Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Motor Kompresyon Ölçüm Testi

  1. #1
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882

    Motor Kompresyon Ölçüm Testi

    Aracımın şehiriçinde şehirdışına göre tam 2 kat yakmasının (şehiriçi orta şiddet trafik 29LT/100KM, şehirdışı 14LT/100KM) sebeplerini araştırırken bu konuya rastladım.

    http://www.evdeteknik.com/kompresyon.html

    Bu testi arada sırada veya rutin olarak yapan var mı?

    Benim aracın motoru 4bin km önce yeni yapıldığı için aklıma gelmiyor değil. Bu testi yaptırmak istiyorum.

    Yakıt konusunda uzun yolda sorun olmayıp şehiriçinde sorunum olması da bu konuyla örtüşebiliyor, çünkü kompresyondaki hata çekiş gücünün düşmesine ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep oluyormuş.

    Araç uzun yolda zaten hızını aldığı için sorun yok, ama şehiriçi kalkışlarda bu konu önem kazanıyor.

    http://www.hirdavatcesitleri.com/MOT...,PR-10625.html Cihaz çok pahalı birşey değil. Becerebileceğimi bilsem ben bile alıp yaparım ama işi ustasına göstermek daha önemli sanırım.

  2. #2
    Üye Umami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    345
    Benzinli kullanım açısından ilk aklıma gelenler oksijen sensörü, MAF bir de şanzıman. Uzun yol için 14L/100km normal gibi, sorun şehir içinde var. Dur kalk için ciddi bir yakıt sarfiyatı var.
    Bozuk değilse tamir et, ihtiyacın olduğunda çalışmayabilir.
    Bir Land Rover Atasözü

  3. #3
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Umami Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzinli kullanım açısından ilk aklıma gelenler oksijen sensörü, MAF bir de şanzıman. Uzun yol için 14L/100km normal gibi, sorun şehir içinde var. Dur kalk için ciddi bir yakıt sarfiyatı var.
    Aynen abi, kafalar orada karışıyor zaten.

    Oksijen sensörü de ilk seçenekler arasında ama bir arıza olsa ışık yanardı diye düşünüyorum.

    MAF dediÄŸin nedir?

    Şanzımanda sorun yok gibi, araba hiç kaydırmıyor, hatta D'ye takınca fırlıyor yerinden.

    Şanzıman filtresi hiç değişmemiş arabanın. Bilmiyorum etkiler mi? 234 binde şanzıman yağı değişmiş sadece. Şu an 239bindeyim.

  4. #4
    Üye Umami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    345
    LR serisi adına konuşuyorum, ama sizin araçlar için de geçerli olduğunu zannediyorum zaten benim araç dizel, yakıtla pek fazla haşır neşir olamıyorum. Serviste dikkatimi çektiği için yazıyorum. Şimdi MAF sensörü (Hava Akış Metre) bizim araçlarda hava filtresi kutusundan motora doğru giden hava borusunun içinde bulunuyor, sensörün olduğu yerin üsütnde soket var, bu ara ek parçayı çıkarıp önce brake dust spray ile temizliyoruz sonra da elektronik kart temizleyici spray ile temizleyip kurumaya bırkıyorsuz ama kesinlikle merak edip içi ellenmiyor sadece uzaktan bakıyorsun, çok hassas bir parça. Bu sensör temizlendikten sonra yakıtta ve ivmelenmede fark oluyor. LR grubunda oksijen sensör arızası vermez, o şekilde gidersin yakıttan anlarsın bir anda astronomik tüketim olmaya başlıyor. Bu araçlardaki oksijen sensörü sizinkiler gibi pek dayanıklı değil.
    Şanzıman filtresi konusunda pek bir bilgim yok, ben sıfırdan beri 3.kez filtreyi değiştirdim, şu an şehir içi ortalama 12L/100, şehir dışı ise 8L/100 gibi bir tüketimim var
    Bozuk değilse tamir et, ihtiyacın olduğunda çalışmayabilir.
    Bir Land Rover Atasözü

  5. #5
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Umami Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LR serisi adına konuşuyorum, ama sizin araçlar için de geçerli olduğunu zannediyorum zaten benim araç dizel, yakıtla pek fazla haşır neşir olamıyorum. Serviste dikkatimi çektiği için yazıyorum. Şimdi MAF sensörü (Hava Akış Metre) bizim araçlarda hava filtresi kutusundan motora doğru giden hava borusunun içinde bulunuyor, sensörün olduğu yerin üsütnde soket var, bu ara ek parçayı çıkarıp önce brake dust spray ile temizliyoruz sonra da elektronik kart temizleyici spray ile temizleyip kurumaya bırkıyorsuz ama kesinlikle merak edip içi ellenmiyor sadece uzaktan bakıyorsun, çok hassas bir parça. Bu sensör temizlendikten sonra yakıtta ve ivmelenmede fark oluyor. LR grubunda oksijen sensör arızası vermez, o şekilde gidersin yakıttan anlarsın bir anda astronomik tüketim olmaya başlıyor. Bu araçlardaki oksijen sensörü sizinkiler gibi pek dayanıklı değil.
    Şanzıman filtresi konusunda pek bir bilgim yok, ben sıfırdan beri 3.kez filtreyi değiştirdim, şu an şehir içi ortalama 12L/100, şehir dışı ise 8L/100 gibi bir tüketimim var
    Abi temizleme işini anladım. Peki bendeki dediğin üzere kirli olsa yani yakıtı bu derece etkiler mi? Bir de yakıt sarfiyatı sorununu uzun yolda da yapmaz mı?

    Neci yapar bu işi? Hassas parça ise iyi bir yere yaptırmak lazım.

  6. #6
    Üye Umami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    345
    MAF sensörü için netten araştır istersen, araçtan araca değişiklik gösteriyor. Hassas bir parça olduğu için zaten etrafı kapalı ellemenin bir imkanı yok. Senin yakıt tüketimi sorunun şehir içinde var, yani anlık kalkma durma işleri. Bir de sen bu aracı benzinde denesen diyorum bu değerler gibi mi yoksa farklı mı? Farklı çıkarsa o zaman LPG'de sorunun olabilir.
    Bozuk değilse tamir et, ihtiyacın olduğunda çalışmayabilir.
    Bir Land Rover Atasözü

  7. #7
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Umami Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    MAF sensörü için netten araştır istersen, araçtan araca değişiklik gösteriyor. Hassas bir parça olduğu için zaten etrafı kapalı ellemenin bir imkanı yok. Senin yakıt tüketimi sorunun şehir içinde var, yani anlık kalkma durma işleri. Bir de sen bu aracı benzinde denesen diyorum bu değerler gibi mi yoksa farklı mı? Farklı çıkarsa o zaman LPG'de sorunun olabilir.
    Aynen, aslında onu ölçmem lazım. 2 tane farklı LPG'cinin dediği "LPG sistemin çok iyi durumda, değerlerde hiçbir sıkıntı yok, ayara da gerek yok."

    Yani şehiriçi benzin yakışından herhalde sıkıntı var ki, otomatikman LPG'yi de etkiliyor. Ama tabi şehiriçi benzin tüketimi ne olmalı onu da bilmek lazım. Bizim konuştuklarımız hep LPG üzerine. Emirhan Abi az önce facebook'ta yeni ölçümünü yazmış. WJ 4.7 ile şehiriçinde 48 kuruş hesaplamış. 175 TL gaz ile 364 km yapmış. Benzine çevirirsek bunu nasıl hesaplayacaz? Ona göre ben de bi benzin ölçümü yapayım.

  8. #8
    Üye Umami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    345
    Baştan alalım
    Araçtaki bilgi ekranından ortalama yakıt tüketimine bakarsan yanılgı/hata payın olabilir. Bu yüzden 'hayatta hiçbir şey bedava değildir' sözüne istinaden boş benzin deponu dolduruyorsun, km sayacını sıfırlıyorsun ve geziyorsun. Depo bittiğinde mümkünse aynı benzinci aynı pompa, pompa değilse aynı benzinci o da mümkün değilse aynı marka benzinciye uğra ve tekrar doldur. Depo tamamen dolunca bir önceden sıfırlamış olduğun km sayacına bak not et, aldığın benzin miktarına bak litre cinsinden bir yere not et.
    (Aldığın benzin miktarı/yapılan km) x 100 sana gerçek anlamda 100km'de ortalama tükettiğin yakıtı verir: xxL/100km.
    Bu işlemin aynısını da LPG için uygula. Galiba LPG için benzine oranla biraz daha fazla tüketim var LR serisi için 15% ila 20% arası fark konuşuluyor, sizin için bilgim yok.
    Bu hesaptan ne anlıyoruz? Öncelikle aracımızın verimliliği ortaya çıkar, litre bazında yüksek tüketim motor performansının verimsizliğini gösterir ya da sürüş şeklimizin (agresif) ya da yüksek irtifa ya da va da, da da da gibi değerlere göre yorum yapılır ve önlem alınır.
    Kısaca motor verimliliği kuruş/TL gibi değişken değerlerle değil Litre/100km, bhp,ft/nm (kg/m) gibi sabit değerlerle ölçülür.
    İlk önce benzin tüketiminiz hesaplayın, sonra LPG tüketiminize bakın aradaki fark litre bazında 20% - 25%'den fazlaysa LPG sisteminizde sorun vardır, ikisi benzer yüksek miktarda çıkıyorsa sorun makinenizdedir ya da makine işletim sisteminizdedir. Gördüğüm kadarıyla diğer LPG kullanıcıları arasında yüksek yakıt tüketimi genelde çözülmesi çok basit sorunlardan kaynaklanıyor, eğer benzinde tüketiminiz normalse sizin sorununuzun çözümü de çok basit olabilir
    Bozuk değilse tamir et, ihtiyacın olduğunda çalışmayabilir.
    Bir Land Rover Atasözü

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •