Toplam 18 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 18 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Oksijen sensörünü kendim değiştirebilirmiyim ?

Hybrid View

  1. #1
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427

    Oksijen sensörünü kendim değiştirebilirmiyim ?



    Oksijen Sensörü Grand Cherokee ZJ`lerde şekilde görüldüğü gibi motor egzoz manifoltu ile katalizatör arasindaki eksoz borusuna monte edilmiştir.





    Peki ne iÅŸe yarar ?


    Egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak maximum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

    Her 30.000 km`de bir kontrol edilmelidir.



    Kendim deÄŸiÅŸtirebilirmiyim ?



    1. Motoru ısıtırsaniz sensörü daha rahat çıkartabilirsiniz.

    2. Altında rahat çalışabilmek icin aracı kaldırın. Sadece ön tarafı kaldırabilirsiniz.

    3. Akü kutup başını ayırın. Bu beyni resetlemenin en kolay yoludur.

    4. Sensörü çıkartın, biraz dar bir alanda olduğu icin kısa anahtar kullanın.

    5. Kablosunun ortasını tutan plastik kelepçeyi kesin.

    6. Sensörü çıkardığınıy ekzost üzerindeki yuvayı gresleyin ve yeni sensörü takın.

    7. Kablosunu tekrar plastik kelepçe ile muhafaza altına alin.

    8. Sensörün kablosunu arac üstündeki konektöre bağlayın.

    9. Akünün kutup başını tekrar takın.

    10. Beyin yeni sensörü algılıyıncaya kadar motor başlangıçta düzensiz çalışacaktır.

    *11. Motoru DRB`ye ( teşhis bilgisayarı ) bağlayıp yeni parçanın çalışmasını onaylayın.



    * Kutup başını ayırarak zaten arızayı resetlemiştiniz, DRB`den okeylemeniz gerekmeyebilir.

  2. #2
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Ergün Abi, ben aracımdaki yakıt sorunu oksijen sensöründen kaynaklanabilir diye düşünmüyor değilim ama böyle bir sorun olsa arıza illaki yanardı herhalde? Araç bilgisayarın buradaki sorunu gözden kaçırması mümkün olabilir mi ki?

  3. #3
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ergün Abi, ben aracımdaki yakıt sorunu oksijen sensöründen kaynaklanabilir diye düşünmüyor değilim ama böyle bir sorun olsa arıza illaki yanardı herhalde? Araç bilgisayarın buradaki sorunu gözden kaçırması mümkün olabilir mi ki?
    Araç bilgisayar'a bağlandığında sensörde hata varsa gösterir.

    " çok yakan WJ yoktur, az kazanan sahibi vardır ! "

  4. #4
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    ergun abi benim araç 97 model 5.2 .2 adet oksijen sensörü var biri katalitikten sonra biri önce.araç benzin ve lpg'de silkelenerek çalışıyor.arıza lambasıda yanmıyor.4/5 km sonra herşey normale dönüyor .bazen sıcakkende silkeneniyor.12 - 21 - 55 kodları yazıyor.malum yetkili servisede epeyce uzaklardayım.o2 sensör arızalanmışsa öndekimi arkadakimi arızalanmıştır acaba?
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  5. #5
    selamlar,
    kendi aracıma yazılım yapıyorum ve sistem aynı. bildiğim kadarıyla cevap vereyim.
    arabalarda 2 o2 sensörü vardır.
    biri ön biri arkada.
    o1 ve o2 diye adlandırılır.
    o1 sensörü aracın bütün yakıt sistemini dengeler ve o2 ye göre pahalıdır. o1 wide band (veya wide banda yakın) çalışır.
    örnek verirsek o1 sensörü tüm benzinli araçlarda hava yakıt karışım oranını 14.7 ye göre ayarlamak için sürekli bilgi gönderir.
    o2 sensörü ise bunun sağlamasıdır ve sadece indikasyondur. aracın beynine hata sinyalıni gönderir. sistem zengin veya sistem fakir ikazlarını bu sensör sayesinde görürsünüz.
    gelen gazın sıcaklığına göre bu ikazları verir.
    o1 sensörü araızası genellikle araçda farklı türden arızlar çıkartabilir.
    araba fazla benzin veya gazdan bayılma yapabilir. silkeleme yapabilir.1000-3000 devir arası çekiş düşebilir.
    çok yakabilir. bu arızalardan o1 arızası belli eder kendini.

    o2 sensörü bozulsada lamba yakmaktan öteye geçemez.
    eğer lpg li aracınız varsa o2 sensörünüzü bir somun yardımıyla 1 cm civarı yukarı alın.
    böylelikler egsozdan gelen gazın bir kısmı sensöre uğrayacak ve aracınız arıza ışığı yakmamış olucak.
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  6. #6
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    teşekkürler tufan.ben sensör 1 den şüpheleniyorum.sorunum giderilince yazarım burdan
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  7. #7
    Ariza kodlarini ve acilimini yazarsan daha saglikli olur.
    Aracda lpg varmi?
    Bide o1 sensoru kolay kolay bozulmaz.
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  8. #8
    Bu konuyuda bir okuyun o2 mantigi basit bir sekilde anlatmistim.
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  9. #9
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    12-21-55 arıza kodları var.araç lpg ve benzindede silkelenerek çalışıyor rölantide sıkıntı yok.
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  10. #10
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    yazmayı unutmuşum dispiratör kapağını tutan vidalardan biri yalama yapmış sallanıyor hafiften bide dispiratöre takılan buji kablolarını tek tek söküp(sırasını bozmadan )kontrol ettim bazılarının ucunda oksitlenme var.dispiratör kapağı+buji kabloları+buji siparişi verdim dün muhtemelen yarın elimde olur .takıp deniyecem .oksijen sensörlerinide söküp ince zımparayla temizleyecem.bakalım sonuç ne olacak
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  11. #11
    Atesleme sistemini dedigin gibi yap ilk once bence. Sakin o2 yi temizleme
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  12. #12
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    tavsiyene uyulup temizlik yapılmayacaktır
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  13. #13
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    dispritör kapağı+buji kabloları+bujiler değişti ve Sorun giderildi

    bitmiş ve zarar görmüş dispiritör kömürü ve çatlamış bir buji

    Eklenti 499
    Eklenti 500
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  14. #14
    ÇOK SEVİNDİM
    eğer bahsettiğiniz gibi o2 sensörünü temizlemeye kalksaydınız o resimlerin yanında bozuk bir o2 sensörü olacaktı
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  15. #15
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    bilgiler için teşekkürler.çok işime yaradı
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

  16. #16
    ne demek hocam. bildiğim kadarıyla yardım etmeye çalışırım.
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  17. #17
    Yeni Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    13.Aralýk.2020
    Mesajlar
    1
    Herkese merhaba..97 zj 4.0L yeni takılan oksijen sensörünü beyin görmüyor tanımıyor..Ntk ve delphi her iki markanın sensörleri denendi..acaba sorun nerede olabilir..aşırı bir yakıt tüketimi var şu an..

  18. #18
    Üye platin75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    26.Haziran.2014
    Nereden
    ardahan
    Mesajlar
    206
    yeni taktığın sensörün sağlamlığından eminsen. sensör kablosunun geçtiği dişi fişte bir sorun vardır.
    gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •