Toplam 10 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Zj Elektrik kaçağı bulmak ve çözümü

Hybrid View

  1. #1
    Üye onurmackan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    01.Aðustos.2014
    Mesajlar
    69

    Zj Elektrik kaçağı bulmak ve çözümü

    Merhabalar. Benim gibi haftalarca çözüm bulamayanlar için yol göstermesi açısından yaklaşık 1 aydır beni süründüren sorunumun çözümünü anlatacağım. Sorun akümün sürekli boşalmasıydı.
    Öncelikle bir multimetre alıyoruz. Ben elektrikçiden 15 Tl ye aldım.
    - Akümüzün negatif kablosunu söküyoruz.
    - Multimetreden ayar pozisyonunu DC ampere getirip en yuksek değeri seçiyoruz. (benimkinde DCA 10)
    - Multimetrenin bir ucunu akunun çıkarttığımız negatif kablosuna, diğer ucunu da akünün - negatif kutubuna takıyoruz.

    Dikkat araçta elektrik çeken hiçbirşey açık olmamalı. Yani aracın kapılarını kapatıyoruz ve tüm ışıkların sönmesini bekliyoruz.
    -10 yaşını aşkın araclar için max değer 0,05 göstermeli multimetrede. Benim araçta 1,75 gösterdi. Bu da biryerde kaçak var demek.

    Şimdi sırada kaçağın nerede olduğunu bulmak var.

    Ben öncelikle küçük sigortalardan başladım. Bunu yaparken biri multimetreye bakacak. Bizim sigortamız sağ kapının olduğu yerde olduğu için kapıyı açmak zorundaydım. Bu durumda da kapı swichini bir mandal ile sıkıştırıyoruz.

    Dikkat bazı araçlarda 2 ya da 2 den fazla sigorta kutusu bulunabilir!!!

    -Biri multimetreyi kontrol ederken her sigortayı teker teker çıkartıp takıyoruz. Her sigortayı çektiğinizde multimetredeki değerin değişip değişmediği kontrol edilmeli. Değişiklik yoksa sökülen sigortayı yerine takıp yeni sigortaya geçin.

    -Sigortalardan birini çıkarttığımda değer 0,20 ye düştü. İnternetten aracımın diagramını bulup indirdim ve ilgili sigortanın kontrol ettiği yerleri tespit ettim. Bunlardan biri bagajdı. Bagajı açtıktan sonra döşemeyi söktüm ve kablolara daha önceden işlem yapıldığını ve aracın şasisine değdiğini farkettim. Araç sallandıkça kablo da sallanıp kısa devre yapıyormuş. Düşük akım çektiği için herhangibir arıza farketmedik. kaçağı izole ettik.

    Sıra 0,20 lik değeri çözmeye geldi. Cluster adlı sigortayı cıkarttığımda değer 0,02lere düştü. Cluster sigortası göstergeyi, iç ışıklardan bazılarını ve body control modulu kontrol ediyor. 1 ay boyunca aracın sökmediğim yeri kalmadı fakat çözüm bulamadım. Ne yaparsam yapayım sigortayı takınca 0,20+ gösterdi. Akünün boşalma sorunu geçti ama neden 0,20 diye epey kafa yordum. Buraya dikkat... Geçtiğimiz hafta aklıma geleni denemek istedim. Sigorta takılıyken multimetre 0,20 göstermeye devam etti ve multimetreyi çıkartmadan bekledim. Yaklaşık 1 dakika sonra değer kendi kendine 0,035lere düştü. Yani BCM siz arabayı kapatsanız da bir süre işlem yapmaya devam ediyor ve uyku moduna geçiyor. Her multimetreyi bağlayışta işlem sıfırlandığı için bir türlü düşük amperi görememiştilk.

    Bu videoda da bir başka araç için aynı işlemler uygulanmış:

    https://www.youtube.com/watch?v=KF1gijj03_0

    Zamanı gelir de bu testi yapmaya ihtiyaç duyarsanız benim gibi 1 ay beklemeyin, umarım birine faydası dokunur.
    Konu onurmackan tarafından (29.Ekim.2016 Saat 16:06 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    sorunun çözüldüğüne sevindim.eline sağlık açıklayıcı olmuş.
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  3. #3
    Üye onurmackan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    01.Aðustos.2014
    Mesajlar
    69
    Alıntı platin75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorunun çözüldüğüne sevindim.eline sağlık açıklayıcı olmuş.
    Teşekkürler

  4. #4
    Üye Excalibur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Þubat.2015
    Nereden
    Istanbul - Izmir
    Mesajlar
    276
    Çok yararlı bir paylaşım olmuş. Geçmiş olsun ve hayırlı olsun.

    0,05 multimetre değeri tüm sistem kapalıyken tüm ZJ nin olması gereken kablolardaki değeri mi?

    Ne kadar sürede bir akü boşaltıyordu ?
    Konu Excalibur tarafından (29.Ekim.2016 Saat 16:27 ) değiştirilmiştir.
    denizci & mimar -
    Deniz Ticaret Gazetesi / broker/ yelken eÄŸitim/renovasyon.

  5. #5
    Üye onurmackan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    01.Aðustos.2014
    Mesajlar
    69
    Alıntı Excalibur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok yararlı bir paylaşım olmuş. Geçmiş olsun ve hayırlı olsun.

    0,05 multimetre değeri tüm sistem kapalıyken tüm ZJ nin olması gereken kablolardaki değeri mi?

    Ne kadar sürede bir akü boşaltıyordu ?
    Teşekkür ederim. 0,05 tüm araçlar için olması gereken maksimum değer. şuan benimki 0,035 amper çekiyor bu da kabul edilebilir (alarm,Ecu gibi modüller sürekli elektrik kullanıyor az da olsa). Akü önce haftada bir sonrasında ise her gün boşalmaya başlamıştı.
    Konu onurmackan tarafından (29.Ekim.2016 Saat 16:37 ) değiştirilmiştir.

  6. #6
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    16.Eylül.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    Faydalı bir paylaşım teşekkürler.
    Geçmiş olsun

  7. #7
    Yeni Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    09.Kasým.2016
    Mesajlar
    1
    Selamlar. İsmim Özgür. İstanbul'dan yazıyorum.
    Konuyu görünce ben de başımdan geçeni yazmak isedim.
    Cherokee ZJ aracın aynı şekilde elektrik kaçağı oldu. Benim durumda ise nereden kaçak yaptığını bulamadılar. Arabanın kontağını kapatıp arabadan çıkıp kapıyı kitleyince bile bütün elektrikli aksam, anahtar kontaktaymış gibi çalışıyordu. Doğal olarak da aküyü bitiriyordu. Birkaç servis "ben anlamam" dedi. En sonunda Bostancı Bosch servise götürdüm. Başta onlar da bulamadı. Torpido gözünün altında bulunan sigorta panelini açtıklarında ise içinden bir bardak kadar su çıktı.
    Aracın dışında olduğu için buraya su girmesi bana göre mümkün değildi. Nasıl girdiğini anlamamız uzun sürmedi.
    Sunroofun kanallarından suyu aşağı götüren borular tıkanmış ve bu borular tıkanınca suyu doğruca sigorta kutusuna boşaltmış. Sunroofu tamir ettirince düzeldi. Bence elektrik kaçağı sorunu olunca muhakkak sunroofu da kontrol ettirin.

  8. #8
    Üye onurmackan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    01.Aðustos.2014
    Mesajlar
    69
    Alıntı ozkocaer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar. İsmim Özgür. İstanbul'dan yazıyorum.
    Konuyu görünce ben de başımdan geçeni yazmak isedim.
    Cherokee ZJ aracın aynı şekilde elektrik kaçağı oldu. Benim durumda ise nereden kaçak yaptığını bulamadılar. Arabanın kontağını kapatıp arabadan çıkıp kapıyı kitleyince bile bütün elektrikli aksam, anahtar kontaktaymış gibi çalışıyordu. Doğal olarak da aküyü bitiriyordu. Birkaç servis "ben anlamam" dedi. En sonunda Bostancı Bosch servise götürdüm. Başta onlar da bulamadı. Torpido gözünün altında bulunan sigorta panelini açtıklarında ise içinden bir bardak kadar su çıktı.
    Aracın dışında olduğu için buraya su girmesi bana göre mümkün değildi. Nasıl girdiğini anlamamız uzun sürmedi.
    Sunroofun kanallarından suyu aşağı götüren borular tıkanmış ve bu borular tıkanınca suyu doğruca sigorta kutusuna boşaltmış. Sunroofu tamir ettirince düzeldi. Bence elektrik kaçağı sorunu olunca muhakkak sunroofu da kontrol ettirin.
    Merhaba Özgür. Evet o taraftaki su birikmesi sunroof tıkanmasından ya da klima tahliyesinin tıkanmasından oluyor. Teşekkürler bilgi için

  9. #9
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Alıntı onurmackan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Benim gibi haftalarca çözüm bulamayanlar için yol göstermesi açısından yaklaşık 1 aydır beni süründüren sorunumun çözümünü anlatacağım. Sorun akümün sürekli boşalmasıydı.
    Öncelikle bir multimetre alıyoruz. Ben elektrikçiden 15 Tl ye aldım.
    - Akümüzün negatif kablosunu söküyoruz.
    - Multimetreden ayar pozisyonunu DC ampere getirip en yuksek değeri seçiyoruz. (benimkinde DCA 10)
    - Multimetrenin bir ucunu akunun çıkarttığımız negatif kablosuna, diğer ucunu da akünün - negatif kutubuna takıyoruz.

    Dikkat araçta elektrik çeken hiçbirşey açık olmamalı. Yani aracın kapılarını kapatıyoruz ve tüm ışıkların sönmesini bekliyoruz.
    -10 yaşını aşkın araclar için max değer 0,05 göstermeli multimetrede. Benim araçta 1,75 gösterdi. Bu da biryerde kaçak var demek.

    Şimdi sırada kaçağın nerede olduğunu bulmak var.

    Ben öncelikle küçük sigortalardan başladım. Bunu yaparken biri multimetreye bakacak. Bizim sigortamız sağ kapının olduğu yerde olduğu için kapıyı açmak zorundaydım. Bu durumda da kapı swichini bir mandal ile sıkıştırıyoruz.

    Dikkat bazı araçlarda 2 ya da 2 den fazla sigorta kutusu bulunabilir!!!

    -Biri multimetreyi kontrol ederken her sigortayı teker teker çıkartıp takıyoruz. Her sigortayı çektiğinizde multimetredeki değerin değişip değişmediği kontrol edilmeli. Değişiklik yoksa sökülen sigortayı yerine takıp yeni sigortaya geçin.

    -Sigortalardan birini çıkarttığımda değer 0,20 ye düştü. İnternetten aracımın diagramını bulup indirdim ve ilgili sigortanın kontrol ettiği yerleri tespit ettim. Bunlardan biri bagajdı. Bagajı açtıktan sonra döşemeyi söktüm ve kablolara daha önceden işlem yapıldığını ve aracın şasisine değdiğini farkettim. Araç sallandıkça kablo da sallanıp kısa devre yapıyormuş. Düşük akım çektiği için herhangibir arıza farketmedik. kaçağı izole ettik.

    Sıra 0,20 lik değeri çözmeye geldi. Cluster adlı sigortayı cıkarttığımda değer 0,02lere düştü. Cluster sigortası göstergeyi, iç ışıklardan bazılarını ve body control modulu kontrol ediyor. 1 ay boyunca aracın sökmediğim yeri kalmadı fakat çözüm bulamadım. Ne yaparsam yapayım sigortayı takınca 0,20+ gösterdi. Akünün boşalma sorunu geçti ama neden 0,20 diye epey kafa yordum. Buraya dikkat... Geçtiğimiz hafta aklıma geleni denemek istedim. Sigorta takılıyken multimetre 0,20 göstermeye devam etti ve multimetreyi çıkartmadan bekledim. Yaklaşık 1 dakika sonra değer kendi kendine 0,035lere düştü. Yani BCM siz arabayı kapatsanız da bir süre işlem yapmaya devam ediyor ve uyku moduna geçiyor. Her multimetreyi bağlayışta işlem sıfırlandığı için bir türlü düşük amperi görememiştilk.

    Bu videoda da bir başka araç için aynı işlemler uygulanmış:

    https://www.youtube.com/watch?v=KF1gijj03_0

    Zamanı gelir de bu testi yapmaya ihtiyaç duyarsanız benim gibi 1 ay beklemeyin, umarım birine faydası dokunur.


    Onur müthiş bir paylaşım olmuş mademki sigorta panelini komple elden geçirdin sende o sigorta panelinin bir fotografı mutlaka vardır ben çok aradım ama o panelin açık diyagramını bulamadım yani hangi sigorta ne sigortası ve amper degerleri nedir senin elinde bu şekilde bir bilgi ve o panele ait fotograf veya şema varmı varsa çok faydası dokunacak..

  10. #10
    Üye onurmackan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    01.Aðustos.2014
    Mesajlar
    69
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onur müthiş bir paylaşım olmuş mademki sigorta panelini komple elden geçirdin sende o sigorta panelinin bir fotografı mutlaka vardır ben çok aradım ama o panelin açık diyagramını bulamadım yani hangi sigorta ne sigortası ve amper degerleri nedir senin elinde bu şekilde bir bilgi ve o panele ait fotograf veya şema varmı varsa çok faydası dokunacak..
    Merhabalar ve teşekkürler Fotoğrafı yok ama yabancı bir sitede diyagramını bulmuştum. Ben de epey araştırmıştım. Bir bakayım bulabilirsem paylaşacağım Birde sigorta kutusunun kapak arkasında sigortanın nereyi / nereleri kontrol ettiği yazıyor.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •