Sayfa 12 Toplam 88 Sayfadan BirinciBirinci ... 210111213142262 ... SonuncuSonuncu
Toplam 1758 adet sonuctan sayfa basi 221 ile 240 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Jeep Grand Cherokee WJ Kullanıcıları Buraya

  1. #221
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dün ilk defa sağlıklı bir ölçüm yaptım ben de.

    Önceden, boş depoya 50 TL koyup bitene kadar ölçüyordum. Ama bu sefer LPG'yi ilk defa tam doldurdum. Depo sıfırken tam 45 LT' aldı. Benim depo sanırım 50 LT. 120 TL tuttu tam.

    Maltepe-Darıca-Çayırova-Bostancı-Maltepe hattı yaptım iş için. Tamamen karma trafikti. Yarısı sabit 110 km, yarısı da dur-kalk değil de dur-kalkımsı traifkti. Kısmen 50-60 KM'li, kısmen 20-30 KM'li.

    Tam 100 KM yaptığımda sabah LPG aldığım aynı pompanın önüne geldim.

    Yol bilgisayarındaki Ortalama/100 KM yakıt değeri 16 idi. LPG için %10 la çarptım. 17.6 LT alır bu depo dedim. Yine doldurttum. Tam tahminim gibi 17.6 LT alınca pompa attı. 47 TL tuttu.

    47/100= 47 Kuruş. Bu değer beni çok memnun etti. Aynı zamanda yol bilgisayarımın sorunsuz olduğunu, ve KM sayacımın tam doğru olduğunu anlamış oldum.

    Şimdi burada iki dinamik var.

    1) Lastik havalarım 29'du. Arabayı aldığımdan beri hiç bakmamıştım. Sabah ilk depoyu doldurmadan lastikleri önler 35 (motordan dolayı) arkalar 34 yaptım. İllaki etkisi olmuştur sanırım?
    2) Geçen hafta Sinan Usta'ya gittiğimde ayarlara baktıklarında hiçbir sorun yoktu. Ama birşey farkettiler. Bazı kablolar yanlış takılmıştı. Ancak bu yanlış takılma sadece benzin-gaz geçisinde arabayı sarsma yapar yakıta etki etmez dediler. Onları düzelttiler. Bilmiyorum yakıtın düşmesini etkiledi mi bu?

    Yukarda bahsettiğim hesabı bir kere de karma trafik değil de, tam trafikte ve bir kere de tam uzun yol sabih hız ile yapacağım. Ondan sonra tam oturur sistem.

    Arabayı ilk aldığımda lpg 3 tl iken 30 TL ile 110 km/s sabit hızda 72 km yapmıştım tam. 42 Krş etmişti. 100 KM'de 14 LT hesaplamıştım. O zaman lastiklerim de tabi inikti. Şu an lpg'yi 2.67'den alıyorum. Lastiklerimin havası tam. Sanırım uzun yolda şu an 37 KRŞ'u yakalarım.

    e tamam işte olmuş kaşınma kurcalama sil kafandan artık..o kabloların kesin etkisi vardır yok deselerde ruh var bu araçların içinde
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  2. #222
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Monachus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun
    Lastik havaları her zaman hatırı sayılır bir etki yaparlar sarfiyata, her zaman sabah soğukken ve tercihen güneş görmemişken ölçün.... Haftada bir kontrol ederseniz yeterlidir...
    Aynen. Akşam araba soğukken yaptım basıncı. Yakıt almaya gittikçe bakacağım artık.

    Alıntı pikniktip Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin iş tamamdır bence gayet normal değerler
    Abi dediğim gibi bir de 100 KM'nin hepsini trafikte yapacağım. Onu merak ediyorum.

    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e tamam işte olmuş kaşınma kurcalama sil kafandan artık..o kabloların kesin etkisi vardır yok deselerde ruh var bu araçların içinde
    Bana da öyle geliyor. Ne kablosuysa artık.

  3. #223
    Üye Monachus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    270
    [QUOTE=Maverick;5276]Aynen. Akşam araba soğukken yaptım basıncı. Yakıt almaya gittikçe bakacağım artık.

    Bizim arabalar ağırlıkları ve 4x4 olmaları nedeniyle çok kısa mesafede lastiklerin ısınmasına neden olup havanın yükselmesine neden oluyorlar...
    - Benzin istasyonuna giderken mesafe çok kısa; 1, max. 2 km. olsa dahi sürüş şekline bağlı olarak yaklaşık 2 hava artabilir..
    - Hava sıcaksa asfalt da sıcak olacağından etki fazla olabilir..
    - Günün hangi saati ölçüldüğü önemli değil, lastik soğuk olmalı.. Eğer araba kullanılmış ise en az 3-4 saat gölgede beklemeli ki lastik havası normal seviyesine gelsin..
    - Araba hiç kullanılmamış olsa dahi güneş gören lastik ısınır ve lastiğin hava basıncı artabilir..
    - Digital ve kaliteli bir hava ölçer alıp sabah erken saatte kontrol etmenizi tavsiye ederim; sonra da pompanızla doğru basıncı ayarlarsınız...
    - İstasyonlardaki saatlerin kalibrasyonuna pek güvenmeyin....

  4. #224
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Hava olcer cok mantikli. Tavsiye edeceginiz bir urun var mi?

    Bir de pompa da elektrikli mi olmali? Normal ayak pompasi yeterli mi?

    Simdi ben sogukken lastikleri olcecem, normal basincinda olacak. Ama su an yaz mevsimindeyiz. Hem sicaklik, hem bahsettiginiz 4x4 hem de agirlik bu basinci arttiracak. Bu durumda nasil bir yol tercih etmeliyiz?

    4.7 WJ icin yazlik psi oneriniz var mi? 255/65/16 M+S 4 mevsim lastik var.

  5. #225
    Üye pikniktip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    490
    Tabiki elektrikli olmalı. PSİ değeri için her lastikci başka telden çalıyor. Bence 30-32

    tapatalk kullanılarak üfürüldü
    Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.

  6. #226
    Üye Monachus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    270
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava olcer cok mantikli. Tavsiye edeceginiz bir urun var mi?

    Bir de pompa da elektrikli mi olmali? Normal ayak pompasi yeterli mi?

    Simdi ben sogukken lastikleri olcecem, normal basincinda olacak. Ama su an yaz mevsimindeyiz. Hem sicaklik, hem bahsettiginiz 4x4 hem de agirlik bu basinci arttiracak. Bu durumda nasil bir yol tercih etmeliyiz?

    4.7 WJ icin yazlik psi oneriniz var mi? 255/65/16 M+S 4 mevsim lastik var.
    Lastik konusuna bayılırım
    - Lastiklerde hava her zaman lastikler yukarıda açıkladığım şartlarda yani gerçek anlamda soğukken ölçülür ve ayarlanır.
    -Benim aracında orijinal ekipman tipi lastik takılı ( yani fabrikanın taktığı ), 245/65 R 17 Goodyear Wrangler HP all weather ( dört mevsim ). Bu lastikte bir psi hava basmak için ayak pompasını 50 defa pompalamam gerekiyordu, pompa bozulunca elektriklisini aldım
    - Lastik hava basınçlarında yaz / kış mevsimlerinde değişiklik yapılmamalıdır. Hava basıncı hep aynıdır sonuçta, seyir ve hava/yol şartları nedeniyle ısındıkça sadece basıncı artar, soğuyunca orijinal değerine döner - kısacası, her mevsim aynı basınca ayarlayacaksınız. Kış lastiği kullanırsanız o ayrı bir konu ama şu anda bizi ilgilendirmiyor..
    - Her zaman araç üreticisinin lastik imalatçısı ile beraber belirlediği ve tavsiye ettiği basınç değerlerine sadık kalırım, aracın bence en ideal yol tutuş, frenaj ve sarfiyat değerleri o değerlerdedir.
    - Tavsiye ettiğim bir ürün yok.
    - Benim aracın kitapçığında lastik hava basıncının sürüş sonrasında 4-6 psi kadar artabileceği yazıyor, aynen de öyle oluyor ama soğuduktan sonra eski değerlerine dönüyor, yani ben hiç oynamıyorum. Lastik sıcakken havasını fazla görüp düşürürseniz hata yapmış olursunuz...

    Umarım aydınlatabilmişimdir..

  7. #227
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı pikniktip Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabiki elektrikli olmalı. PSİ değeri için her lastikci başka telden çalıyor. Bence 30-32

    tapatalk kullanılarak üfürüldü
    Tamamdır abi. Alırım bir güzel pompa.

    Alıntı Monachus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Umarım aydınlatabilmişimdir..
    Çok teşekkürler hocam. Gayet iyi oldu bu. Benim lastikler orjinal olmadığı ve abidik bir ölçü olduğundan aracın kataloğunda değeri yazmaz herhalde. Ön-arka 35-34 takılıyorum bakalım.

  8. #228
    Üye Monachus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    270
    Eğer lastik imalatçısı sizin araç için bir yönlendirme yapamıyorsa tecrübeli bir rot-balans ustası ön düzen ayarlarının doğru olduğundan emin olduktan sonra lastiğin yere basışı ve kendi bilgisine göre size tavsiyede bulunabilir...
    Yapılan kilometreye paralel şöyle bir yöntem de mevcut; lastiğin taban ortası, taban kenarlarına göre daha fazla aşınmaya başlarsa hava basıncı fazla; taban kenarları daha çok aşınıyorsa hava basıncı düşük demektir... Zor değil, püf noktasını kaparsınız hemen.. Sürerken fazla basınç arabayı çok zıplatır, tutunmakta güçlük çekebilir; düşük basınç biraz gezme ve frenajda kötü tepki yaratır, yakıt sarfiyatına etki eder vs... ( Tanıdığım bazı yabancılar yakıt sarfiyatı düşsün diye hava basıncını 1-2 psi arttırıp gezdiklerini söylüyorlar.. )
    Tabii bu yazdıklarımın hepsi asfaltta geçerli, siz nasılsa yakında off-road yapacaksınız

  9. #229
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Burak hava psi 34 u gecme aslinda ideal 32 lastik ebati ile alakası yok ben 35 lastige 34 basiyorrum o yuzden ebata cok bakma

    bu Geze-gen tapatalk Ile Baska guzel
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  10. #230
    Üye GC2013 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Nisan.2014
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    1,322
    35-36 psi arası gidip geliyorum. Biraz daha konforlu bir kullanımı oluyor.Varsın azıcık fazla yaksın.
    NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP

  11. #231
    Üye GCG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.Mart.2014
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    53
    Burak, dün aksam konuştuğumuz havuz paspaslar şunlar;

    http://www.tarotostore.com/Jeep-WJ-1...Tk,PR-356.html
    2004 WJ 2.7

  12. #232
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Monachus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer lastik imalatçısı sizin araç için bir yönlendirme yapamıyorsa tecrübeli bir rot-balans ustası ön düzen ayarlarının doğru olduğundan emin olduktan sonra lastiğin yere basışı ve kendi bilgisine göre size tavsiyede bulunabilir...
    Yapılan kilometreye paralel şöyle bir yöntem de mevcut; lastiğin taban ortası, taban kenarlarına göre daha fazla aşınmaya başlarsa hava basıncı fazla; taban kenarları daha çok aşınıyorsa hava basıncı düşük demektir... Zor değil, püf noktasını kaparsınız hemen.. Sürerken fazla basınç arabayı çok zıplatır, tutunmakta güçlük çekebilir; düşük basınç biraz gezme ve frenajda kötü tepki yaratır, yakıt sarfiyatına etki eder vs... ( Tanıdığım bazı yabancılar yakıt sarfiyatı düşsün diye hava basıncını 1-2 psi arttırıp gezdiklerini söylüyorlar.. )
    Tabii bu yazdıklarımın hepsi asfaltta geçerli, siz nasılsa yakında off-road yapacaksınız
    O yakın biraz uzak Şu an mümkün değil ama itiraf etmeyelim ki buraya girerken hiç aklımda yoktu, şu gezi ve kamp resimlerini arkadaşlar paylaştıkça benim kanımı kaynatıyorlar.

    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak hava psi 34 u gecme aslinda ideal 32 lastik ebati ile alakası yok ben 35 lastige 34 basiyorrum o yuzden ebata cok bakma

    bu Geze-gen tapatalk Ile Baska guzel
    Anladım başkanım. Ama biraz fazla olsa zararı ne olur ki? Sadece beni biraz sarsar sanırım? Lastiği erken yıpratır mı ki biraz fazla basmak?

    Alıntı GC2013 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    35-36 psi arası gidip geliyorum. Biraz daha konforlu bir kullanımı oluyor.Varsın azıcık fazla yaksın.
    Hocam zaten fazla basınca daha az yakar sanırım sürtünme alanı azaldığı için.

    Alıntı GCG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak, dün aksam konuştuğumuz havuz paspaslar şunlar;

    http://www.tarotostore.com/Jeep-WJ-1...Tk,PR-356.html
    Hımm, tamam şimdi anladım ne olduğu. Ama bunlar böyle kaplama gibi durmuş sanki, hayal ettiğimden farklı geldi biraz. Bizim normal kışlıklar bana yeter sanırım. Zaten çamura falan girmediğim için. (En azından şimdilik) Eyvallah Güneş çok teşekkürler. Benim kışa girmeden arkadaki kışlık paspasları almam lazım. Arabayı aldığımda yoktu. Onları nerden buluruz bilgin var mı?

  13. #233

  14. #234
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak, bekle biraz daha..., hazırlıyorum ZJ' ni....

    ya dur be tapatalk ya

  15. #235

  16. #236
    Üye GC2013 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Nisan.2014
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    1,322
    Şehir içi 64 TL, LPG, 100km. 64TL/2.63TL = 22 Litre.
    NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP

  17. #237

  18. #238
    Üye GC2013 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Nisan.2014
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    1,322
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    22 Litre değil değil 24.3 yapar hocam.
    Kafadan yapinca bu kadar, haklisin hocam, 22-24 farketmez zaten, 64TL tokatladilar anlayacagin

  19. #239

  20. #240
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Bu konuyu parcalayip boleyim diyorum 2-3 ayri konu seklinde

    bu Geze-gen tapatalk Ile Baska guzel
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

Sayfa 12 Toplam 88 Sayfadan BirinciBirinci ... 210111213142262 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •