyoruz.

    Yağ değişimi dişinda nasil önlem aliriz ne yapmamiz gerekir sorun nerede olabilir.

    Yardimci olabilir misiniz?

    Iyi forumlar herkese.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 v8*

  2. #2
    Üye soylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28.ubat.2016
    Nereden
    Bostancı-İST
    Mesajlar
    98
    Tamirici değilim ama,beyaz duman atması iyi bir durum değil,peki hararet var mı araçta,ibre gereğinden fazla yükselip su kaynatma derecesine geliyormu ?Geçen gün bir arkadaşımızın binek aracında aşırı bir hararet vardı,o yağ değil ama sürekli su eksiltiyordu,üst kapak contası değişmesi gerektiği söylenmiş ve değişim yapılmıştı.En kısa sürede iyi bir servise danış derim.
    1997 Grand Cherokee 5.2 V8

  3. #3
    Üye oguzhanyasinzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Ocak.2016
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    101
    Alıntı soylu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamirici değilim ama,beyaz duman atması iyi bir durum değil,peki hararet var mı araçta,ibre gereğinden fazla yükselip su kaynatma derecesine geliyormu ?geçen gün bir arkadaşımızın binek aracında aşırı bir hararet vardı,o yağ değil ama sürekli su eksiltiyordu,üst kapak contası değişmesi gerektiği söylenmiş ve değişim yapılmıştı.en kısa sürede iyi bir servise danış derim.

    eskiden hararet problemim vardi ama uzun süredir araçda hararet sorunu yok çok şükür. Sadece yaĞ yakiyor arazide şehir içinde sorun yok .
    Jeep Grand Cherokee 5.9 v8*

  4. #4
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı oguzhanyasinzer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    yine benim 5.9 ile başka sorunumuz var

    araç aşiri yağ tüketimi sergiliyor ve eksoz 'dan beyaz duman atiyor (her zaman değil yokuş aşaği motor freni ile inerken özellikle)

    dağa çikip şehre indiğim zaman yağ bitmiş oluyor ve her inip çikmamda yarim litre yağ ekliyorum.

    Aracin zaten ufak bir kaçamaği var onu biliyoruz. Ama aksiyon halindeki tüketim aşiri fazla.

    Bunun önüne nasil geçeriz? Yağimiz şuan da 10 40 ama yakin zamanda 10 60 geçiş yapiyoruz.

    Yağ değişimi dişinda nasil önlem aliriz ne yapmamiz gerekir sorun nerede olabilir.

    Yardimci olabilir misiniz?

    Iyi forumlar herkese.
    Kardeşim senin araban zamanında yağ lambası yakmamışmıydı bende o zaman sana yataklar sızdırıyordur dememişmiydim bunuda motor bitiğe bağlamamışmıydım o sızan yağ arada yanıyor geçmiş olsun arasına 10-12 civarı sıkışmış malesef o zaman canını sıkmak istememiştim ama bi zj parası daha harcadın


    Hepsini istiyorum..

  5. #5
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Ayrıca 10-60 falan işe yaramaz sen bu söyleyenlere bakma en fazla yarım litre geciktirir ya motorunu yaptırki arazide kitleme yada sat gitsin


    Hepsini istiyorum..

  6. #6
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Oğuzhan; silindir kapak contası yanık aracın, kullanmayın öyle, detaylı bir baksın iyi bir motor ustası

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  7. #7
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oğuzhan; silindir kapak contası yanık aracın, kullanmayın öyle, detaylı bir baksın iyi bir motor ustası

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Contadan yağ eksilmesi mümkünmüdür?yağ ve su birbirine girerse ne kadar kullanabilir?benim bildiğim böyle bi durumda 100 km ye kalmaz yatak sarar


    Hepsini istiyorum..

  8. #8
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı hanci.06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Contadan yağ eksilmesi mümkünmüdür?yağ ve su birbirine girerse ne kadar kullanabilir?benim bildiğim böyle bi durumda 100 km ye kalmaz yatak sarar


    Hepsini istiyorum..
    Muhtemeldir, yatak sarmaya gider iş evet...kapaklar sızdırıyor işte yağı işlevini kaybettiği için, önüne geçilmezse su da karışıyor yağa işte

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  9. #9
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemeldir, yatak sarmaya gider iş evet...kapaklar sızdırıyor işte yağı işlevini kaybettiği için, önüne geçilmezse su da karışıyor yağa işte

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Arkadaş araziye girip çıkıyormuş yağda kalmıyormuş bu conta teorisini çürütüyor yatak suzdıran araba gider yağı yakar su ve yağ karşırsa rampa bile çıkamaz kitler gördüğüm BİLDİĞİM bu yönde


    Hepsini istiyorum..

  10. #10
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı hanci.06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaş araziye girip çıkıyormuş yağda kalmıyormuş bu conta teorisini çürütüyor yatak suzdıran araba gider yağı yakar su ve yağ karşırsa rampa bile çıkamaz kitler gördüğüm BİLDİĞİM bu yönde


    Hepsini istiyorum..
    Güzel! Minik bir yazı yazıyorum nacizane, bekleyin biraz

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  11. #11
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel! Minik bir yazı yazıyorum nacizane, bekleyin biraz

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Yoldayım bekliyorum


    Hepsini istiyorum..

  12. #12
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Motorlar motor bloğu ve silindir kapağı olmak üzere*iki ana parçaya ayrılır biliyorsunuz. Bu iki parçanın arasında*silindir kapak contası denilen bir parça*mevcuttur. Silindir contası*çeşitli sebeplerle ve yıllarla tahribat görüp arızalanır. Bu sebepler arasında yüksek hararet veya kalitesiz antifirizi sayabiliriz. Motor bloğu ve silindir kapağında yağ ve su kanalları birbirine çok yakındır. Kapak contası*yağ ve suyun birbirine karışmasını önler. Yüksek hararet nedeniyle*kapak contasında sorun olursa su ve yağ birbirine karışmaya başlar. Biz bu duruma sanayi dilinde "conta yanmış” diyoruz hani. Conta yanması durumunda aracın çalışmasında anormallik, aşırı su kaybı gibi belirtilerle karşılaşırız.*Bunun için*silindir kapağının açılıp kapak contasının değişimi yapılmalıdır!



    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  13. #13
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Birde 2. arıza nedeni var… bütün*araçlarımızda*yağ soğutucusu mevcut biliyorsunuz...Bu; içinde yağ ve su kanalları bulunan küçük bir petek. Genelde yağ filtresinin altında*yer alır.Yağ soğutucusunun*görevi, motor içerisindeki yağı motor suyu vasıtasıyla soğutmaktır. Peteğin çürümesi veya delinmesi durumunda içinde ki kanallarda yağ ve su birbirine karışır. Bu durumda aracın çalışmasında bir anormallik görülmez ama genleşme bidonunu leke leke olmuş görürüz yağ ve sudan!

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  14. #14
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorlar motor bloğu ve silindir kapağı olmak üzere*iki ana parçaya ayrılır biliyorsunuz. Bu iki parçanın arasında*silindir kapak contası denilen bir parça*mevcuttur. Silindir contası*çeşitli sebeplerle ve yıllarla tahribat görüp arızalanır. Bu sebepler arasında yüksek hararet veya kalitesiz antifirizi sayabiliriz. Motor bloğu ve silindir kapağında yağ ve su kanalları birbirine çok yakındır. Kapak contası*yağ ve suyun birbirine karışmasını önler. Yüksek hararet nedeniyle*kapak contasında sorun olursa su ve yağ birbirine karışmaya başlar. Biz bu duruma sanayi dilinde "conta yanmış” diyoruz hani. Conta yanması durumunda aracın çalışmasında anormallik, aşırı su kaybı gibi belirtilerle karşılaşırız.*Bunun için*silindir kapağının açılıp kapak contasının değişimi yapılmalıdır!



    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Abi sen contaya niye takıldın motorun 2 parçadan olduğunu 20 sene evvel sanayiye ilk girdiğimde öğrendim zaten bana bi vatandaş gelip arabam hararet yaptı sonrasında patır patır çalışıyor tekliyor duman atıyor yağıda bi acayip demiyor yada motor sustu çalışmıyor(kitlendi kullanıcı bilmez tabiri o an)öyle dese arabayı yürütme abicim çekiciye koy getir derim..ama bu araba gidiyor daha evvelde yağ lambası yakmıştı birden yağı kaybolmuştu o zamanda söylemiştim pistonların içindeki yataklar varya hanive yine pistonların üstündeki sekmanlar onlar kullanıma bağlı belli bi km de erirler sonra yağı sızdırıp yanmasına sebep olurlar ve bunuda özellikle zorlayınca yaparlar çünkü ısınınca esner açılır iyice biz ona sanayide motor bitik diyoruz bunu en iyisi motoru soğutup bujileri söküp motometer testiyle öğrenebilirler basınç muhtemelinde altındadır


    Hepsini istiyorum..

  15. #15
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı hanci.06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi sen contaya niye takıldın motorun 2 parçadan olduğunu 20 sene evvel sanayiye ilk girdiğimde öğrendim zaten bana bi vatandaş gelip arabam hararet yaptı sonrasında patır patır çalışıyor tekliyor duman atıyor yağıda bi acayip demiyor yada motor sustu çalışmıyor(kitlendi kullanıcı bilmez tabiri o an)öyle dese arabayı yürütme abicim çekiciye koy getir derim..ama bu araba gidiyor daha evvelde yağ lambası yakmıştı birden yağı kaybolmuştu o zamanda söylemiştim pistonların içindeki yataklar varya hanive yine pistonların üstündeki sekmanlar onlar kullanıma bağlı belli bi km de erirler sonra yağı sızdırıp yanmasına sebep olurlar ve bunuda özellikle zorlayınca yaparlar çünkü ısınınca esner açılır iyice biz ona sanayide motor bitik diyoruz bunu en iyisi motoru soğutup bujileri söküp motometer testiyle öğrenebilirler basınç muhtemelinde altındadır


    Hepsini istiyorum..
    Ben bilgi olsun diye yazdım ama garip bir durum bu 5.9 da ki! Yediremiyorum dilim varmıyor söylemeye o yüzden biraz da

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  16. #16
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bilgi olsun diye yazdım ama garip bir durum bu 5.9 da ki! Yediremiyorum dilim varmıyor söylemeye o yüzden biraz da

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Abi çok arazi görmüştür bide benim gözlemim 5.9 lar daha çabuk bitiyor


    Hepsini istiyorum..

  17. #17
    Üye oguzhanyasinzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Ocak.2016
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    101
    şimdi öncelikle ilginize teşekkürler .

    Aracı ben doktordan stock halde aldım. 1 sene olmadı araçla 10 bin km yapmadım bile. araç 330 binde. (motorun ölmesi için erken gibime geliyor ama olmaz diye bir şey yok ) Arazi görme işine gelince dediğim gibi doktordan aldım stock şekilde geçen kışın yılbaşında şanzumanı elimize aldık. geçen kış aracı arazide hırpalayamadık kışın sonuna servisten çıkarabildik. Bu sene kışa girmek üzereyiz. bu senede motor problemi .(umariz çıkmaz).

    şimdi ömer bey motor ölü diyor. levent bey conta,keçe diyor. bizimde tahminimiz keçe olduğu yönündeydi krank keçesi diyorduk. umarız biz haklı çıkarız ömer bey haksız çıkar 10 bin tl lik bi masraf daha beni amerikandan soğutur. Ve artık eski japoncu olarak japona dönüş yaparım motordan yana sorun çıkarsa. Ben 84 model suzuki samurai ye 3 sene bindim motor ve şanzumandan hiç sorun yaşamadım. yolun sonu toyota gibi gözüküyor. umarız bizi american v8 den soğutmaz

    başka fikri olan varsa lütfen yazsın bakış açısı çok önemli herkesin fikrini değerlendiriyorum. tedavide şu olabilir bu olabilir böyle dediler diye kontrollü ilerliyoruz.

    herkese iyi forumlar.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 v8*

  18. #18
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı oguzhanyasinzer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi öncelikle ilginize teşekkürler .

    Aracı ben doktordan stock halde aldım. 1 sene olmadı araçla 10 bin km yapmadım bile. araç 330 binde. (motorun ölmesi için erken gibime geliyor ama olmaz diye bir şey yok ) Arazi görme işine gelince dediğim gibi doktordan aldım stock şekilde geçen kışın yılbaşında şanzumanı elimize aldık. geçen kış aracı arazide hırpalayamadık kışın sonuna servisten çıkarabildik. Bu sene kışa girmek üzereyiz. bu senede motor problemi .(umariz çıkmaz).

    şimdi ömer bey motor ölü diyor. levent bey conta,keçe diyor. bizimde tahminimiz keçe olduğu yönündeydi krank keçesi diyorduk. umarız biz haklı çıkarız ömer bey haksız çıkar 10 bin tl lik bi masraf daha beni amerikandan soğutur. Ve artık eski japoncu olarak japona dönüş yaparım motordan yana sorun çıkarsa. Ben 84 model suzuki samurai ye 3 sene bindim motor ve şanzumandan hiç sorun yaşamadım. yolun sonu toyota gibi gözüküyor. umarız bizi american v8 den soğutmaz

    başka fikri olan varsa lütfen yazsın bakış açısı çok önemli herkesin fikrini değerlendiriyorum. tedavide şu olabilir bu olabilir böyle dediler diye kontrollü ilerliyoruz.

    herkese iyi forumlar.
    Kardeşim inşallah keçe olur da o paraları çıkarmazsın cebinden ama keçe olması için bıraktığın her yeri yağ gölüne çevirmesi gerek..bak bu japon işine gelince herkes aynı fikirde ama insanoğlunun içgüdüsel bi şekilde kendine zarar verene zaafı var örneğin 50 bin verip yapılı bi zj alana kadar pajero yada prado alsan sanayiye sadece bakıma gidersin ama 20 ye bu arabalar ile her araziden sonra sanayidesin bi arkadaşımda 98 zj var gördüğü tek arazi köy yoludur ilk sahipleri o bile sürekli sorun çıkarıyor malesef


    Hepsini istiyorum..

  19. #19
    Üye oguzhanyasinzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Ocak.2016
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    101
    Abi biz dünyaya bir dahami gelecez dedik american v8 motor hastalik gittik koşa koşa zj aldik. Arazide bu işin son noktasi toyoya hilux ln 65 dir. Unimogdan sonra. Ama işte bizde american hastalik. Babam motor yansa bile americandan vazgeçek gibide değil ya

    inş sorun keçedir de bu işten ufak masraflar ile yirtariz
    Jeep Grand Cherokee 5.9 v8*

  20. #20
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    İnşallah


    Hepsini istiyorum..

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •