Ortalama 20 yaşlarındaki Zj araçlarımızda hem harareti bir miktar artırabilen su devridaimi ara parçası bu siyah metal boruyu çıkartıp kontrol etmemiz yararımıza olacaktır. Eğer içi daralmışsa değişim gelmiştir.
Çünkü bazen anlaşılamayan ve hiç olmadık bir su kaybına veya hararetin bir miktar artmasına olanak sağlayan returne tube olabilmektedir.
Önce metal bir parça ile alt üstü çepeçevre vurarak kontrolü yapabilirsiniz. Ancak emin olmak için göz ile kontrol şart. Yerinden çıkarıp veya yenisini takmak oldukça kolaydır. Rahatça kendiniz yapabilirsiniz.
Üstteki eski kaynaklı parça, alttaki yeni parça. Yeni parçanın sol ucunda oring olacak.
Bu siyah yuvarlak metal boru iç çeperi daraldığından dolayı tam vazifesini yapamayan tortulaşmış paslamış içi dolmuş olabilir. Çoğu kez değiştirilmez ve gözden kaçar. Damarın için tıkanması gibi artık sirkülasyon azalmış ve bölgede basınç artmıştır. Akıtma genellikle alttan olduğundan dikkat çekmeyebilir ve bulmak bazen zorlaşabilir.
Bu yüzden inceden kaçaklara sebebiyet oluşturur. Yine bu boru üzerinden içi ve alt kısmı et kalınlığı incelerek resmen çerez gibi dağılmaya başlar. Geçici olarak malzeme bulasaya kadar veya olmadık bir yerde kalır ve tespit ederseniz dökülen parçaların üzerini boru gibi sıvazlayıp BAKIR kaynağı ile veya SunFix tarzı tarzı 200dereceye dayanıklı geçici bir onarım yapıp yola devam edebilirsiniz.
![]()