Spacer kullanmam, binek otomobilde balans sorunu yaşatmıştı.
15x9 jant bulmak çok zor, hele ki istediğim model.
15x8 ile 30x9.50 kullandık uzun bir süre, hiç sorun yaşamadık. 20cm jant genişliği, 23.5cm lastik taban genişliği vardı.
15x10 ile 31x10.50 ise 25cm jant geniÅŸliÄŸi ile 26.5cm lastik geniÅŸliÄŸine denk geliyor.
Lastik tabanı 3 cm genişlerken, jant genişliği 5cm artıyor.
Yani ilk ebatlar ile jant ile lastik tabanı arasında ki fark 3.5cm iken, yeni yapacağım kombinasyonda 1.5cm.
Bu kombinasyonun tek avantajı lastik yanağının yükselmesi.
Gel gelelim ki hocam, binek otomobillerde 225 hatta 215 lastik ile bile 10inç jant kullanılıyor, hem de incecik yanak lastikler ile.
Asfalt kullanımında bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum, lastik havalarını 8 psi'a düşürüp kaya offroadı yapmayacağız sonuçta.
ET değerini ise, bijonların tam jant merkezinde durmasını istiyorum. Yani jantın bijon kısmı jantın tam ortasında olmasını istiyorum.
Psikolojik olabilir, bana daha sağlam gözüküyor.
Aslında hayalim 5.5'' yükseltme ve 33x12.50 lastikdi fakat bu araca binmek de bile zorluk çektik.
Arkadaşlarım veya annem beni sırtına alarak bindiriyorlar. Bu yüzden yükseltme kiti sevdasından vazgeçtim.