2hafta kadar önce 99 wj aracıma get yükseltme takıldı. Sonrasında başlıkta belirttiğim uğultu sesi arttı. Bu ses için şafta işlem mi gerekiyor mafsal ya da freze ekleme gibi? Yoksa diferansiyel açısı falan değişiyor mu?
2hafta kadar önce 99 wj aracıma get yükseltme takıldı. Sonrasında başlıkta belirttiğim uğultu sesi arttı. Bu ses için şafta işlem mi gerekiyor mafsal ya da freze ekleme gibi? Yoksa diferansiyel açısı falan değişiyor mu?
O ses yüksek ihtimal şafttan geliyordur. Getleri taktıktan sonra şaftınızın açısı değişti. Arabanızın şaftının hem diferansiyele giren kafası bilyalı, hem de arazi şanzımanına giren kafası bilyalıdır. Dolayısıyla şaftın sürekli açılı çalışması, kafalardaki bilyalara zarar verebilir. En kısa sürede ön şaftı söküp teste çıkın. Büyük ihtimalle ses kesilecektir. Daha sonra şaftın her iki kafasını da yağlatın. Uğultu sesi büyük ihtimalle kesilecektir. Zaten uğultunun şafttan geldiği kesinleşirse, bu uğultu için ilk olarak yapılacak en basit ve masrafsız işlem, şaft kafalarındaki yağları yenilemektir.
İlk olarak bilyaları yağlatmakla başlayayım o zaman teşekkürler
Bu dediğiniz ne kadar tutar? Büyük bir işçilik midir?
büyük bir işçilik değildir, ustasına servisine göre farklı çözümleri vardır. fiyat da ustasına göre bayaaa bir değişir.
bostancı oto sanayide adı çoookkk duyulmuş şaftçı haricinde bir yer bakın derim...
kendileriyle hem benim hem de sonradan tanıştığım başka kişilerin çok "hoş" anıları mevcut
Haklısınız. Kafayı mafsallıya çevirmek en kaılıcı çözüm olacaktır. Ben yağlama önerisini, ilk olarak yapılacak basit ve masrafsız bir işlem olduğundan dolayı yaptım. Eğer bir yerlerde ses, uğultu varsa bir şeyler yanlış gidiyordur ve bu sesi, uğultuyu da yağlayarak ortadan kaldırmaya çalışmak, sadece geçici bir çözüm olacaktır.
Usta tavsiyesine açığım
Ugultu gaza basinca kesilip gazdan cekince mi basliyor?
Bende de 2" helezon amortisor kit var. Saft iki kere arka kafanin korugunu yirtti. yirtilan korukten giren toz pislik safti otturuyor.
Normal sartlarda 3" sonrasi yukseltmelerde mafsalli saft onerilir ama 2" de olmasi da zarar vermez.
bizim wj'ler yukseltmeye zj kadar yatkin degil. illa otuyor bi yerler.
dedigim gibi saftin arka kafasi korugune bi bakin yirtilmis mi?
ergun abi nin dedigi gibi yorgun saft kafalari oter. sifir takarsiilniz. ses gider. araba yag gibi akar. ama.bi sure sonra. bozuk acidan dolayi tekrar baslar.
SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim arabada da önde ötme sesi var. Sizinkinin tam tersi 80 km civarı başlıyor. Gaza basınca ses var çekince kesiliyor. Şaftı sökünce kesildi ama şaft kafası problemliydi onu değiştirip tekrar taktık ses devam ediyor. Usta ayna mahrutiden dedi baya bi masraf söyledi ben de pek güvenemedim şimdi beklemedeyim. Siz ne dersiniz sebebi konusunda.
Acaba dedim lastik ötmesiyle mi karıştırıyorum. Lastik Cooper discover stt. Çıkma jant takımı denk getirirsem asfalt lastiklerini ona takıp günlük kullanımda onu kullanmayı, araziye çıkacağım zaman Cooper ları takmayı düşünüyorum. Lastik 70 80 lerden sonra öyle uğuldama yapar mı?
Şaft sökülünce sesin kesilmesi sesin şafttan olduğu anlamına gelmez. Bozuk açılı bi araçta şaft sağlam olsa bile dif ötebilir ve şaftı sökünce düzelen dif açısı sesi kesilince zannedersiniz ki şaftı söküm ses kesildi şaft bozukmuş. Burda çıkan sesi iyi tahlil etmek çok önemli.
Genelde gazdan kesince gelen ses şaft, gaza basınca gelen ses difdendir diye biliyorum.
benim araçta da yükseltme sonrası ayağı gazdan çekinde ötme başladı, şaftı değiştirince ses kesildi.
şimdi de standart lastik uğultusu var
Merhabalar. Kısa süre önce 98 5.2 ZJ aracımda Ankara’da raugh country 3,5” süspansiyon yükseltme uygulaması yapılmaya çalışıldı. Konu başlıklarında okuduğum pekçok sorunu yaşadım. En çok katıldığım konu usta seçimi. Tavsiye üzerine gittiğim usta malesef iyi denk gelmedi, deneme yanılma oldu. Aracımda 235x85x16 (32 inche denk geliyor) BF MT ve ayrıca aynı ebat Kumho AT lastik var. Yükseltmeyle birlikte şaft açıları ayarlandı alt kollar uzatıldı. Yapılmayanlar şaftın mafsallıya döndürülmesi ve direksiyon amortisörü. Yazacağım sorunlar heriki lastiktede oluyor. Gaza yüklendiğim zaman diferansiyelden olduğunu düşündüğüm uğultu geliyor ancak konu başlıklarını okuyunca şaft mafsalı olabileceğini düşündüm. Diğer taraftan aracın son hızı ciddi düştü ve çekiş kaybı var. Standart 5.2 nin o gücünü mümkün değil alamıyorum. İlk başta 32 inch lastik çapı geniş olduğu ve standart ayna mahrutinin bunu karşılayamamasındandır diye düşündüm. Ama yine konu başlıklarında standart ayna mahrutiyle 33” in rahatça kullanıldığını okuyunca sorunun bende olduğunu anladım. Diğer taraftan özellikle yokuş aşağı inince aracın altından tıkırtı ve sesler geliyor. Uzun yolda ses ve problem yok. Mafsal ve direksiyon amortisörü konusunu da halledeceğim ancak, öncesinde tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine ve özellikle Ankara’da bu konuda deneme tahtası olmayacağım sıkı bir usta tavsiyesine ihtiyacım var. Bu usta aracı test ettikten ve reçetesini çıkardıktan sonra mafsal ve direksiyon amortisörü konusuna girmek istiyorum. Öneri, tavsiye ve yardım lütfen..
80-140 bandında gaza bastıkça gelen ve gazdan ayağınızı çekince giden ses şafttır. yükseltmelerde şaft açısını ayarlamak hayati önem taşır.
freelance developer | omerbeyoglu.me
jeep | grand cherokee wj 4.7 v8 285hp (KOC)
Sadece 80-140 arasında değil kalkıştan sonra gaza yüklenincede aynı uğultuyu yapıyor. Şaft açıları yapıldı ama şaft bilyeli olduğu için bilye bozulmasına bağlı bir uğultu gibi sanki. Ama güç kaybını bilyeyle açıklayamıyorum. Standart ayna mahruti ve 33” lastikle hiç sorun yaşamayanların söylemleri mevcut.
yükseltme sonrası aracın aerodinamik yapısı değişeceği gibi, büyük lastik takıp ayna mahruti oranını değiştirmediğiniz için son hız 180'se, 160 civarlarına anca ulaşırsınız. değiştirmek zorunda değilsiniz, ama bu kadar kaldırıyor. yokuşun başında, ön lastikler yokuşa yeni girince tıkır tıkır ses gelebilir, şaft açısından dolayı.
direksiyon amörtisörü ise ilk kalkışta bariz belli eder. ek olarak yüksek hızda
freelance developer | omerbeyoglu.me
jeep | grand cherokee wj 4.7 v8 285hp (KOC)