Toplam 14 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 14 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 2.7 crd ÅŸaft uÄŸultusu

  1. #1
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22

    2.7 crd ÅŸaft uÄŸultusu

    Merhaba,
    Ayağımı gazdan çektiğimde araç 55-60 km'ye inene kadar bir uğultu sesi geliyordu fakat gaza bastığımda bu ses kayboluyordu. Bu problem nedeniyle şaftın ön diferansiyele giren baş kısmı yağlandı, uğultu kayboldu. Daha sonra sanki ara ara bu uğultu sesi gelir gibi oluyordu bazen kayboluyordu fakat yağlanma işlemi öncesi kadar rahatsız edici değildi. Geçen hafta araca alt takım bakımı yapıldı. Rot başları, track bar, arka alt salıncak burçları, ön alt ve üst salıncak burçları, ön zrotlar değişti.( bu arada bu işlemler death wobble'dan kurtulmak için yapıldı ve sonuç başarılı) Bu işlemlerin şaftla bir alakası yok fakat bu işlemlerden sonra aracın şaftından yine uğultu sesi gelmeye başladı. Bu ses gaza basarken kayboluyor, ayağımı gazdan çektiğimde başlıyor. Örneğin 90-75 km'leri arası ses yoğun değilken, 75-60 km'leri arası ses yoğun. Araçtaki yaklaşık 3cm takoz var. Bu takozdan şüpheleniyorum, muhtemelen şaft açısı sürekli bozuk çalıştığından ses yapıyor. Konuyla ilgili değerli görüşlerinizi bekliyorum.
    Saygılar.

  2. #2
    Üye FuatD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    28.Þubat.2015
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    856
    Alıntı Cgrmzk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Ayağımı gazdan çektiğimde araç 55-60 km'ye inene kadar bir uğultu sesi geliyordu fakat gaza bastığımda bu ses kayboluyordu. Bu problem nedeniyle şaftın ön diferansiyele giren baş kısmı yağlandı, uğultu kayboldu. Daha sonra sanki ara ara bu uğultu sesi gelir gibi oluyordu bazen kayboluyordu fakat yağlanma işlemi öncesi kadar rahatsız edici değildi. Geçen hafta araca alt takım bakımı yapıldı. Rot başları, track bar, arka alt salıncak burçları, ön alt ve üst salıncak burçları, ön zrotlar değişti.( bu arada bu işlemler death wobble'dan kurtulmak için yapıldı ve sonuç başarılı) Bu işlemlerin şaftla bir alakası yok fakat bu işlemlerden sonra aracın şaftından yine uğultu sesi gelmeye başladı. Bu ses gaza basarken kayboluyor, ayağımı gazdan çektiğimde başlıyor. Örneğin 90-75 km'leri arası ses yoğun değilken, 75-60 km'leri arası ses yoğun. Araçtaki yaklaşık 3cm takoz var. Bu takozdan şüpheleniyorum, muhtemelen şaft açısı sürekli bozuk çalıştığından ses yapıyor. Konuyla ilgili değerli görüşlerinizi bekliyorum.
    Saygılar.
    Bu sefer ses ön diferansiyelden geliyor gibi, ona bir bakılsın, öncelikle yağını değiştirip deneyin bir süre sonra kesilir.

  3. #3
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22
    Alıntı FuatD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sefer ses ön diferansiyelden geliyor gibi, ona bir bakılsın, öncelikle yağını değiştirip deneyin bir süre sonra kesilir.
    Müsait bir zamanımda şaftı söküp teste çıkacağım. Eğer uğultu kesilirse şaft üzerine yoğunlaşacağım, kesilmezse dediğiniz gibi diferansiyel ihtimali yüksek. Yağı değiştireceğim.
    Teşekkür ederim.

  4. #4
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı Cgrmzk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Müsait bir zamanımda şaftı söküp teste çıkacağım. Eğer uğultu kesilirse şaft üzerine yoğunlaşacağım, kesilmezse dediğiniz gibi diferansiyel ihtimali yüksek. Yağı değiştireceğim.
    Teşekkür ederim.
    Direk difransiyel duruyor o iÅŸ...ayna mahruti gidiyor...

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  5. #5
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Direk difransiyel duruyor o iÅŸ...ayna mahruti gidiyor...


    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Cevap için teşekkürler.

  6. #6
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22
    Merhaba,
    Problem çözüldü. Öncelikle şaftı söküp teste çıkıldı. Araçtaki uğultu sesi kesildi. Sorunun yine şafttan olduğu anlaşıldı. Şaft bilyaları sağlam şaftta herhangi bir problem görülmedi. Şaftın her iki kafası da yağlandı. Daha sonra şaft takıldı tekrar teste çıkıldı, uğultunun kesildiği görüldü. Şaftın orijinal açısında çalışması ve ileride bilyalarda bir sorun çıkmaması için takozları da sökeceğim.

  7. #7
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı Cgrmzk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Problem çözüldü. Öncelikle şaftı söküp teste çıkıldı. Araçtaki uğultu sesi kesildi. Sorunun yine şafttan olduğu anlaşıldı. Şaft bilyaları sağlam şaftta herhangi bir problem görülmedi. Şaftın her iki kafası da yağlandı. Daha sonra şaft takıldı tekrar teste çıkıldı, uğultunun kesildiği görüldü. Şaftın orijinal açısında çalışması ve ileride bilyalarda bir sorun çıkmaması için takozları da sökeceğim.
    Ayna mahrutide bişey yok yani...bu çok önemli bir bilgi, hep ondan şüpheleniriz çünkü! Ayak gazdan kaldırılınca 70-80 gibi süratlerde ötüyormuydu baya bir uğultu ve berbat bir vınlama şeklinde? Gaza basıp hızlanırken de kesiyordu di mi ötmeyi?

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  8. #8
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayna mahrutide bişey yok yani...bu çok önemli bir bilgi, hep ondan şüpheleniriz çünkü! Ayak gazdan kaldırılınca 70-80 gibi süratlerde ötüyormuydu baya bir uğultu ve berbat bir vınlama şeklinde? Gaza basıp hızlanırken de kesiyordu di mi ötmeyi?

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Evet ayna mahruti sorunsuz. Şaftı söktükten sonra araçta en ufak bir uğultu kalmadı. Hızlanırken en ufak bir ötme, uğultu olmuyordu. Ama ne zaman ayağımı gazdan çeksem, araç 55-60 km'ye inene kadar uğultu geliyordu. Uğultuyu en çok da 85-65 km'leri arasında yapıyordu. Fakat çok rahatsız edici bir uğultu bu. Vınlama şeklinde değil uğultu şeklinde. Gaza basar basmaz -hızlanırken- kaybolan bir uğultu.

  9. #9
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı Cgrmzk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet ayna mahruti sorunsuz. Şaftı söktükten sonra araçta en ufak bir uğultu kalmadı. Hızlanırken en ufak bir ötme, uğultu olmuyordu. Ama ne zaman ayağımı gazdan çeksem, araç 55-60 km'ye inene kadar uğultu geliyordu. Uğultuyu en çok da 85-65 km'leri arasında yapıyordu. Fakat çok rahatsız edici bir uğultu bu. Vınlama şeklinde değil uğultu şeklinde. Gaza basar basmaz -hızlanırken- kaybolan bir uğultu.
    Şaft geri takıldı mı peki araç 4 çeker mi şu an? Sorduğum durumda artık ötmüyorsa tamamdır şaft problemiymiş derim...doğru mu?

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  10. #10
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şaft geri takıldı mı peki araç 4 çeker mi şu an? Sorduğum durumda artık ötmüyorsa tamamdır şaft problemiymiş derim...doğru mu?

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Evet doğru. Şaft geri takıldı şu an araç 4 çeker. Şaftın her iki kafası da yağlandıktan sonra şaft tekrar takıldı ve sonuç mükemmel. Şaft şu an uğultusuz bir şekilde çalışıyor.

    Yani gaza basınca kesilen (aracı hızlandırmak için veya sabit hızda seyir hali durumunda), gaza basmayı bırakınca ortaya çıkan uğultu, ötme gibi durumların kaynağı çok büyük bir ihtimalle şaft kaynaklıdır diyebiliriz.

  11. #11
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı Cgrmzk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet doğru. Şaft geri takıldı şu an araç 4 çeker. Şaftın her iki kafası da yağlandıktan sonra şaft tekrar takıldı ve sonuç mükemmel. Şaft şu an uğultusuz bir şekilde çalışıyor.

    Yani gaza basınca kesilen (aracı hızlandırmak için veya sabit hızda seyir hali durumunda), gaza basmayı bırakınca ortaya çıkan uğultu, ötme gibi durumların kaynağı çok büyük bir ihtimalle şaft kaynaklıdır diyebiliriz.
    Eyvallah Çağrı güzel bilgi oldu hepimize geçmiş olsun

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  12. #12
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    16.Eylül.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    Kabus mevzu bu,

    Çözüm için bende şaftı sökecem denicem diyorum aylardır ama elim gitmedi. artık daha net. bende de benzer ses var. şaft benim için 1. şüpheliydi zaten konu iyi oldu.( kol burçlarını değiştirdikten sonra çıkmıştı bu ses bende.)

    - - - Mesaj BirleÅŸtirme - - -

    Kabus mevzu bu,

    Çözüm için bende şaftı sökecem denicem diyorum aylardır ama elim gitmedi. artık daha net. bende de benzer ses var. şaft benim için 1. şüpheliydi zaten konu iyi oldu.( kol burçlarını değiştirdikten sonra çıkmıştı bu ses bende.)

  13. #13
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eyvallah Çağrı güzel bilgi oldu hepimize geçmiş olsun

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Bilgi paylaştıkça güzeldir teşekkür ederim.

  14. #14
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    16.Þubat.2017
    Mesajlar
    22
    Alıntı ukymk55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kabus mevzu bu,

    Çözüm için bende şaftı sökecem denicem diyorum aylardır ama elim gitmedi. artık daha net. bende de benzer ses var. şaft benim için 1. şüpheliydi zaten konu iyi oldu.( kol burçlarını değiştirdikten sonra çıkmıştı bu ses bende.)

    - - - Mesaj BirleÅŸtirme - - -

    Kabus mevzu bu,

    Çözüm için bende şaftı sökecem denicem diyorum aylardır ama elim gitmedi. artık daha net. bende de benzer ses var. şaft benim için 1. şüpheliydi zaten konu iyi oldu.( kol burçlarını değiştirdikten sonra çıkmıştı bu ses bende.)
    Şaftı sökmek çok zahmetli değil. Şaftın ön kafasını 6 civata, arka kafasını 6 civata sabitliyor. Şaftı söktükten sonra teste çıkarsınız ki teste çıktığınızda göreceksiniz ses kaybolacak.
    Yakın zamanda alt takım bakımı yaptım ve bu bakım sırasında kol burçlarını da değiştirdim (ön alt ve üst kol burçları, arka kol burçları). Ve bu uğultu sesi alt takım bakımı yapıldıktan sonra ortaya çıkmıştı.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •