ben de ilk okuduğumda günlük kullanacaksan sakın aracı elleme diyecektim
ikinci araç olacaksa sorun yok
araziye gireceksen 4" başlangıç için kabul edilebilir sanırım. ben hiç aracı araziye sokmadığım için bendeki kitin arazi performansı hakkında bilgi paylaşamayacağım.
senin de yazdığın gibi büyük lastik için çamurluğu inceden kesmek gerekiyor, dodik fln da takacaksan sorun yok kesme işleminde.
ben de yakın zamanda 4" yükseltme ve sonrasında çıkabilecek sorunlar ve masraflarla ilgili bir konu açacağım. malum sezon geliyor ve millet bu işe başlayacak..
ben başımdan geçenleri ufaktan anlatim;
netteki yorumları okuyarak IRO 4" aldım, bu kit başlangıç seviyesi.
https://www.ironrockoffroad.com/prod...-lift-kit.html
amortisör ise doetsch tech
genelde bu kiti tavsiye ettiler, ayarlı alt kol yok, bunun faydası açılar bozulmuyor tabi arazide bu sanırım eksi puan olabilir.
kitle ilgili yorumum ise aracı çok sert bir hale getiriyor. şöyle ki virajlarda 4" yükseltme ve KO2 lere rağmen gayet rahat girip çıkıyorum, hatta bazen kafam attığında 100km ye kadar makasa bile giriyorum. ben bu konuyla alakalı USA da direk IRO teknik elemanı ile telde konuştum, o da aracı sert hale getirdiğini ama amortisörün çok sağlam olduğunu söyledi. bu kitle opsiyonel gelen bilstein leri sordum, sürüşün buna göre daha yumuşak olduğunu söyledi.
4" yükseltme işlemi ise başlı başına olay, ön düzenin sıfır ayarında olması gerekiyor, ön şaft ya değişiyor ya da ön dif e giren kısmı kestirip mafsallıya çeviriyorsun, kaliteli bir direksiyon amortisörü gerekiyor.
kiti satan ya da takacak olan servis bunlardan bahsetmiyor, bu işe yeni başlayanlar (senden bahsetmiyorum) da kiti aldım işlem bitti, 3-4 tl ye aracı yükseltcem diye yola çıkıyor..
kitin takılması sırasında ustanın çok iyi olması gerekiyor, kitin takılışı sırasında da ön şaftın değişimi sırasında da çok ufak sorunlar yüzünden (şaftta sadece bir vida) çok uğraştım, gezmediğim yer kalmadı diyebilirim.
istanbul'a yolun düşerse benim aracı bir kullan ve ona göre karar ver, ama tavsiyem 300usd (yaklaşık) fark verip bilstein amortisörlü bir kit olur.
son olarak kiti almadan önce gözünle gör, içeriğine ve kutusuna bir bak, içinden çıkan parçalarda bir sorun var mı diye (özellikle de amortisör) kiti takmadan önce sen de ustan da iyice incelesin.. bir sorun olduğunda satan kişi arkasında durmayabiliyor, tecrübe ile sabit...