hayırlı uğurlu olsun ergun abi
hayırlı uğurlu olsun ergun abi
Hilmi, seni hiç unutmayacağız...
www.hilmisenlen.com
şnorkel takmayacaksın galiba?
Kamber açısı tekerleklerin yere basan alt kısmının üst kısmına göre daha açık (negatif) veya kapalı (pozitif) olmasıdır. Bu açı sayesinde tekerlek somununun yükü azalır, küçük yuvarlanma yarıçapı sayesinde daha az direksiyon momentine ihtiyaç duyulur.
Understeer: Önden Kopma (İngilizce: Understeer) aracın direksiyon aracılığıyla verilen dönme açısına az tepki vermesi durumudur. Sözgelimi; ideal nötral koşullarda kendi çevresinde 60 derece dönerek bir virajı alması gereken aracın, ön ucunun (arkasına göre) dısarı doğru daha çok ötelenmesiyle kendi çevresinde 60 dereceden az dönerek burnunun virajın dışına doğru yönelmesi durumudur.
Arka tekerleklerin yoldan kopmasına ise oversteer denir.
Lateral : Şasi yolun kamber etkisinden, yan rüzgarlardan, dönemeçlerde/virajlarda merkezcil kuvvetten ve yandan alınan herhangi bir darbeden dolayı yanal/eksenel kuvvetlere maruz kalır. Yol-lastik tutunma reaksiyonu, bu yanal kuvvetlere karşı çalışır.
Taşıtlarda yanal/eksenel eğilmeye lateral bending denir.
Mesela, aynı viraja eşit hızda giren farklı ebadlardaki lastiklerde lateral etkisi;
Aynen. Arabayı ilk alıp kullandığımda viraja girmiştim "Laaan araba çürük çıktı arkası koptu gidiyor." demiştim arkadaşa Ahah, güzel bir andı. Sonradan alıştım tabi.
Bu arada Ergün Abi, lateral demişken aklıma geldi, bu yanak genişliğinin fazla olması da bence yakıtı arttırır. Çünkü aracın asfaltı hissetmesi azalıyor. Ama dar yanakta asfaltı direk hissediyor. Büyük yanak sanırım enerjiyi yutuyor?
"Sağ ayak terbiyesi" çook iyi laf
tapatalk kullanılarak üfürüldü
Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.
Ergun abi, tavan sepetini koymayacan galiba Bence cok yakısıyor