abi peki benim ayna mahruti oranım resimde gözüken 4.11 oranı mı?
eğer öyleyse bu tabloya göre çok yanlış lastik seçimim var hem benim hem firmanın
çoklu resim yükle
abi peki benim ayna mahruti oranım resimde gözüken 4.11 oranı mı?
eğer öyleyse bu tabloya göre çok yanlış lastik seçimim var hem benim hem firmanın
çoklu resim yükle
Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.
Anlaşıldı,
" Sen kafanı iyice karıştırmaya kararlısın, karıştıralım o zaman "
Ama önce bunun için senin Forester'ın şanzıman oranlarına ihtiyaç var ;
1.vites : ?
2.vites : ?
3.vites : ?
4.vites : ?
5.vites : ?
ve ayna mahruti oranını da 4.11 olarak kabul edelim.
Şimdi matematiğe dalalım;
X. viteste motorun çevirdiği varsayalım 4000 devir dakikalık birim (yada her hangi bir devir sayısı), şanzımanda X. vitesin oranı kadar düşürülür.
Örnek ; 5. viteste motorun çevirdiği 4000 devir şanzımanda : 4000 x 0,8 ( varsayıyoruz ) = 3200 devir dakiya düşer
ikinci olarak da standart lastiğin çapından yola çıkarak 2 x Pİ x r formülü ile lastiğinin çevresini bulman gerekiyor.
Gelelim hesaba; bu hesaplar genelde standart olarak hep 3000 devir dakika ile yapılır...
5. viteste 3000 d/dk ile seyreden aracının 3000 / 5.vites dişli oranı ( 0.8 varsayarsak) = 3750 d/dk ile şanzımandaki devrini bulursun. Bu devir ise tekerleklerine giderken ayna mahruti oranın sebebi ile değişecek ve senin Forester'in tekerlekleri dakikada , 3750 / 4.11 = 912 kez dönecektir. Bunu da lastiğin çevresini m. cinsi ile çarparsan saatte kaç km hız ile gittiğini bulursun.
Yani ; lastiğin dakikadaki turu x Lastiğin metre cinsinden çevresi = aracın saatteki hızı
Şimdi ; Senin Forester'in şanzımanın fabrika çıkış dişli oranlarını bul, lastiğin donelerini ekle ve yukarıdaki denklemlere yerleştir.
Sonra da GPS ile bak bakalım; saatteki hızın GPS' in gösterdiği hız ile aynı mı ?
Bu şekilde ; kullandığın lastiklerin ebadları aracın ayna mahruti oranlarına karşılık doğru mu ? yanlış mı anlarsın.
Kolay gelsin....