herkese merhabalar uzun suren aramalar ve yogun forum takipleri neticesi 97 model zj mi alarak araniza katilmis durumdayim .Avrupa versiyon bordo renkli iyi bakilmis diyebilecegim bir arac yaklasik 2 hafta oldu keyifle kullaniyorum aslinda hafta sonu araci olarak aldim ama anlatildigi kadar keyifliymis diger araci kullanmaya pek elim gitmiyor acikcasi ustadlara birkac sorum olacak yanitlarlarsa sevinirim
1-aracin cruise control sorunlu cruise isigi yaniyor ancak set etmiyor daha once burada veya diger forumda benzer konular okudum alim asamasinda usta vakum hortumunu kontrol etti sorun yok dedi dugmeden olabilir dedi ancak kontakt sprey vs uyguladim dugmeyi soktum yinede calistiramadim
2-sanziman sogukken 1. viteste biraz hizlanip ayagimizi gazdan hizli cektigimizde bir vurma sesi ve öne yigilma oluyor isininca geciyor bu bir sorunmudur geri vitese taktigimizda da kavrarken biraz sert kavriyor bostayken rolanti 750 devir civarinda d konumuna aldigimizda 500-750 arasina geliyor normalmidir
3-direksiyonu cevirirken direksiyon icerisinden (on duzen degil yeni degismis tum kollar vs) tik tik sesi geliyor ceyrek turdan fazla cevirdigimizde oluyor suruste bi sikinti veya bosluk hissi yok
4-koltuk isitma calismiyor universal ped lerden edindim soketli olanlardan zj ye uyarmi bunlar gerci antalyadayim pek ihtiyac olmaz ama kisin kayak kamp vs gittigimizde lazim olacaktir
5-off road dusuncem yok pek orijinalligini bozasimda farkli yorumlar var get ile yukseltme konusunda oneririmisiniz aracta 245/70/16 at lastikler mevcut
6-ön koruma demiri uzerinde hella lar var kibar seyler ancak tavan atkisi uzerine ya da sepet takip uzerine led aydinlatma takayimmi karar veremedim kamp vs durumlarda gece boyu akuyu bitirmeden kullanilabiliyor deniyor bar seklinde yada birkac adet on ve arkaya uygulayabilirim sepet aslinda cok istedigim birsey degil ama malum tup ve yedek lastik epey kucultuyor bagaji
7-abs isigi arada yanip sonuyor aslinda 10 gundur hic yanmadi araci yikattiktan sonra yapmisti bir kac kez sonra yapmadi ergun beyin ilgili yazisini okudum abs beyin lehimi ile ilgili olabilirmi yada sensor kaynakli birseymidir
8-aracin eski sahibinin dedigine gore yaklasik 1500 km sonra bakim zamani geliyor yine ergun beyin bakim tablosunu cikarttim forumdan. motor yagini aldim mobil 10-40 olarak ancak orijinal mopar yag filtresi hava filtresi bulamadim antalyada. sanziman ve diferansiyel yagi ve lsd katkisi icinse durum ayni burada bilinen birkac usta var ama hangi malzemeleri kullaniyorlar bilemiyorum kendim alip sadece iscilikle halletmek istiyorum
9-sarj gostergesi ve yag gostergesi tam ortada yag gostergesi ufak ufak motor devrine gore degisiyor normalmidir
10-cok sordum belki ama keyifle uzun yillar kullanmak istedigim aracimi tanimak ve iyi bakmak istiyorum herkese tesekkurler
Öncelikle hoşgeldiniz ben de Antalyadayım. Geze-genleri tanıyalım bölümünden kısa bir tanıtım yaparsanız güzel olur.
Soru ve sorunlarınız için isterseniz sizi kendi ustamla tanıştırırım biz de tanışmış oluruz.
Ben yedek parçaların yağ dahil tamamını İstanbul'dan getirtiyorum buradan hiç bir şey almam.
Özel mesajla ilk ekspertizi kim yaptı ya da kime götürüyorsunuz yazabilirseniz bir yorum yapabilirim. Tabii usta akrabanız filansa onu da belirtin iyi olur
Genel olarak sorunlarınız 2 ve 3. Maddeler dışında basit şeyler onlarda tecrübeye çıkıldığında netleşir.
Tekrar aracınız hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın.
1997 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 2" Lift and BF KO2 30,5"
2014 Jeep Compass MK 2.0 Limited
Merhaba öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız günlerde kullanman dileğiyle...
Forum tanışma bölümünden kendini tanıtırsan daha güzel olur seni tanımış oluruz ayrıca birde yüzünün göründüğü bir resim koyarsan harika olur 😌
1 cruise control için vacum solenidini kontrol et öncelikle temassızlık varmı vs.
2 önce roket teli ayrını sonra Şanzıman yağını en son solenoidlerinin kontrol ettirmelisin.
3 lastik ölçülerin sınırda ondan olabilir.
4 ısıtma pad lerini daha önce yapan görmedim Mert Birincioğlu nun ısıtma tamiri ile ilgili bir paylaşımı var incele
5 offroad yoksa hiç girme o işlere antalyadasın anladığım kadarıyla fuat abiyle tanış mutlaka
6 zevk meselesi
7 abs modül lehimlerindem forumda konusu var araştırıp uygularsan sorunu çözebilirsin kalıcı olarak
8 mutlaka tüm sıvıları değiştir radyatör suyu dahil şansa bırakma ayrıca sorarasan antirfiz ve yağ seçimi hakkında detaylıca destek verirriz
HTC 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Deniz aramıza hoşgeldin,kazasız günlerde kullanırsın inşallah
dün itibari ile bi bayırda geriye taktıgımda arabanın aktığını farkettim, diğer yandan 10-20 arası giderken 1-2 den ikiye geçiş uzun ve vuruntulu oluyor ama hızlı gidersem vuruntu yok fakat sanki gaz kesip gaza tekrar basar gibi yapıyor diğer geçişlerde sorun yok ilk kalkışta aracaın duruşuna göre r ye aldıgımda vuruntu yapıyor ama bazende yapmıyor yağ filtre değişti yağ kacagım yok roket teli ayarı nasıl yapılmalı nasıl anlarız, diğer yandan balata sorunu varsa balata kaç tl dir selenoidler arızalı ise ben nasıl anlarım.
Bu bahsettiğiniz 1den 2ye geçişteki vuruntu şanzımanım sıfır olduğu halde bendede var. Anormal olsa sıfır şanzımanda bu olmaz diye düşünerek sormaya gerek duymamıştım hiç. D konumunda 1'den 2'ye geçerkende yapar. 1 konumundan 2 konumuna geçerkende yapar. Geçişin uzun olması normal değil ama vuruntu normal diye düşünüyorum.Sağlıklı vites geçişleri için yüksek devirde attırmak lazım. Vuruntu konusuna gelince,yağ eksikse veya eskiyse vuruntu yapar. Masraf daha büyükse tamir kitlerinin fiyatları değişken.
Konu ycankes tarafından (04.Haziran.2017 Saat 04:36 ) değiştirilmiştir.
facebook.com/jeepoffroadturkiye
instagram.com/jeepoffroadturkiye
Yağ ve filtre yeni değişti araç yürüken 1 den 2 ye gecerken araç kendini bırakıp tekrar alıyor arkadan biri itliyor gibi oluyor, vuruntu ise n den r ye daha çok yapıyor ama her zaman değil şanzıman takozum cok yumuşakmış onu değişitrmem bi etki edemi acaba
Arkadaşlar 5.2 zj için hangi yağ ve katkıların kullanılacağı daha önce paylaşılmış ama kaç litre yağ aldığı konusunda net bilgi göremedim belki kaçırmışımdır
1- motor yağı
2- ana şanzıman yağı
3-arazi şanzıman yağı
4-ön diferansiyel yağı
5- arka diferansiyel yağı
Kaçar litre alıyor bilgisi olanlar yazabilirmi
Motor YaÄŸ 4.7 Lt.
Ana Şanzıman 10.1 Lt. Kuru dolum
Arazi 1.1 Lt. Quatra Track
Ön dif 1.5 lt.
Arka dif 1.2 lt.
HTC 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar
Bugün bakıma soktum aracı 7 lt motor yağı aldı
Ön def 1.25 arka diferansiyel 2.25 lt yağ aldı şanzıman ve arazi şanzıman yağlarını değiştirmedim arka def yağı lsd katkılı olarak değişti nasıl oldu bu şekilde farklı siZin ölçülerden
Ustan bol yağ kullanmış demekten başka bişi gelmiyor aklıma 2 lt denn fazla motor yağını nasıl koydu ? Motorun bol bol duman atacak ve iticileeine zarar verecktir pcv lerden yağ atacak vs. Aracın 4.0 mı 5.2 mi
HTC 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi