Grand Cherokee ZJ`ler artik 17-20 yaslarinda araclar.

Bu süre özellikle bakalit ve kaucuk parcalar icin riskli bir zaman. Bakalit ve kaucuklardan yapilan borular artik esnekliklerini kaybederek kurur ve kolayca kirilirlar. Araclarimizin bircogu artik yetkili servislere gitmiyorlar. Budenli detaydan bircok usta bihaber. Gaz sistemi montajinda, buji kablolari degisiminde, distrübütör müdehalelerinde ustalarin ellerinin altinda dolasan, icecek papetlerine ( cubuklarina ) benzeyen cok ince capli ( 0,5 cm) emisyon borulari fark edilmeden yerinden cikiyor veya kopuyorlar. Bircoguda belki sonradan gelisigüzel tahmini yerlerine takiliyor.

Oysa bu kücücük, gözden kacan vakum borularinin üstlendigi cok önemli dengeler var.




Sonuc; aracin rolanti bozuklugu, istikrarsiz calismasi ve en önemlisi yakit sarfiyati sorunlari basliyor.

Distribütörün hemen arkasindan dolanan bu kücük emeisyon borularinin dogru takilip takilmadigini, kopukluklarin olup olmadigini kontrol etmenizi tavsiye ederim.

Ben aracimin rolanti bozuklugunu sonunda cözdüm....!!!!

Semaya göre tek tek kontrol ettim, yanlis takili olanlari düzelttim, eksik olanlari tamamladim.

Su anda aracimin rolantisi mükemmel düzgün calisiyor ve eminim yakit sarfiyatimda daha asagiya inecektir.


Vakum selonoidine baglanan konektörü asagidaki bölgede bulabilirsiniz.





Sanziman yag kontrol cubugunun hemen yaninda, distirübütörün sagindadir asagidadir;







Emisyon semasindaki renkleri takip ederek borulari kontrol edin. Dikkat..!! borulari saga sola cekip fazla zorlamayin, dedigim sebeblerden dolayi heran elinizde kalabilir.
Kolay takip etmeniz icin farkli renklerle belirledim, ben o kadar sansli degildim, tam tespit icin iki tane standart ZJ ile karsilastirma yapip dogru yolu buldum..











Bol Şans...!!!



--------------