Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: DeÄŸiÅŸen yeni ayna mahruti rodaj gerektirir mi ?

  1. #1
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427

    DeÄŸiÅŸen yeni ayna mahruti rodaj gerektirir mi ?

    İçimizde ayna mahruti değişimi yaptıranları ilgilendirebilir;

    Yeni değişim yapıldıktan sonra mutlaka rodaj uygulamalarına dikkat edilmesi gerektiğini önemle belirtiyor marka üretici firmalar. Ama gelgelelim hemen hemen herkes bundan bihaber. “ bittimi usta ? bitti gel al…! “

    Bir çoğumuza garip gelsede, artık rodaj mı kaldı? dense de mekanik var olduğu sürece alışma süreci olacaktır. Üretim kalitesinde gelişen teknolojiye rağmen , rağmen hala aktarma organı rodajından bahsedebiliyoruz..

    Ancak aktarma organlarının rodajı konusunda demek istediğimiz; çalışmayla oluşacak çapakların temizlenmesi, yüzeylerin temas yerlerinin yağ filmi ile koruma altına alınması ve olabilecek en mükemmel uyumun oluşmasıdır.


    Peki yeni takılan ayna mahrutinin rodajı nasıl yapılır ?



    1. Aracınızı ilk 30 dakika veya 30 km boyunca çok yumuşak kullanın. Agrasiv kalkış ve frenlemelerden, devamlı sabit hızdan uzak durun.

    2. 45 dakika sonra durun ve difransiyeli 20-25 dakika dinlendirin.

    3. 1. nci adımı uygulamaya devam edin.

    4. İlk 750 km`de romork v.s. çekmeyin, çok dik rampalardan kaçının, aşırı yük taşımayın ve arazi şanzımanının LOW seçeneğini kullanmayın.

    5. 750 km. den sonra mutlaka yağı değiştirin.

    6. 20.000 km de yağı tekrar değiştirin.





  2. #2
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Abi 4.56 ayna mahruti takacağım, rodaj süresi boyunca araç sende kalabilir mi?
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  3. #3
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Alıntı Mirkan Şenol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi 4.56 ayna mahruti takacağım, rodaj süresi boyunca araç sende kalabilir mi?
    niye takıyorsun gerek var mı ?
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BÄ°TMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  4. #4
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    niye takıyorsun gerek var mı ?
    Bence var abi, gaza ne kadar az basarsak o kadar az yakar.
    Yarım gaz ile çıktığımız rampayı çeyrek gaz ile çıkarız.
    Eee zaten ucuz, çekiş artsın madem. 1. vitesde 80'i görmenin alemi yok.
    Bir arazi aracında vites oranları bu kadar uzun olmamalı bence, hem şanzımana tork konvertörüne binen yükü de azaltmış olurum.
    Lastikler, akslar ve ayna mahruti birbirini yiyip dursun. Motor ile şanzıman bir yastıkda kocasın, gül gibi geçinip gitsin.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  5. #5
    Ãœye
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    919
    Yakıtın artacak mirkan.. 31 lastik için illaki ayna mahrutim olsun aracım rahatlasın diyo isen 4.11 max oran olmalı

  6. #6
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Alıntı Dragon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakıtın artacak mirkan.. 31 lastik için illaki ayna mahrutim olsun aracım rahatlasın diyo isen 4.11 max oran olmalı
    Ejder abi, aracın vites değiştirme devir oranları değişmeyecek, 2200-2500 arası geçişleri olacak normal kullanımda. Gaza çok daha az basacağız ve yüksek hızlarda sabit 140-150 ile gitmeyeceğiz sonuçda.
    Biri ile takışma kapışma hariç 100-110km/h'yi gerçekten geçmeyiz.
    Hız ölçümü lastikden yapılıyor ve şanzıman buna göre bir üst vitese geçiyor ise dediğiniz gibi fazla yakar, ama şanzıman dişlisinden devir ölçümü yapılıyor ise aracın vites değiştirme devri değişmeyecektir.
    Bizim yavaş ve sakin kullanımımıza uygun gibi gözüküyor.
    Bir program ile lastik, son dişli ve şanzıman oranlarına baktım, 3.73 ile 4.56 arasında rahatsız edici bir hız düşüşü görmedim 1000 ile 5000 devir arasında.
    Şehir içi ve şehir dışı bu araç 110km/h yi geçmeyecek, bol rampalı ve dur kalklı yollarda kullanılacak.
    Rakamlara bakarsak olur gibi duruyor, araç orijinal lastik ebadı olan 225/70/15 ölçüler ile hemen hemen aynı oranları yakalayacak gibi.
    Standart lastik ölçüsü ve ayna mahruti ile 31 inç lastik ve 4.56 ayna mahruti arasında her vitesde aynı hızı yakalamak için 400 devir bir fark oluyor. Yani 3. vitesde 2000 devirde giden standart bir zj ile aynı hızda gidebilmem için 2400 devirde gitmem gerek.
    Yerine göre daha erken vites değiştireceğimiz için bir üst vitesde daha düşük devirde de gidebiliriz.
    Dişli oranları ile aktarım gücünü arttırmanın yakıta olumsuz bir etkisi olacağını bu yüzden düşünmüyorum.
    Yukarıdaki senaryo sadece uzun yolda karşılacabileceğimiz bir senaryo, yılda bir defa şehirler arası yola çıkacağız ve gayet yavaş bir şekilde kullanacağız.
    Yanlış düşünüyor olsam bile deneyip, deneyim kazanacağım.
    Mert abi bu yüzden bulaşma demişti belkide.
    Keşke starex minibüs alsaydım.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  7. #7
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616


    Yukarıdaki videodaki araç 4.56 ayna mahruti ve 31 inç lastiğe sahip.
    4 ileri otomatik şanzımanlı modelin 4 vites dişli oranı ZJ'ler de ki gibi 0.69 orana sahip.
    Yani zj'de 2500 devirde tam 60 mili görecektir.
    Yeter gibi gözüküyor.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  8. #8
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Mirkan, bence çok gereksiz bir masraf...!

    Kalkışlarda standart ZJ' ye oranla daha güçlü olacaktır doğru, ama buna karşılık son süratin düşecek. Çok basit anlamla ; 1. vitesin altına bir vites ekliyorsun ama 4. vitesi iptal ediyorsun. Şu anda 3,73 oran 31" lastikle 100 km/h ' de 1.500 devirde gitmek varken 4,56' larla 2.500 devirlerde neden gidesin ki ?

  9. #9
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mirkan, bence çok gereksiz bir masraf...!

    Kalkışlarda standart ZJ' ye oranla daha güçlü olacaktır doğru, ama buna karşılık son süratin düşecek. Çok basit anlamla ; 1. vitesin altına bir vites ekliyorsun ama 4. vitesi iptal ediyorsun. Şu anda 3,73 oran 31" lastikle 100 km/h ' de 1.500 devirde gitmek varken 4,56' larla 2.500 devirlerde neden gidesin ki ?
    Abi,

    4. vites de (0.69) 3.73 oran ile

    1500 devirde 31' lastik ile 87km/h
    2000 devirde 31' lastik ile 116km/h
    2500 devirde 31' lastik ile 145km/h
    3000 devirde 31' lastik ile 174km/h
    3500 devirde 31' lastik ile 203km/h
    4000 devirde 31' lastik ile 232km/h
    4500 devirde 31' lastik ile 261km/h
    5000 devirde 31' lastik ile 290km/h
    Görüyor.

    4. vites de (0.69) 4.56 oran ile

    1500 devirde 31' lastik ile 71km/h
    2000 devirde 31' lastik ile 94km/h
    2500 devirde 31' lastik ile 118km/h
    3000 devirde 31' lastik ile 142km/h
    3500 devirde 31' lastik ile 166km/h
    4000 devirde 31' lastik ile 189km/h
    4500 devirde 31' lastik ile 213km/h
    5000 devirde 31' lastik ile 237km/h
    Görüyor.

    Yakıt devirden çok gaz kelebeğinin açılması, gaza basınca yapılan püskürtme ile alakalı, böyle düşününce de devir bandı yükselse de daha az yakacak gibi geliyor.

    Aracın orijinal verileri ise;

    4. vites de (0.69) 3.73 oran ve 225/70/15 lastikler ile

    1500 devirde 76km/h
    2000 devirde 101km/h
    2500 devirde 127km/h
    3000 devirde 152km/h
    3500 devirde 178km/h
    4000 devirde 203km/h
    4500 devirde 229km/h
    5000 devirde 254km/h
    Görüyor.

    Yani orijinal lastik ebadına sahip bir zj ile 4. vites 5000 devirde 17km/h'lik bir fark olacak sadece.
    31' lastiğin şanzımana bindirdiği yükü de ortadan kaldırmış olacağım.
    Benim hesabımda, kullandığım programda bir yanlışlık yok ise hiç de kötü gözükmüyor.
    Bana direk ''olmaz'' demeyin, siz de bir hesap yapın ne olur kurtarın beni bu karmaşadan.
    Tabi ki konu ZJ olunca kimse lafınızın üstüne laf söyleyemez fakat bu rakamlar olur, hatta süper olur gibi duruyor.
    Ya da bir yerlerde çok büyük bir yanlış yapıyorum.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •