WJ' lerde kronikleşmiş bir hastalıktır, şöför koltuğunun ıstmasının bozulması;
Ama dert etmeyin, kolayı var;
Şöför tarafında Parmağımla gösterdiğim yer özellikle yükseltilmiş arabalarda inip binerken zorlanan ve genelde ısıtmanın en fazla bozulduğu yerdir. Yan taraftaki kapağı klipsleri kırmadan dikkatlice cekip açın.
Şimdi tüm elektirik soketlerini sökün. ( 3 tane soket vardır. )
Koltuk hareket motorununda tüm soketlerini ayırın.
Sonra parmaklarımla gösterdiğim vidaları sökmeden önce koltuğu biraz yatırın, Çünkü hemen arkasında sağ tafta 3. Bir sökülecek vida var.
Koltuk kılıfının klipslerini sadece alt taraftan açın ve yukarı katlayın. Kılıfı komple çıkarmanıza gerek yok.
Burada dikkat ederseniz yeşil soketler arasındaki kablolardan süngerin arkasına ikişer tane kablo gidiyor. Her yeşil soket arasındaki kabloları tek tek ayırıp kapalı tevre kontrolü yaparak kopukluk varmı test edin. Kesik olduğunu tespit ettiğiniz iki yeşil soket arasındaki süngerin içine giden iki kabloyu çekerek açığa çıkartın.
İşte kablonun kısadevre yaptığı yer. Bunun tek sebebi inip binerken bu noktanın çok ezilmesi, bükülmesi.
Burada kablonun kısadevreden dolayı nasıl yanıp koptuğunu, hatta süngeri yaktığını görebilirsiniz.
Kopuk olan kabloyu lehimleyin ve iyice izole edin.
Sonrada kablonun sünger içersinde dolaşmaması için sıcak silikonla sabitleyin ve üzerine yine bandı kapatın.
Hepsi bu kadar…!
Şimdi tekrar geriye doğru koltuğumuzu toplayıp kapatalım ve yerine yerleştirelim.
Poponuz bir sonraki kış donmaz artık…