Arkadaşlar lpg sistemi üzerinde yapılacak değişiklerde TÜVde proje soruyorlar dikkatli olun projesiz değişim yapmayın yoksa muayeneden araç geçmiyor
Cenk NALBANTOÄžLU
Arkadaşlar lpg sistemi üzerinde yapılacak değişiklerde TÜVde proje soruyorlar dikkatli olun projesiz değişim yapmayın yoksa muayeneden araç geçmiyor
Cenk NALBANTOÄžLU
Arkadaşlar lpg ile alakalı olaak tank değişikliği yapılmamışsa geri kalan sistemin tamamı markası değişsede tuv bunu dikkate almaz sadece tank ve üzerindeki etiket bilgisi sabittir
HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
{{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}
Yarın muayenem var.
LPG ile ilgili elimde hiçbirşey yok.
Tank tarihinde sıkıntı da yok. (10 yıl olmadı)
Sadece bu akşamdan egsoz test yaptırıp öyle gidecem.
Yazınız üzere TÜVTÜRK müşteri hizmetlerini arayarak teyit almak istedim.Lpg üzerindeki önemli tüm parçaların değişiminde montaj tespit raporu ve son bir ay içinde alınmış sızdırmazlık raporu olmazsa aracın ağır kusur ile kalacağını belirtiler.Sistem üzerindeki bilgilerin tamamen uyuşması gerekiyormuş yoksa araç muayeneden geçemiyormuş.
Teknik manada muhtemelen böyledir ancak şahsım budurumu iki defa yaşamış biri olaral böyle bir yaptırıma maruz kalmadım.aracın ilk montaj kiti zavoli daha sonra arızadan dolayı bütün sistem tank haricinde akl ile değişmişti hadımköy muayene istasyonunda sadece ellerindeki sızdırmazlık cihazı ile kontrol ettiler tankın üzerindeki yazıları okyup devam ettiler kaldıki enjektörler beyin vs değişmesi hangi anlamda onları bağlarki
HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
{{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}
Bunun açıklaması makina mühendisleri odasına para kazandırmak.Bir regülatör 200 TL proje ve sızdırmazlık 400 TL toplam 600 TL buda en iyi fiyat bazı yerler bu değişim için 1000 TL ye yakın para istediler.
Eğer araç 5.9 ise Atiker tavsiye etmiyorlar gerekli performansı veremiyormuş
Cenk NALBANTOÄžLU
5.2 ile 5.9 arasında öyle büyük bir fark yok, ikisi de aynı hikaye 300kw regülatörlü Atiker gold muhteşem bir sistem, 5.9'dan bile kuvvetli araçları kaldırır, ben çok memnunum!
SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bugün sabahtan motor yıkamaya giriştim.
Daha yeni bitti.
Disributore su kaçırmayayım dedim o kadar ,resmen paketleme yaptım ama az yapmışım ,gene de kaçırmışım yanlışlıkla, tekleme yaparak çalıştı ama düzelttik.
DeÄŸdi doÄŸrusu.
HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
1997 Grand Cherokee 5.2 V8
Abi nasil yaptiniz yikamayi, ne kullandiniz?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Merhabalar,
Öncelikle yıkamaya başlamadan önce çok yağlı bölgelere motor temizleyici sprey sıktım 1 tüp bitti motorun büyüklüğüne göre yetmedi bile, olanla yetindim.
Distributor,şarj dinamosu,karburator üst kapağını bez ile bir kaç kez uzerini örterek kapattım.
Sonra yüzeyde görebildiğim yuzeylerdeki soketlerin tümüne kontak sprey sıktım Biraz daha bekledim.
Arkasından cam spreyi şişesine çeşme suyu koydum.Sonra temizleyici sıktığım bölgelere şu puskurtmeye başladım,Ama maalesef tazzik yetmediği için herşey olduğu yerde kaldı.
Yıkama makinemin fazla kuvvetli olmayan ucu ile üstten üstten yıkadım devamında.
Motorun alt kısımlarını diğer tazzik li içi kullanarak yıkadım.Çok yağlı bölümleri onla cikarabildim ancak.
Küçük bir sungerle Tüm hortumlarin üzerinden geçtim tek tek,hava fiktresininin gelsIn borusuna ve üst kapağını yeri den çıkartıp güzelce dışarıda yıkadım ve yerine taktım.
Sıra geldi çalıştırma faslına.
Maraş bastım çalıştı ama bir tekleme yaptı ,Neyse hemen sanayi yakın olduğu için indik tanıdığımız bir yere,distributore çok az su gelmiş ve önceden 2 yerde oksitlenne varmı ve bu oksitlenmeden dolayı araba çok az llantili çalışıyordu oda temizlendikten sonra mükemmel çalışmaya başladı.Buraya kadar her şey harika,motor çil çil tanıtırken mükemmel çalışıyor.
Gelelim sonrasına ,gaz aldım,bir çok yere gittim durdum kalktım hiç problem yok.Ama atladığım bir şeyler varmış ,işin içinde acemilikte olunca yıkama sırasında gaz borularinin altında kalan motor beynini kapatmayı unutmuşuz ya, ve akşam saat 20:00 sularında tekrar hareket etmek için marsa bastım ve araba Şu an hala çalışmıyor bakalım sorun ne çıkacak.
Ergun abiye danisarak bazı yapilması gereken bilgiler aldım, deneyip görücez bakalım sorunun ne olduğunu.
Sonrasında bilgileri aktarıcam.
HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
1997 Grand Cherokee 5.2 V8
Muayene sebepli ve 10.000 yapmamızın etkisi ile direksiyon kutusu, aks körüğü , tüm sıvıları,motor ve alt kısım yıkama yaptık.
sabah 8.15 de başladık 13.30 da muayene girdi, eksiksiz sorunsuz geçtik 2 hafif kusur onlar da 4lü işaret sistemi yanlış çalışıyor ve lpg sistemi sızdırmazlık yok ( aslında var fakat evrağı vermeyi unuttum hem bakım hemde muayene olması beni rahatlattı yalnız körüğü o halde görünce kendime baya kızdım neden kontrol etmedim diye, Arkadaşlar bu arada İstanbul'da olanlar haraççı gerçekten kolaymış geçmesi orayı öneririm.
Fotolar:
Gelirken Kemerburgaz yolunda kahverengi bir WJ ve Kırmızı Kare Kasa gördük biraz hızlanıp yakaladım, ben arkada olan Geze-gen sticker ından araçları tanıdım Kırmızı da Ejder abi vardı sanıyorum , ben selam kornası çaldığımda babam kimdi onlar dedi dedim bizim siteden arkadaşlar hı bende arkadaki romörkleri turuncu görünce karayolları araçlarına selam verdin sandım dedi bende biraz Geze-gen'den bahsettim sonra hak verdi tabi
Elimin altındaki cd leri toparladım, bir alışverişimden eşantiyon geldi.
In Vino Veritas in Aqua Sanitas
NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP
Ersin, Sigortaları iyi kontrol ettiğine eminmisin ???
Bence senin arka O2 sensörüne giden kabloda sorun olabilir, büyük ihtimalle kısa devre yapıyor ve iki sigortadan birini ( motor içindeki sigorta kutusunda işaretle gösterdiklerimi ) attırıyor, Bu Sigortalardan biri attığında (özellikle sağdaki büyük olan...) beyin bloke olur ( Check engine lambası yanmaz), Benzin ve akü göstergelerinin ibreleri de çalışmaz. Aracın altından bak eksoz manifoldunun yanından geçen O2 sensörünün kablosunu iyice kontrol et. Manifold ısısından kaynaklanan bir kavrulma v.s. varmı. O2 sensörünün soketini çıkart, işaretlediğim sigortaları yenile, sonra da marşa bas.
Çalışırsa yırttın
Sonrasında bir elektirikçide sigorta kutusundan O2' ye giden kabloyu değiştirtirsin.
Bol Åžans !
"Bin millik bir yolculuk, tek bir adımla başlar."
1998 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2L V8
Lpg regülatörü değişti trafik sigortası yenilendi
Cenk NALBANTOÄžLU
İngiltere de temiz orvis parçaları buldum. Yedek gösterge paneli stokladım. Mil gösteriyor ama olsun.
WJ için evaporator core (mopar)
WJ için piyano black pillar post, yakışırsa montajını yapacağım.
ZJ için mopar direksiyon kılıfı
Arka cam için EGR deflector
WJ için bir takım yeni far
ZJ için AIS (Air Idle Speed Motor Control, mopar)
WJ için MAP sensor
WJ için deri direksiyon kılıfı, renk birebir değil ama tecrübe edinmek için kendim dikeceğim.
ZJ için roof rack ( kullanılmış, eskilerle beraber boyayıp komple yenileyeceğim, Ergun abinin taşıma kapasitesi arttırma fikri hoşuma gitti)
In Vino Veritas in Aqua Sanitas
NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP
Baktım otopark her yerden serin, deri bakımı yaptım