Toplam 14 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 14 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: WJ Direksiyon alt ust pompa sorun

  1. #1
    Üye dumah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    09.Þubat.2017
    Mesajlar
    52

    WJ Direksiyon alt ust pompa sorun

    Merhaba,

    Araniza yeni katildim bu arada ama mutlaka sizinde bir fikriniz vardir diye sormak istiyorum.

    Oncelikle kusadasindayim baya bir sikintili yer usta bulma konusunda allahtan izmire yakiniz.

    arac wj 2003 4.7 HO

    araci ilk aldigimda direksiyonda, turlarda hafif bosluklu ses.(ust pompa kacirmasindan dolayi diye tahmin ettigim)

    ve alt kutudada tikirti vardi.

    aracta iron rock 4 yukseltme var fakat sonradan deve boynunun(pitman) degismedigi ve orjinal kaldigini gordum. 4" yukseltmeye uygun deve boynu aldim takdim.

    arkasindan ayda yarim cay bardagi kaciran ust direksiyon pompasini sokup, pompaciya goturdum.
    presli kasnak cikartilirken, kasnak kirildi, biraz daha ufak bi kasnak uydurup, pompanin icini degistirdik(bu arada sifir kasnak siparisi verdim. suan uzerindeki kasnak orjinaline gore 2 cm kadar capi kucuk. ve taktiktan sonra vizildama sesi ile damlatma artarak devam etti.

    1. sorum kasnagi orjinaliyle degsistirdigimde vizildama sesinin gecme ihtimali varmi? donus turu ile alakali bi sorun olabilirmi?

    2. sonucta ustundeki pompa 31" lastik icin ve bu yukseklik icin bir pompa degil. uydurma kasnagi takarken, kasnak turunun artmasinin iyi olabilecegini dusundum biraz belki cok daha rahatlar dedim ama, kayis gergisi otomatik oldugu icin kucuk kasnaga gore kayisi biraz daha fazla geremedim. bu sesin kayistaki fazla bosluktan veya donme turundaki fazlalasmadan cikma ihtimali varmi? pompacida test icin baglandiginda ses yapmamisti.

    pazartesi yeni kasnagi pompaya takip oyle denemeyi dusunuyorum .durumu bildiririm

    3. 4" yukseltme yapan arkadaslar deve boynunu degistirdimi.?

    4. alt direksiyon kutusu revizyonu yaptiran varmi? ne kadar basarili oldular birde? ya seytan diyo al ikisinide orjinal mopar kapat olayi ama bu yukseltme ve zorlamadan dolayi ne taksam patlar dusuncesi hakim. bunlara heavy duty bi olay yapamiyomuyuz?

  2. #2
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Hocam ben de is icin Kusadasi'ndayim yaza kadar. Benim WJ'de yanimda. Bi cay icelim musait oldugunda. Golf Otel'de kaliyorum.

    4" de deve boynunu degistiren de var, ayarli trackbar takan da. Hatta yanlis hatirlamiyorsam Ercan Abi ayarli TB den memnun kalmadi ve pitman armi degisti. Bana en gore mantikli olan da deve boynu. Orjinal rot ve track bar paralelligi bozulmuyor.

    Bende 2" kit var helezon ve amirtisor seklinde. Bi araclari degisir kullaniriz. Mesela safti ne yapmislrlar?


    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  3. #3
    Üye dumah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    09.Þubat.2017
    Mesajlar
    52
    valla wj yi aldigimdan beri sevindigim tek olay seninde bi wj kullanicisi olup kusadasinda olman diyebilirim.

    Sabah erkenden izmire gidip suan sicik durumu toplatmayi dusunuyorum bende.

    tabi otururuz kahvede iceriz oraya burayada gideriz.

    saft ve fren hortumlari 4" den dolayi elden gecmis.

    suadaki durumum, ust pompada kacak, radyator degistirmistim ustune radyator yag girislerinden kacak var. hortumlari degistirmedim. O ring de takmadim icine oyle .


    bi telefon gonderebilirimisin ?

  4. #4
    Üye Keremuyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    18.Þubat.2016
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    136
    merhaba,

    bende de aynı araç ve aynı kit var. deve boynu değiştirmedim, 4" için gerekli olmadığını söylediler ve şu ana kadar bir problem ile karşılaşmadım.
    tabi kit sonrası çok zorlamadım ve km de yapmadım fazla, yaklaşık 8000 km oldu ve araziye girmedim, lastik olarak da 245/70/18 KO2 taktım.

    diğer yandan İstanbul da artı hidrolik var, bugün diğer aracım için yetkili servisten bu adamları önerdiler, direksiyon kutusu ya da pompasında sorun var, onlar çok uygun fiyata halleder dediler. ben de yarın sanırım gidip görüşeceğim.

    bence bu adamlarla telefonla görüşüp bilgi alabilirsiniz.

  5. #5
    Üye pikniktip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    490
    Direksiyon kutusunun tamir takımları var onu alıp yapmak daha iyi olurdu. Yada revizyondan geçmiş d. kutuları satılıyor istanbul piyasası da araştırmak lazım. 31" lastigi çevirirken de fazla zorlanacağını düşünmüyorum sağlıklı bir kutunun.
    Deve boynu ile ilgili türkiyede satılan 4" kitlerde ironrock kitte deve boynu yok rock country de var ama ondada trackbar yerine trackbar düşürme briketi var.

    dumanla gönderdim oldumu?
    Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.

  6. #6
    Üye pikniktip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    490
    Alıntı Keremuyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba,

    bende de aynı araç ve aynı kit var. deve boynu değiştirmedim, 4" için gerekli olmadığını söylediler ve şu ana kadar bir problem ile karşılaşmadım.
    tabi kit sonrası çok zorlamadım ve km de yapmadım fazla, yaklaşık 8000 km oldu ve araziye girmedim, lastik olarak da 245/70/18 KO2 taktım.

    diğer yandan İstanbul da artı hidrolik var, bugün diğer aracım için yetkili servisten bu adamları önerdiler, direksiyon kutusu ya da pompasında sorun var, onlar çok uygun fiyata halleder dediler. ben de yarın sanırım gidip görüşeceğim.

    bence bu adamlarla telefonla görüşüp bilgi alabilirsiniz.
    Kerem sende 245 70 18 mi var ?
    yoksa 16 mı

    dumanla gönderdim oldumu?
    Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.

  7. #7
    Üye Keremuyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    18.Þubat.2016
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    136
    Alıntı pikniktip Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kerem sende 245 70 18 mi var ?
    yoksa 16 mı

    dumanla gönderdim oldumu?
    bendeki 17, yanlış yazmışım
    bu arada bugün Laguna için gittim artı direksiyona, 2dk da baktılar hemen ve sorun başka yerdenmiş, ilk izlenimim çok düzgün çalışıyorlar, 1 sene de garanti veriyorlar yaptıkları işe, aklınızda olsun...

  8. #8
    Üye pikniktip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    490
    Alıntı Keremuyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendeki 17, yanlış yazmışım
    bu arada bugün Laguna için gittim artı direksiyona, 2dk da baktılar hemen ve sorun başka yerdenmiş, ilk izlenimim çok düzgün çalışıyorlar, 1 sene de garanti veriyorlar yaptıkları işe, aklınızda olsun...
    Bunu unutmayalım her wj zj direksiyon kutusunun başına gelir, gelebilir

    dumanla gönderdim oldumu?
    Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.

  9. #9
    Üye dumah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    09.Þubat.2017
    Mesajlar
    52
    ikincisinde tamir takimi kullandim. sonuc ayni, ustunede donuslerde ses yoktu, hafif vizilti sesi yapmaya basladi pompa, istikrarli sekilde damlatmaya devam. ne az ne fazla

    deve boynunda, ben direk tedarikciye 4" yukseltilmis arac icin deve boynu varmi dedim. onlarda var ama iron rock degil rc de var dediler e tamam farketmez heralde dedim aldim taktim. ustundeki deve boynundan daha uzun ve assaya dogru daha genisti.

    sonuc ne olur suan .

    pompayida yurtdisindan getirtiyorum, kutudaki sesi gosterdim, izmir 1.sanayide unlu bi pompaci var ona. dis doldurma yapilir bunun gitmesi icinde, en gec 1 sene sonra ayni olur. birbirimizi kandirmayalim a getirdi. onada eyvallah dedim.

    kutu+pompa sifirlamasina gidiyorum.

    bu arada dun gece saatte 60 70 km hizla giderken ilk death wobble imida hayirlisiyla taddim. harika bi duygu oldugunu ve yasanmamasi gerektiginin farkinda vardim

    arac deve boynu degisimi olmadan once ve ust rotiller degismeden once girmiyordu sonra mi oldu yada oylemi denk geldi ondanda emin degilim.

  10. #10
    Üye dumah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    09.Þubat.2017
    Mesajlar
    52
    revizyona girmiyim kurtuluiyim ikisindende diyorum. temiz temiz

  11. #11
    Üye Keremuyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    18.Þubat.2016
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    136
    4" yükseltme sonrası direksiyon amortisörü değişimi de gerekiyor, bende de DW oluşmuştu ve sorunun kaynağı buydu.
    siz deÄŸiÅŸtirdiniz mi?

    diğer yandan direksiyon kutusu sorunları da DW sebebi

  12. #12
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Keremuyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4" yükseltme sonrası direksiyon amortisörü değişimi de gerekiyor, bende de DW oluşmuştu ve sorunun kaynağı buydu.
    siz deÄŸiÅŸtirdiniz mi?

    diğer yandan direksiyon kutusu sorunları da DW sebebi
    Abi cok ozur dileyerek yaptigim haftalarca arastirma sonrasi nacizane gorusum, direksiyon amortisoru kesinlikle dw sebebi degil. Yukseltme sonrasi yuzde 90 ihtimalle track bar sebepli dw olusuyor. TB nin gevseyen civatalari veya catlayan burclari rezonansa sebep oluyor ve standar D. amortisoru bunu absorbe edemiyor. Ama Heavy Duty bi amort takarsaniz bu TB"nin rezonansini yani dw'yi onlemiyor sadece maskeliyor. Soyle anlatayim duvara ciplak elle yumruk atmak standart d amort, boks eldiveni ile yumruk atmak HD d. Amort.

    Ozetle, arac yine dw yasiyor ama hd d.amort bunu absorbe ediyor. Bu da hd d amortu zamanla bozuyor.

    Bu demek degil ki 4" yukseltince HD d.amorta gerek yok. Ama ben olsam 4" yukseltiyorsam ve TB eskiyse yeni bi TB takip sonra da hd d amort takardim. Cok saglikli olur bu sekilde.

    Bi de su var, eger 4" yukseltme sonradi TB icin indirme braketi kullanilirsa dw ihtimali azalir mi bilmiyorum. Ama ayarli TB kullanmaktansa bana indirme braketi daha mantikli geliyor.

    Bi tavsiye; track bar civatalari arada sıkılmalı ve bu kesinlikle arac yere basarken yapilmali. TB civatalarini arac liftteyken yaparsaniz arac yere basainca burclar civata etrafinda burulur ve zamanla catlar yirtilir.


    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  13. #13
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam ben de is icin Kusadasi'ndayim yaza kadar. Benim WJ'de yanimda. Bi cay icelim musait oldugunda. Golf Otel'de kaliyorum.

    4" de deve boynunu degistiren de var, ayarli trackbar takan da. Hatta yanlis hatirlamiyorsam Ercan Abi ayarli TB den memnun kalmadi ve pitman armi degisti. Bana en gore mantikli olan da deve boynu. Orjinal rot ve track bar paralelligi bozulmuyor.

    Bende 2" kit var helezon ve amirtisor seklinde. Bi araclari degisir kullaniriz. Mesela safti ne yapmislrlar?


    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Ben burda biraz karistirdim. Deve boynu ile indirme braketini karistirdim.

    TB konusunda iki secenek ya TB indirme braketi ya da ayari TB. Ama yukarda dedigim gibi indirme braketi dahamantikli gibi.

    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  14. #14

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •