Herkese iyi geceler.
bugün yine sanayide biraz vakit geçirdim tavandan su alma sıkıntısı vardı. sunroof giderilerine hava tuttuk su aşağıdan gelmeye başladı. sadece sağ arka köşe giderinde sıkıntı var sanırım. oradan daha az geliyor. su kanaldan biraz taşma yapıyor. tavan döşemesi hafif ıslanıyor.
suyu ilgili deliğe yönlendirmek için aracın eğimini değiştirdik sürekli) sorunu büyük oranda hallettik aslında. Diğer delikler boca ettiğimiz suyu çok rahat emiyor. Alttan suyu şarıl şarıl akıyor.
Sonrasında ileri geri vs konuşurken laf egsoza geldi. egsozcuya gidelim mi gitmeyelim mi darken gittik. oradan uygun bir egsoz aldı taktı. çalıştırdık. beğenmedim ses az geldi.
Sonra katalizöre hiç dokunulmadan son susturucunun yerine 60 mm çap civarından düz boru takıldı. Ses beni benden aldı. flowmastera niyetliydim ama ne aman alırım bilmiyordum (500 TL ). kaşla göz arasında bugün V8 imin sesinin keyfini çıkardım.
gün sonunda arıza kodlarına bi daha bakayım dedim kontak aç kappa metoduyla. 12-21-37-55 olarak okudum.(geçen gün 12-37-55 idi sadece
) Sonrasında cihaz vasitasıyla kodları sildirdim. 21 nolu kod acaba son susturucuyu söktükten sonra mı oluştu? Katalizör üzerindeki sensor yerinde duruyor?
Bilgisayardan arıza koduna bakılınca
P0138 Oksijen sensörü devresinde yüksek voltaj (sıra 1 sensor 2) yazıyor
P1765 Üreticiye özgü
Sensöre müdahale etmek gerekir mi? sensor-soket vs temizlenir mi acaba? Yakıt tüketimim bu işten etkilenirmi.
Ama arabadan bugün inanılmaz keyif aldım. Egsoz modifiyesi Şartmış
Saygılarımla
Yakit tuketimi psikolojik olarak gaz pedaliyla olan iliskinizin samimiyet derecesinin artmasiyla degisecektir alt devirlerde az biraz guc kaybi yasayabilirsiniz ama hissedilmeyebilir bile, diger sensorluk sorularinizi usta uyeler cevaplayacaktir
LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Oksijen sensörü ile ilgili çok fazla bilgim yok ancak son 3 gündür bununla ilgili sürekli araştırma peşindeyim.
Egzost değişim olaylarında kaynak yapılırken yabancı bir forum da sensörlerin sökülüp 15 dak kadar boşta çalıştırıldıktan sonra oluşan sensör hatalarının silinmesi gerektiği ve tekrar takılması gibi birşey yazıyordu.
Bu konuda en güzel cevap her zamanki gibi Ergun abiden gelecektir.
Link olarak bulursam paylaşacağım birde aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz.
http://troubleshootmyvehicle.com/chr...ensor-test-1#2
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ben o2 sensorle çok ugraştıgım için yorum yapmak istedim Sensor hatasını sildirsende araç çalıştıktan sonra tekrar verir.catalizörü kestirenler cat üzerindeki sensoru ne yapıyorlar bilmiyorum ama egerki kesip atıyorlarsa check engine sürekli yanar diye düşünüyorum yok başka bir yolu varsa onu bilemem.
Standart motor için standart egzoz sistemi her zaman hem yakıt hemde performans olarak en uygun olanıdır NOKTA
Evet hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim
Orjinal bozmasak iyide bence yanlış yapmışlar Orjinal egsoz sistemi böyle olmalıydı
Gürül gürül gürül gürül...
21 numarali kod o2 sensorunun sabit voltajda olcum yaptigini bir diger deyisle ya sensorde ya da baglantilarinda kisa devre oldugunu ya da sensorun bozuldugunu gösterir. Cat bendede iptal. Ama isik yanmiyor. Zamaninda 21 kodunu o2 sensorunun kablosunun soyulmasindan dolayi kasaya sase yaptigindan almistim. Netice itibariyle sensoru bozulmustu. Eger o2 sensoru degistrrseniz ve (suan hangi kod hatirlamiyorum) tekrar o2 sensoruyle ilgili baska bir kod alirsaniz kodu okutun. Yuksek ihtimalle sensorun zengin karisim okuduguyla ilgili bir kod alacaksiniz. Beyni sifirlayip Lpgye kalibrasyon yaptirdiginizda (araciniz lpgli ve isik lpgde yaniyorsa) isik sonecektir.
Onur Bey ışık yanma durumu yok. Şu an için LPG de yok zaten. Bu hafta içi takılacak.
Dediğim gibi sadece son susturucu söküldü ve düz boru konuldu. BU sırada sensöre hiç dokunulmadı. (yani aracın altına giren ben değildim ama sensör yerinde..)
Kodları sildirdim ama yeniden kontak testi yapmadım. tecrube edince yeniden yazarım.
Benzin tüketimimden bahsedecek olursam Ortalam tüketim 20 lt yazıyor. Dağ bayır yaptım. kısa mesafede kullandım. bursa şehir içi düz yolda da sürdüm. öncesinde 17,5 idi. (düzel aracımdan sonra bu rakamları yazdığıma ben bile inanamıyorum
depo tam dolu idi. şu an gösterge yarım çizgisine yakın. yapılan yol 196 km. (200 diyelim.) Göstergemde doğru çalışıyorsa eğer durum bu.
+200 km daha yapsak depo biter gibi.
Konu ukymk55 tarafından (05.Ekim.2015 Saat 09:56 ) değiştirilmiştir.
Bende flowmaster 44 var ve katalizor iptal. Ancak arıza ışığım hiç yanmadı. WJ'de hata kodları nasıl bulunuyor bilmediğimden bakmadım. Belki kod olarak verir.
Yakıt sarfiyatını arttırması konusunda birşey diyemeyeceğim, hem 2" yükseltme hem 1" lastik büyütme var.
Bu arada flowmaster yerine düz boru taksam ses daha da mı artar?
Benim wj de baktım kayıtlı arıza kodu yok. Kontağı 3 sefer aç kapa yapınca 3. De km yazan yerde çıkıyor eger hata kodu varsa..
https://youtu.be/cyI_uexieqk
Xperia Z
2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
2007 Subaru Forester 2.0 ov
2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg
95 yılına kadar üretilen 5.2 zj'ler tek sensörlü, katalizatörden önce, yani kat iptali yapılabilir.
96-98 arası ise katalizatörden önce ve sonra olmak üzere çift sensörlü, kat söküldüğünde problemler yaşatabiliyor.
Binek otomobillerde yanıltıcı takılıyor arıza lambası yakmaması için.
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
tÅŸk.
Son susturucu iptal Düz boru İle ses.
https://www.youtube.com/watch?v=vp3fP1t0Qm4
Ugur merhaba bu ses ne arkadaş böyle gök gürültüsü gibi flowmaster 44 bundan daha iyi bir ses vermezki ,merak ettim araç içinde durum nasıl egzoz sesi rahatsız ediyormu ,valla bende flowmaster 44 düşünüyorum ama egzozelden çıkınca bir kaç gün bu şekilde binmeyi deneyecegim , o ses ne ses be bayıldım dogrusu ,bu sesle AVM otoparklarında ne kadar alarm varsa öttürürsün , bir daha videoyu dinleyecegim ,ben çok begendim sesi
Ne kadar fark olur ben hiç bilemedim En aceminiz beni şu an
Evet ses inanılmaz etkileyici Rolanti sesi hoş (bu basit işlem için). Gaza bir tık daha fazla basarak kısa hızlanmalar yapmak çok zevkli, heleki mesafeyi uzatıp 1-2 vites arttırmasına müsade etmek kaydıyla hızlanmaya çalıştığınızda vucüdümdaki tüm sinir uçları halay çekiyor resmen.
İçerideki sese gelince sabah mesaiye erken gidiyorum. sabah saatinde soğuk motor çalıştırınca sokakta bir gürültü oluyor. ama ZJ işte yapcak bişey yok İçerideki ses rahatsız etmiyor desem yalan söylemiş olurum. Geçen gün anne baba vs bahçeye gittiği rampa tırmanışlarda sabit gazla ilerlemeye çalışırken biraz kafa ütülüyor ama benim kafayı değil Uzun yolda sabit hızda ilerlerken ise ses ninni gibi. Rahatsız etmiyor beni. Hatta içieri fazla ses gelmiyor desem yeri var sakin sürüşte. Herkesin algısı farklı tecrube etmek lazım.
AVM otoparkına henüz girmedim ama Ağlatır ordaki alarmlar bence
Levent bey kapalı otopark olduğu için egsozun net sesini almak zor, boğulma oluyor tonlarda.
Ama flowmaster da susturucu kazanının içinden de ses bir hareket kazanıyor ve hırıltı geliyor. Ses gücü belki düz boruya göre düşük olabilir ama tonlaması daha güzeldir eminim.
Flowmaster 44 takılı ZJ si olan mesai arkadaşım var. aracını getirdiğin de yan yana araçları getirip iyi bir kamera ile dışarıdan ve içeriden ses karşılaştırması yapmaya çalışacağım.
Konu ukymk55 tarafından (06.Ekim.2015 Saat 08:44 ) değiştirilmiştir.