beklediğimiz sorun nihayet başımıza geldi ;
ve sorun çözüldü ;
Tiger’ a yine yeniden mükemmel offroad performans donanımlarından biri daha uygulandı.
Çözüm ;
Çift lastikli bedlock sistemi.
Yani;
aracın dubleks lastiğinin içersine 2.nci bir lastik içinde şambrel yerleştirilmesi işlemi.
Aslında aylar öncesinden Amerika’ dan getirtilmişti ancak bu sistem 8 – 10 inch jantlarda çaılştırıldığından ve Tiger’ ın da jantları da 12 inch olduğundan uygulanamamıştı. Büyük ihtimalle de Türkiye' de ilk uygulanan araç yine Tiger oldu.
Nihayet bu hafta ilk etapda denemek için, bir jant önce kesilip 12 inch’ten 10 inch’e düşürüldü ve janta iç Bedlock lastik için bir sibob daha açıldı.
Gelin devamında bu işlemlin nasıl yapıldığına bir göz atalım ;
Bu işemin lastiğin jant üzerinde duruşu ile ilgili bir artısı daha oldu tabiki.
Aşağıda gördüğünüz gibi;
12 inch jant üzerindeki lastik balon gibi dururken, 10 inch jant üzerinde tam oturdu, dolayısı ile
Lastik çamurda daha iyi gömülüp zemine ulaşacağından daha performanslı hale geldi.
Diğer bir avantaj ise ; lastik ve jant ağır hasar alsa dahi bir müddet iç Bedlock lastik sayesinde hareket etmeye devam edebiliyorsunuz.
THE END
Güle güle kullan Kaan !
Yapımı kadar anlatımı da belgesel niteliğinde ellerinize saglık..
Tiger ın en iyi yaptığı şeyi bir çoğunuz bilmiyorsunuz tahmin de edemezsiniz. O nun doğumu sırasında ben canım dediğim bir çok dosta sahip oldum. Tiger yarın gider bu dostluklarım ben ölene kadar benle kalacaklar. Teşekkürler Tiger eline dişline sağlık.
tiger gibi bir aracın ( donanım olarak hala en üst düzeyde ) yanında olmak, fikir vermek ve aynı heyecanı yaşamak harika idi... bize bu şansı verdiği için kaan abiye tekrar teşekkürler...neler yaptığını ve daha neler yapacağını hepberaber görücez...
yalnız extrem lastik şart abi
dehşet bir şey ortaya çıkmış
türünün tek örneği....jeep'in dibi....üzerine söylenecek tek bir kelime yok...ne kadar kaliteli ellerden çıktığı da ortada....bu tarz projelerin yapılabilmesi için bir milat bence....türkiyede offroad aracı tigerden önce ve sonra olarak 2ye ayrılacak artık....tebrikler yapan tüm ellere ve beyinlere
Ne emek ne emek ama deymiş
güzel araç, iyi dostluklar
Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.
resimdeki o derede ilerleyebilen başka kara aracı varmıdır bide benzin ikmal için depo kapağı neden tavanda ?
gidemediğin yer senin değildir
Kaan doğru yazmış, Tiger gerçek bir paylaşım ve işbirliğinin ürünüdür. Ve gerçekten de güzel dostlukların kurulmasına vesile olmuştur.
Ama öte yandan gerçekten de etkileyici, yetenekli bir araç olduğu tartışılmaz.
Tabi bir de elçiye zeval olmaz...
Oğullarım Umut ve Uğur'un en büyük hayalinin, çok kısa da olsa Tiger'le küçük bir gezi yapmak olduğunu söylemeliyim.
Kartalkaya bunun için ideal olabilir... Kaan kurtar artık beni bu dertten!
www.geze-gen.com