Toplam 17 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 17 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: lastik ebatının yakıta etkisi

  1. #1

    lastik ebatının yakıta etkisi

    beyler selamlar
    bir iki gündür bu konu hakkında yazılmış yazıları okuyrum. ( Effects of Upsized Wheels and Tires Tested)

    bizim düşündüğümüz gibi değilmiş sanırım.
    yapılan testlerde büyük ebatlı lastik kullanımında daha az yakıt harcanmış.
    bu konuda bilgisi olan varmı?
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  2. #2
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Büyük ebatlı lastik kullanımında sadece uzun yolda daha az yakar, hatta standart halinden bile az yaktığı gibi son süratinde yükselir.
    Ama buna karşılık şehir içinde araç 1. vites yerine bir anlamda 2. vites hatta 3. vites ile kalkış yaptığından kavrama süresinin uzunluğu doğrultusunda standarttan daha çok yakar. Ayrıca şanzımanı da devamlı yorar.

  3. #3
    abi senle aynı fikirdeyim. fakat bunu rakamsal olarak verilere döken bir test var mı bildiğin?
    bu adamların testine göre ne kadar büyükse o kadar az yakar diyorlar
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  4. #4
    Üye berdush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    164
    Kesin rakamlar olmasa da fikir verebilecek bir tablo.


  5. #5
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi senle aynı fikirdeyim. fakat bunu rakamsal olarak verilere döken bir test var mı bildiğin?
    bu adamların testine göre ne kadar büyükse o kadar az yakar diyorlar
    Mantık çok basit;

    Büyük çaplı lastik > az tur > az güç > çok son sürat
    Küçük çaplı lastik > çok tur > fazla güç > az son sürat

    O adamlar daha kucaklarına şanzıman almamışlar herhalde !
    Ayrıca büyük çaplı lastikte sert kalkışlarda, zorlamalarda önce difransiyel içindeki istavroz dişlilerini doğrarsın.

  6. #6
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı berdush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesin rakamlar olmasa da fikir verebilecek bir tablo.

    Fabrika çıkışı standart araçların lastik çaplarına göre ayna mahruti oranları herzaman kahverengi sınırları içindedir.
    Tabloda görülen rakamlar lastiğin bir dakikadaki tur sayısıdır. Lastiğin tur sayısı da motor devri ile doğru orantılıdır.

    Örnek, benim eski ZJ standart halindeyken 29" lastikle, 3,73 oranla 2804 devir yapıyordu.
    35" lastikle aynı devirde kalmak için 4,56 oranını seçmiştim ve 2845 deviri elde ettim.

  7. #7
    abi peki benim ayna mahruti oranım resimde gözüken 4.11 oranı mı?
    eğer öyleyse bu tabloya göre çok yanlış lastik seçimim var hem benim hem firmanın

    çoklu resim yükle
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  8. #8
    Üye Explorer-En - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    127
    O mantıkla bakınca Tiger II nin benzini koklaması gerekir.

  9. #9
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi peki benim ayna mahruti oranım resimde gözüken 4.11 oranı mı?
    eğer öyleyse bu tabloya göre çok yanlış lastik seçimim var hem benim hem firmanın

    çoklu resim yükle

    Anlaşıldı,



    " Sen kafanı iyice karıştırmaya kararlısın, karıştıralım o zaman "


    Ama önce bunun için senin Forester'ın şanzıman oranlarına ihtiyaç var ;

    1.vites : ?
    2.vites : ?
    3.vites : ?
    4.vites : ?
    5.vites : ?

    ve ayna mahruti oranını da 4.11 olarak kabul edelim.

    Şimdi matematiğe dalalım;

    X. viteste motorun çevirdiği varsayalım 4000 devir dakikalık birim (yada her hangi bir devir sayısı), şanzımanda X. vitesin oranı kadar düşürülür.

    Örnek ; 5. viteste motorun çevirdiği 4000 devir şanzımanda : 4000 x 0,8 ( varsayıyoruz ) = 3200 devir dakiya düşer

    ikinci olarak da standart lastiğin çapından yola çıkarak 2 x Pİ x r formülü ile lastiğinin çevresini bulman gerekiyor.

    Gelelim hesaba; bu hesaplar genelde standart olarak hep 3000 devir dakika ile yapılır...

    5. viteste 3000 d/dk ile seyreden aracının 3000 / 5.vites dişli oranı ( 0.8 varsayarsak) = 3750 d/dk ile şanzımandaki devrini bulursun. Bu devir ise tekerleklerine giderken ayna mahruti oranın sebebi ile değişecek ve senin Forester'in tekerlekleri dakikada , 3750 / 4.11 = 912 kez dönecektir. Bunu da lastiğin çevresini m. cinsi ile çarparsan saatte kaç km hız ile gittiğini bulursun.

    Yani ; lastiğin dakikadaki turu x Lastiğin metre cinsinden çevresi = aracın saatteki hızı

    Şimdi ; Senin Forester'in şanzımanın fabrika çıkış dişli oranlarını bul, lastiğin donelerini ekle ve yukarıdaki denklemlere yerleştir.

    Sonra da GPS ile bak bakalım; saatteki hızın GPS' in gösterdiği hız ile aynı mı ?

    Bu şekilde ; kullandığın lastiklerin ebadları aracın ayna mahruti oranlarına karşılık doğru mu ? yanlış mı anlarsın.

    Kolay gelsin....

  10. #10
    yani ÅŸimdi sen diyon ki ;
    böyle konu açarsan böyle cevap yazar aklını alırım diyosun sanırım
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  11. #11
    http://www.summitracing.com/expertad...tio-calculator

    ayna mahruti 40 diÅŸ biri 9 diÅŸ diÄŸeri manuellerde.
    buda 40/9 =4.44 ediyor. otomatiklerde de 4.11

    yukardaki tabloya göre durum vahim
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  12. #12
    Üye Marduk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    ISTANBUL
    Mesajlar
    533
    ayna mahruti aynı kalırsa buyuk lastik cok yakar....tablo yok..grafik yok...boyle ogrendik

  13. #13
    Alıntı Marduk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayna mahruti aynı kalırsa buyuk lastik cok yakar....tablo yok..grafik yok...boyle ogrendik
    abi sen sanayide dükkan acacak kıvama gelmişsin
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  14. #14
    Üye Marduk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    ISTANBUL
    Mesajlar
    533
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi sen sanayide dükkan acacak kıvama gelmişsin

    sanayide fazla dolasinca boyle oluyor.... okuyamadık sanayii ye verdiler...

  15. #15
    Üye Explorer-En - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    127
    Tufan konu dışı olacak ama memleketine yolun düşüyor mu? İki çay içelim...

  16. #16
    yok ya yeni bebek oldu gelemeyiz artık bir süre
    siz gelin burlara
    Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.

  17. #17
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Ben de 4.56 ayna mahruti almak istiyorum, aracımda 31 inç lastik var.
    Son hızın hiç bir önemi yok, şehir içi kullanımında çok daha iyi hızlansın ve rampaları daha az gaza basarak çıkalım yeter.
    Şehir içi yakıtın düşeceğine inanıyorum. Özellikle dur kalk da.
    Daha büyük ebatlı lastik kesinlikle takmayacağım, inanılmaz bir çekiş gücü istiyorum sadece.
    Zaten 3. vitesin sonunda tabelayı bitiriyor zjler. Şanzıman, son dişli ve orijinal lastik ebatları ile aracın maksimum hızı 250/kmh gözüküyor.
    31 inç lastik ile 280 üzeri diyor. Bu kilo, güç ve yükseklikdeki araçlar bu hızları zaten göremez, uzun yolda 90-100'ü geçmeyiz.
    Lastiklerin çıkabileceği maksimum hız 200km/h olsa razıyım.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •