Done yazmadan önce kod çıkmıyor ise problem yok demektir.
Burak hocam şu kontak spreyi ile temizlik olayını şiddetle tavsiye ederim. Zaman bulursanız mutlaka yapın.
Bu arada klepe kontrol işini nasıl yaptınız? Nelere dikkat etmeli?
Yok hocam çıkmadı.
Klape işi şöyle; Benim klapelerin yuvası yani milin çevirdiği çentikli yuva kırılmamış. Çentikli milin girdiği motordaki yuva çatlamış. (Sürücü motorundan bahsediyorum) Mili boşa döndürüyormuş. Bu yüzden kesim yapmama gerek kalmadı. Klapeye bağlı mili döndürdüğümde içerde klapenin hareket ettiğini anladım. Hatta kaloriferi açtım, motoru çıkardım ve elimle sıcak soğuk ayarı yaptım. O yüzden hiç kesim yapmadan sürücü tarafı klapesini en sıcakta bıraktım motoru o şekilde taktım ve motorun soketini çıkardım. Bütün kış bu şekilde kullanabilrim. Ya da motor siparişi verebilirim. Motorda sorun olmasına sevindişm çünkü motor kargo dahil 100 TL iken klapeler 300 TL.
Alayım hocam. Hangisinden aldın? Benim aracın üzerindeki uzaktan kumanda alıcısında sorun var. Sıcak havada çalışmıyor. Acaba elektronik devrelere sıkılabilir mi bodozlama?
http://www.hepsiburada.com/wurth-kon...-p-OTROTAWRT03
Bu iyidir herhalde?
2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
2007 Subaru Forester 2.0 ov
2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
1997 Toyota Carina GLÄ°+Milano Lpg
aynen oyle, heryere sıkaiblirsiniz. önemli olan yağsız sprey almanız.
ben buadaki hırdavatçıdan 5 TL ye best marka almıştım, sizin seçtiğiniz bayağı iyi.
erol hocam, suya karşı koruma sağlarmı bilmiyorum ama suyun verdiği oksitlemne problemlerini gideriyor.
Peki WJ'ciler size 2 soru.
1) Yolcu tarafında iki adet ızgaradan tam güçte yeteri şekilde hava akımı alıyor musunuz? Yoksa oldukça zayıf mı?
2) Havalandırmada gücü tam yaptığınızda sıcaktaysa sıcaklık, soğuktaysa soğukluk azalıyor mu?
Soruya karşı soru bazen cevap olabilir belki. Al sana soru; Petek tıkalı olursa ne olur ?
GCWJ2001
Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.
Satin kurtulun en basit cozum WJ'ler icin
Sent from my iPhone using Tapatalk
İyi akşamlar arkadaşlar. Benim wj in tüm ön takımlarını yaklaşık 2 ay önce değişti. Hiç problem yoktu ancak geçen gün direksiyonu tam sağ sol yapınca (normalde tam kırmam ama gerekli oldu ) ön taraftan garip bir şekilde gacır gucur ses geldi. Bulunduğum yerde ki bir rot cuya gittim gösterdim bana ön takım sağlam akis lerden geliyor ses dedi. Normal gidişte bir sıkıntı yok bu neden oluyor acaba gerçekten akis midir. Akisse bana bunun maliyeti ne olur. Ön takımı ankarada Akgün aydın da yaptırdım o zaman böyle bir sorun olsaydı bana soylerlerdi diye düşünüyorum. Çok mu iyimserim.😊😊
Ya aslinda daha tam emin degiliz. Her sey yarin belli olacak.
Peki anlatayim.
Ä°kinci el aldigim WJ OME 1.5" lift kit HD imis. Yani Heavy Duty. Light Duty ilE ayni boyda ama HD'nin spiral kalinligi LD'ye gore 1mm daha fazla. Biri 14mm biri 15mm. Guc dayanimlari 170 lbs biri 220 lbs biri. OME katalogu verileri bunlar. Bu yaylar onunde demir tampon ve vinc olan araclar icin. On tamponda 45-100 kg arasi arti yuk olmasi gerekiyor. Bunu nasil ogrendim? Yayin ustunde etiket buldum. OME936 yaziyor. Ome sitesinde arastirinca anladim. HD kit yayiymis.
Bende bu olmasi gereken agirlik olmadigi icin aracin onu standarta gore 1.5" incten fazla yuksek. Fazladan 1.5 cm civari. Onde demir tampon ve vinc olmadigi icin yaylar cok gergin ve sert kaliyor.
Firma ozellikle uyarmis, standart WJ'lere bunu takmayin. Wheel down travel her ne ise onun eksikligini yasarsiniz demis. Bu da aracinizin sert bir suruse ve amortisorlerinin bozulmasina neden olur demis.
Wheel down traveli arastirirken bump steer diye bir sey buldum. Aracin lastiklerinin bi taraf yukari kalkarken bi tarafin asagiya oynamasi. Ben de soyle dusundum, benim hep death wobble'a girdigim bi mazgal var. Sol lastik mazgala dusuyor, sag lastik kalkiyor. Yaylar olmasi gerekenden cok sert oldugu icin sola dusen teker buyuk bir kuvvetle sekiyor ve sag teker yere carpiyor. E sag teker de buyuk bir kuvvetle sekiyor sol yere carpiyor ve yavaslayana kadar devam ediyor. Bu su an icin teori. Wikipedia ya girip bump steer animasyonunu gorebilirsiniz.
Yarin Ercan Abi'nin aracini 4"e yukseltiyoruz. Ondan cikan 2" normal yaylari benim yaylarla degistirecegiz ve ben gidip o mazgaldan gececegiz. Boylece sorunum bu olup olmadigini anlayacagiz
Komik bir sey daha. Arka yaylardaki etikette ise OME944 yaziyor. Yani arka aylar LD. Nasil boyle bir karisiklik olmus bilmiyorum. Urunu aldigim adama soracagim bi ara.
Not: benim saftin otmesini bu fazladan 1.5 cm ye bagliyorum. Cunku 3.75 cm yukseltmede safti oten duymadim. 1.5 cm aslinda ciddi bi fark saft icin.
Konu Maverick tarafından (17.Kasým.2015 Saat 22:18 ) deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
Malesef bu da death wobblenin kaynağı değil. Sertleşen yay yol tutuşu arttırır.
Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''