y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı
dogrudur bu degerler wj,zj veya bu konsepteki diger araçlar içinde iyi rakamlardır,bu tarz makinaların en büyük sorunu bir problem oldugunda işten anlayan bakım merkezlerinin ve ustaların belli bölgeler haricinde yaygın olmayışı,lastiklerde bu rakamlara etkendir, örnek olarak standart ölçü zj de 225/70/16 olmakla beraber bende araç yükseltmesi var ve 255/70/16 cooper AT kullanıyorum 265 veya 31 inch lastikte kullanabilecek durumdayım bu durumda işler dahada değişecektir bu nedenle 255 bana yetiyor ve problemsiz oluyor fakat bu AT değilde MS olsaydı ve daha büyük ölçü olsaydı yakıt tabiiki dahada degişirdi.verilen degerler 45 lt lpg 300 km zj ler için agresif yükseltmelerde ve stock ölçünün 3 ya da 5 inch üzerinde lastik seçimlerinde mutlaka bu degerlerin dışına çıkacaktır yada çıkabilir..bunlara ilaveten uygun miktarda yakıt tüketiminde en önemli etken araç motor bakımı daha dogrusu throttle ile şanzıman senkronundan tutunda örnek bir küçücük plastik pcv valfinin tıkanıklıgı yada düşük performansla dahi çalışması tüm ateşlemeniz on numara dahi olsa pcv valf tüm işi bozar.buna O2 sensorlar,tps,map sensor ,throtle kapakları,bujiler kablolar ,distribütör,hatta ateşeleme kabloların dahi her buji için kendi kablosu vardır ve farklı uzunluktaki bir başka kabloyu takarsanız dahi iş degişir bunlar hem T.O hemde tecrübe bilgileridir bunlara ,evap canister.vakım sistemi vs vs bir sürü sistem daha eklendiği zaman iş detaylı bir bakım ve biraz bu bakım işini sizinde ögrenmeniz gerekliliğini getiriyor..herşeye ragmen böyle zahmetli bir aracı kullanabilmek için bana göre bu araçları sevmek ve kesinlikle ilgilenmek gerekiyor ve o zaman keyfine diyecek olmuyor ,şahsen ben böyle düşünüyorum ve zj mi çok seviyorum..