Sayfa 61 Toplam 113 Sayfadan BirinciBirinci ... 1151596061626371111 ... SonuncuSonuncu
Toplam 2468 adet sonuctan sayfa basi 1,201 ile 1,220 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ZJ hakkında sormak istediklerimiz

Hybrid View

  1. #1
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    ZJ’ lerde hararet sorunları gündeme gelmeye başladığı yıllarda bu araçların en genci 15 yaşlarındaydı. Sahiplerinin büyük çoğunluğu radyatörlerinin artık yenisi ile değiştirilmesi gerektiğini akıllarına bile getirmedi. Araç radyatörlerinin ömürlerinin ortalama 5 yıl olduğunu kimse düşünmüyordu, taaa ki araçlar birer birer hararet yapmaya başlayıncaya kadar.

    Kaldı ki hararet sorunununda direkt radyatörde kusur aramakta bir garip yanlış !

    - Zaman içinde Blok su kanallarının paslanıp daralmaları,
    - Tıkalı Catalytic converterler,
    - Sağlıksız hararetli çalışan yorgun şanzımanlar(şanzıman soğutma radyatörlerin bazıları 5.2 modellerde
    motor soğutma radyatörünün içinde yer alır),
    - Ömrünü doldurmaya başlayan termikler,
    - Motor Yağ basıncının düşük olması, dolayısı ile motorun zaten fazla sürtünmeden dolayı normalin
    üzerinde hararetli çalışması,
    - Klima radyatörünün motor soğutma radyatörünün önünde yer alması, seyir esnasındaki hava akımından
    mahsun kalması ( Klima çalıştığında hararetin yükselmesinin nedeni klima radyatörünün ısınmaya
    başlaması ve beraberinde motor suyu radyatörünü de ısıtmasına etki yapması ),
    - Bir çok ZJ’ nin standart dışı büyük lastik kullanarak motorlarını zorlamaları,
    - iklim şartlarına göre hatalı motor yağı Viskozite seçimleri,
    - Aracın yanlış kullanımları ( mesela O/D devre dışı bırakılmadan römork çekimleri veya dik rampa
    tırmanışları ) gibi onlarca neden olabilir.

    5.2 olsun, 5.9 olsun soğutma sistemlerinde yetersiz bir tasarım söz konusu değil.
    Yukarıda saydıklarımızın her biri sağlıklı çalışsa aracın soğutma sistemi ani karşılaşılacak her zorlu koşulun üstesinden gelecek şekilde görevini yerine getirir.

    Mesele; Fiyatı her ne olursa olsun değişimde orijinal radyatörden seçilmeli.
    Radyatör bakımlarına önem verilmeli. Yılda en az 2 kere suyu değiştirilmeli, antifriz oranları her zaman eksiksiz olmalı.

    Tekrar ; Bu araçların ilk 10. Yıllarına gelinceye kadar hararet yaptıkları hiç duyulmadı.

    ve, farkındamısınız ;
    günümüzde yürüyen ZJ' lerin büyük çoğunluğunun üzerinde hala ilk radyatörü var...

    Sonuçta Her şey bakımla ilgili…

  2. #2
    Üye musty.skr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.ubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    255
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ZJ’ lerde hararet sorunları gündeme gelmeye başladığı yıllarda bu araçların en genci 15 yaşlarındaydı. Sahiplerinin büyük çoğunluğu radyatörlerinin artık yenisi ile değiştirilmesi gerektiğini akıllarına bile getirmedi. Araç radyatörlerinin ömürlerinin ortalama 5 yıl olduğunu kimse düşünmüyordu, taaa ki araçlar birer birer hararet yapmaya başlayıncaya kadar.

    Kaldı ki hararet sorunununda direkt radyatörde kusur aramakta bir garip yanlış !

    - Zaman içinde Blok su kanallarının paslanıp daralmaları,
    - Tıkalı Catalytic converterler,
    - Sağlıksız hararetli çalışan yorgun şanzımanlar(şanzıman soğutma radyatörlerin bazıları 5.2 modellerde
    motor soğutma radyatörünün içinde yer alır),
    - Ömrünü doldurmaya başlayan termikler,
    - Motor Yağ basıncının düşük olması, dolayısı ile motorun zaten fazla sürtünmeden dolayı normalin
    üzerinde hararetli çalışması,
    - Klima radyatörünün motor soğutma radyatörünün önünde yer alması, seyir esnasındaki hava akımından
    mahsun kalması ( Klima çalıştığında hararetin yükselmesinin nedeni klima radyatörünün ısınmaya
    başlaması ve beraberinde motor suyu radyatörünü de ısıtmasına etki yapması ),
    - Bir çok ZJ’ nin standart dışı büyük lastik kullanarak motorlarını zorlamaları,
    - iklim şartlarına göre hatalı motor yağı Viskozite seçimleri,
    - Aracın yanlış kullanımları ( mesela O/D devre dışı bırakılmadan römork çekimleri veya dik rampa
    tırmanışları ) gibi onlarca neden olabilir.

    5.2 olsun, 5.9 olsun soğutma sistemlerinde yetersiz bir tasarım söz konusu değil.
    Yukarıda saydıklarımızın her biri sağlıklı çalışsa aracın soğutma sistemi ani karşılaşılacak her zorlu koşulun üstesinden gelecek şekilde görevini yerine getirir.

    Mesele; Fiyatı her ne olursa olsun değişimde orijinal radyatörden seçilmeli.
    Radyatör bakımlarına önem verilmeli. Yılda en az 2 kere suyu değiştirilmeli, antifriz oranları her zaman eksiksiz olmalı.

    Tekrar ; Bu araçların ilk 10. Yıllarına gelinceye kadar hararet yaptıkları hiç duyulmadı.

    ve, farkındamısınız ;
    günümüzde yürüyen ZJ' lerin büyük çoğunluğunun üzerinde hala ilk radyatörü var...

    Sonuçta Her şey bakımla ilgili…
    Geçen hafta ki gezimde hararetimin ulaştığı son durum.. Biraz dur kalk, sıcak hava ve klima.. Daha fazla çıkar korkusuyla klimayı kapattığım zamanlar oldu.
    Düşünüyorumda yazın sıcağında istanbul yıldız yokuşunda trafikte kalmış olsam klima açık şekilde hararet kaçınılmaz gibi abartıyormuyum?, yada hafta sonu şile gezisi dönüşü çılgın trafik, uzun yokuşlar ve klima
    Bu ne kadar normal, temmuzda bodrum planım var, uzun yol ve orada küçük geziler yapacagım. Sıkıntı olur mu? Müdehale edilmeli mi?

    Normal şartlarda buralarda duruyor,



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    "Bin millik bir yolculuk, tek bir adımla başlar."

    1998 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2L V8

  3. #3
    Üye musty.skr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.ubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    255
    Sıcaklar, klima ve trafik 3'lü sü birleşince hararet göstergem neredeyse 100 oluyor. Normalde 90-95 lerde seyrediyor gibi, normal değerler mi sizce?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    "Bin millik bir yolculuk, tek bir adımla başlar."

    1998 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2L V8

  4. #4
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı musty.skr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıcaklar, klima ve trafik 3'lü sü birleşince hararet göstergem neredeyse 100 oluyor. Normalde 90-95 lerde seyrediyor gibi, normal değerler mi sizce?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Çok normal

  5. #5
    Üye GC2013 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Nisan.2014
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    1,322
    100 ve Zaman Zaman biraz üstüne çıkması normal sayılır, ANCAK ilk kullanıldığı yıllarda bu değerlere yükselmediği göz önünde bulundurulduğunda, yükselmenin kaynağını tespit etmek, ileride ki problemlerin önüne geçmek adına büyük önem taşır.


    In Vino Veritas in Aqua Sanitas
    NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP

  6. #6
    Üye musty.skr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.ubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    255
    Alıntı GC2013 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100 ve Zaman Zaman biraz üstüne çıkması normal sayılır, ANCAK ilk kullanıldığı yıllarda bu değerlere yükselmediği göz önünde bulundurulduğunda, yükselmenin kaynağını tespit etmek, ileride ki problemlerin önüne geçmek adına büyük önem taşır.


    In Vino Veritas in Aqua Sanitas
    Tatil planım var ZJ ile, Gitmeden ustama götüreyim keyif keyif gidelim derken sıkıntı yaşamak üzücü olur.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    "Bin millik bir yolculuk, tek bir adımla başlar."

    1998 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2L V8

  7. #7
    Üye degrente - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13.Mays.2015
    Nereden
    4.LEVENT/İSTANBUL
    Mesajlar
    114
    Blok kanallarının paslanıp daralması sorununun çözümü nasıldır. Ne yapmamız gerekir bu daralmayı eski haline getirmek için. Eski bir motor ustasından duyduğum ama sorun çıkarsa garanti vermem dediği bir uygulama vardı eskiden evlerde kullanılan çamaşır sodası hatta bununla ilgili bir video izletmişti döküyorlar çamaşır sodasını aracı çalıştırıyorlar yedek su deposu kapağından bildiğiniz paslı köpük çıkıyordu ama sonrasında en az 10 defa motor suyunun değişimi gerektiğini içeride en ufak bir çamaşır sodası parçası kalırsa bulunduğu yeri erittiğini söylemişti. Ben cesaret edemedim ama kendisi vx100 de yaptı sonuç blok içi tertemiz oldu dedi böyle bir uygulamadan haberi olan varmı yapılabilirliği nedir


    Cenk NALBANTOĞLU

  8. #8
    Üye degrente - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13.Mays.2015
    Nereden
    4.LEVENT/İSTANBUL
    Mesajlar
    114
    www.youtube.com/watch?v=UrUfUTKWeVY#t=33
    Bu da sirke ile temizleme sonuç şaşırtıcı

  9. #9
    Üye degrente - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13.Mays.2015
    Nereden
    4.LEVENT/İSTANBUL
    Mesajlar
    114
    bi laf vardır ne şiş yansın nede kebab diyem bu iş onun gibim bişi.. yüzeysel pası küfü gayet güzel temizliyor.. tavsiye ederim..

    ancak önce şunu tavsiye ederim..radyatörünün alttan su boşalt ma tıpası varsa ordan yoksa alt hortumu sökerek suyunu boşalt 1 degil 2 şişe antifiriz koy.. inçe cik kılçal görükmiyen bi yerde pas mas neyim varsa deler gecer ??? > orlardan başlar su damlatmaya :roll: bu içerdeki kalorifer radyatörü de olabilir..motor radyatörü ,yada arada bi demir boru vs..ilk orayı tedavi edip sonra bu işe gir derim.. :roll:

    uzun yıllar pas küf tuttuysa daha etkili bi sistem var ancak riski fazla.. :!: netiçesi 11 numardadır.. :arrow:

    eski zamanda camaşır civit ve camaşır sodası diyem bi zımbırtılarla yıkanırdı.. deterjan içad olmamışdı o yıllarda.. ??? > köy-kasaba bakkalının kıyı köşesinde zar zor da olsa bulunabiliyor bu devirde..

    termostat sökülüp bagaja konur termostat sız olarak calışan motora sıcakkene az boşaltılıp 2 avuç kadan camaşır sodası konur..1 saatlik kullanımdan sonra su sıcak iken boşaltılır ve cıkan su rengi tam bitter cikolata rengidir.. yuhh pası kökünden silip atar..yalnız bu zımbırtı motor için de kaldığı müddetce bir yerleri delmeye,eşelemeye devam eder.. en az 10 kere suyu doldur boşalt yapman gerek 2-3 gün içinde..
    araç çok yorgun,bakımsız ve ihtiyar ise bu işi tavsiye etmem..
    her yeri delip başa bela sarabilir..
    aracına güvenen yapsın sonrası hararet yapmayan 0 ayarı radyatör ve motor bloğu olur..+ adam gibi ısıtan kalorifere sahip olursunuz..
    camaşır sodası koyup sonra ilgilenmiyecek seniz hiç bulaşmayın içeride fındık kadar kalsa 1 mm lik yüz tane matkap bi yerleri delmeye ugraşıyor gibim bi mevzu muhabbeti var..didim.
    Abimizin bir forumda paylaştığı yazıyı buraya taşımak istedim .

  10. #10
    Üye K@RUB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.Mays.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    337
    Benim araçta klima olmadan en fazla yarıdan daha düşükte kaldı, klima açık yarıyı geçip biraz ilerledi , suyun bakımını yapmam gerekiyor ama hiç bilmiyorum nereden tahliye edilir vs. İçerisindeki su rengi de paslıya yakın nasıl bir yol izlemem lazım

  11. #11
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Ben bi kaç gündür denedim 90 dereceyi geçmedi gerçi klima sadece serin üflüyor ama


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #12
    Üye KARADAG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Aralk.2014
    Nereden
    BAĞCILAR İSTANBUL
    Mesajlar
    283
    Arkadaşlar geçtiğimiz aralık ayında kış bakımı esnasında bütün radyatör sıvısını değiştirmiştim genel olarak kirli değildi ancak konu hortladığı için tekrar şu radyatör işini ciddiye alıp bi güzel kimyasal ile temizleyip bütün sıvıları yenileyeyim diyorum...

    HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    {{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}

  13. #13
    Üye KARADAG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Aralk.2014
    Nereden
    BAĞCILAR İSTANBUL
    Mesajlar
    283
    Aracın obd verileri bunlar

    HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    {{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}

  14. #14
    Üye GC2013 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Nisan.2014
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    1,322



    In Vino Veritas in Aqua Sanitas
    NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP

  15. #15
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı GC2013 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    In Vino Veritas in Aqua Sanitas
    Kaput İN
    Gerisi OUT

  16. #16
    Üye musty.skr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.ubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    255

    Lightbulb

    EcoOBD2-Chip-Tuning-font-b-Box-b-font-Plug-and-Drive-OBD2-Chip-Tuning-font-b.jpg
    Eco Obd2 Yakıt Tasarruf Cihazı
    Merhaba,
    Bu cihaz ZJ'lerde iş yapar mı?
    Memnun kullanıcı yorumlarına rastladım

  17. #17
    Üye KARADAG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Aralk.2014
    Nereden
    BAĞCILAR İSTANBUL
    Mesajlar
    283
    Alıntı musty.skr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EcoOBD2-Chip-Tuning-font-b-Box-b-font-Plug-and-Drive-OBD2-Chip-Tuning-font-b.jpg
    Eco Obd2 Yakıt Tasarruf Cihazı
    Merhaba,
    Bu cihaz ZJ'lerde iş yapar mı?
    Memnun kullanıcı yorumlarına rastladım
    Mustafa bu tarz ürünler hiçbir zaman işe yaramamıştır.ancak pisikolojik olarak belki iş görüyodur.Düşünsenize bu barca beyideki komutları nasıl değiştirip yakıt kontrolü yapar anlam veremedim.Ancak deneyen arkadaşlar varsa tecrübelerinden faydanalım.Nihayetinde ekonomik bşr durum değerlendiriliyor

    HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    {{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}

  18. #18
    Üye musty.skr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29.ubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    255
    Alıntı KARADAG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mustafa bu tarz ürünler hiçbir zaman işe yaramamıştır.ancak pisikolojik olarak belki iş görüyodur.Düşünsenize bu barca beyideki komutları nasıl değiştirip yakıt kontrolü yapar anlam veremedim.Ancak deneyen arkadaşlar varsa tecrübelerinden faydanalım.Nihayetinde ekonomik bşr durum değerlendiriliyor

    HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Bakalım tecrübe eden biri çıkar inşallah


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    "Bin millik bir yolculuk, tek bir adımla başlar."

    1998 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2L V8

  19. #19
    Üye GC2013 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Nisan.2014
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    1,322
    5.2 ile 5.9 un tavan raylari ayni ancak barlari farkli midir?


    Tap tapa tapa tap... Tap tap
    NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP

  20. #20
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.Kasm.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı GC2013 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5.2 ile 5.9 un tavan raylari ayni ancak barlari farkli midir?


    Tap tapa tapa tap... Tap tap
    Ikiside farklı.
    facebook.com/jeepoffroadturkiye
    instagram.com/jeepoffroadturkiye

Sayfa 61 Toplam 113 Sayfadan BirinciBirinci ... 1151596061626371111 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •