Şasinin burkulduğu na işaret ediyor... Ben de ilk fark ettiğimde şaşırmıştım... Ama normal... Galiba bir yerlerde konusu geçti şasi güçlendirmesi yapılırsa bu durum azalır veya geçer tecrübe edenler varsa daha net cevap alabiliriz...
2016 Model Dacia Duster 4x4
1997 Model Grand Cherokee 5.2 V8
1994 Model Grand Cherokee 5.2 V8
Monokok şaseye sahip araçlar için, normal fakat arazi araçları için hiç de normal değil...
Bu durum yapıştırma camlardan tutun, aracın monokok şasesindeki fabrikasyon punta kaynak ve mastiklerin açılmasına ve çürümesine neden olur.
Şaseden şaseye atılan destekler, şase güçlendirme ve long arm sistemlerin taşıyıcıları bunun önüne geçer, tabiki hepsi doğru ve birlikte yapılırsa. Benim de almış olduğum kılınç destek sadece araç lifte kaldırıldığında destek olur, artikülasyonda ise faydası yok denilecek kadar az olur. Dikdörtgen bir çerçeve düşünün ve altını destekleyin işte Durum aynı.
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
Tamam teşekkürler anladım. Garip birşey. Ama normalse sıkıntı yok. LRcilerin diline düştüğümüz biz konu. Dalga geçiyorlardı geçen
Herkese merhaba,
Geçen gün Ergun abinin harika resimli tarifine uyarak her defasında ayar yapmamı isteyen asi aynalarımı yola getirip tamir ettim,çalışmasında hiç bir problem olmadı her ikiside mum gibi oldu.Ama şimdi yeni fark ettiğim sorun sanırım ayna resistansları çalışmıyor,geçen gün yağmur yağdığında açtım ,damlacıklar bir türlü kurumadı,neden çalışmaz acaba.Bilgisi olan varsa bilgi rica ediyorum.
Ersin SOYLU
1997 Grand Cherokee 5.2 V8
Mesajını geç gördüm....
Abi ön diff girişi mafsallı low pinion, diffin altında kalıyor mahrutinin girişi. 7 inçde gerek duymadıysa araç ben de boşa masraf etmiş olurum, onu eledim.
O zaman şanslısın, tek kuruş harcamana gerek yok... Bendeki de aynı hiç bir sorun yaşamadım, rahatım...
Yayları sıkıştırma olayını anlayamadım, kitin içinden çıkan yaylar aracın altında aracın ağırlığında belli bir seviyeye kadar ezilmez mi?
Poliüretan takozlar sadece yay seviyesini yükseltecek, alt kolların değişmediği (uzamadığı) 4.5'' kitler de var, alt kollar müsade eder gibi, ön arka track bar ayarlı zaten. Denge kollarını da orijinalinden düşünerek yola çıkıyorum, 2'' get ile orijinal denge kollarını kullanıyoruz, 4.5'' kitin denge kolları çok daha uzun, 1 inç daha yükseltmeye müsade eder sanırım.
Piki piki tak 1" üstüne...
Kitden çıkan arazi şanzımanı taşıyıcısını düşüren flanşları hiç ölçmedim. Ama şase güçlendirme demiri 6mm. O flanşlar 2cm ise mesela şanzıman 2.6cm alçalmış olacak, bunun bir zararı olur mu?
Bence sorun olmaz...
Ustam fren hortumlarını ben yaptırırım dedi, kepçelere vs hidrolik hortumlar yapan biri varmış, güveneyim mi?
Hiç sevmediğim bir iş, zamanında hep böyle uyduruk işleri yaptık grlmrdik kalmadı başımıza, orjinal çelik hortum al derim.
Tamamdır abi bak şimdi daha rahatım.
5.5 short arm yapayım da asfaltda kullanayım. Millet toytoy ları defdef leri 8-9 inç yükseltiyo kafasına göre Bi biz mükemmelliyetçiyiz, long armsız 4.5'un üstüne çıkmıyoruz Ki alt yapı itibarı ile ZJ oynamaya çok müsait.
Fren hortumu için kamyonlara dozerlere yaptırıyoruz dedi aklımı çeldi ama bende pek taraftarı değilim. 250 lira daha ucuz olsun derken canımı riske atmayayım.
Lastik için ne dersin abi? 30 inç var şu an üstünde, sıfır gibi kılları duruyor. 5.5 inç ile 32'' mi? 33'' mi? Yoksa çamurlukları da kesip 35'' mi ?
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''
fotoları bulamadım ama dikiz aynasının camını kendine çekince geliyor tırnaklarından ayrılıp arkasında rezistans artık eskimiştir piyasada hazır kendinden yapışkanlı dikiz aynası rezistansları var eskisini arkasından kazıyıp yenisini yapıştırırsın 2 tane kablosu var bağladığın zaman düzelir. ama önce elektrik geliyor mu kablolara onu kontrol et
Bugün sanayii yakınlarında olduğum için bir kontrol amaçlı uğrayım dedim ama kötü haber aldım, emme manifold contasını kaybetmişiz, araba yağ eksiltmiyordu fakat az da olsa eksilme yapmış, yağ ekledim uzun seyahatlerdw 200 km de bir yağ kontrol edeceğim bu şekillide yaptırana kadar sorun olmaz dedi usta hayırlısı bakalım, bugun motor yağ ekledik, su ve şanzıman yağ kontrol ettik iyi durumdalar.
Hayır ergun abi, havafilttesinin üzeirndeki küçük hortumu çıkartıp gaza bastırdı eliyle hortumu açıp kapattı ve emme manifoldu contası erimiş bu nedenle yağı alıp atıyor dedi , tam olarak bu. Ergun abi bizim araçlar 95 bilgisayar veya farklı cihaz bağlanıyor mu?
Dün uludağa doğru gezi yaptık,
Biraz çamurlu yollardan geçtik ama anormal hiçbirşey yok arabanın altı biraz çamur oldu haliye
akşam eve dönerken(tabi her yer çamur) anlı tüketim değeri olması gerekenden yüksek göründü gözüme.)
Normalde At kalın diş arazi lastikleriyle 12-13 arası gezinirken 17-19 gibi oldu hep.
Akşam arabayı bir güzel yıkadım altını üstünü, Çamur kurumadan.
Sabahta dikkat ettim tüketime yine yüksek gibi geldi.
kontak testinde;
12-45-21-37-55 yazdı
12-21-55 anlamlarını biliyorum. 21 o2 sensörünü napmak lazım.
Geçende baktım bir ara 21 yazmamıştı. şimdi yine yazmış.
21 için;
"21 Oksijen sensörü sinyali (4.3-4.5V kalır) değişmez. Muhtemelen kötü oksijen sensörü
Aralık dışında
"
37 için;
"Shift gösterge ışığı yetmezliği, 5 vitesli
YA
parçası gaz kilitleme / kilit açma solenoid sürücü devresi (87-89)
YA
solenoid devresi (85-87 Turbo sadece)
YA
Trans sıcaklık sensörü voltajı düşük (1995 ve üzerinde)
"
45 için;
"45 Turbo Boost sınırı aşıldı (motor mantık modülü tarafından kapatıldı)
Çok düşük sistem gerilimi şarj veya şarj sırasında çok yüksek 46 Akü gerilimi
"
ZJ için en kaliteli wind deflector hangisidir, wj de çok şık duruyor ama ZJ de ince çerçevelerde yeşil gövde üzeri siyah pek içime sinmedi. Yoksa camları da yeşile mi boyasam?
In Vino Veritas in Aqua Sanitas
NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP
Tabiki, tüm ZJ' ler servislerde bilgisayara bağlanır.
Peki ne kadar yağ eksiltiyor araba (1.000 km. ' de), arkadan ekzostan çıkan duman varmı ? varsa ne renk ?
Aracın yağ eksiltmesi,nin o kadar çok başka nedenleri var ki ...
Araçta güç düşüklüğü ve fazla yakıt harcama sorunu var mı ?