Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
Toplam 49 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 98 Grand Cherokee 5.2 ZJ Yüksek Devir Problemi ?

Hybrid View

  1. #1
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077

    Exclamation 98 Grand Cherokee 5.2 ZJ Yüksek Devir Problemi ?

    Merhaba,

    Uzun zamandır uğraştığım ancak bir türlü düzeltemediğim Yükse Devir sorunu hakkında bilgisi veya daha önce başına gelmiş olan var mı acaba ? bu sorunu çözmek istiyorum artık.



    O2 Sensör / Tps / Map / A.i.s. / D. Kapağı / Bujiler / B. Kabloları / Tevzi Makarası gibi ateşleme ile ilgili birçok şey değişti ancak bir türlü yüksek devir sorunu'nu çözemedim her geçen günle birlikte biraz daha soğutuyor bu durum beni

  2. #2
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    video neden açılmıyor

  3. #3
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Ben sorunsuz görüyorum.
    link olarak vereyim birde https://www.youtube.com/watch?v=NA4y4TCRuNA

  4. #4
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    youtube de girdim bu video gizlidir diyor

  5. #5
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Pardon video gizlilik ayarina dikkat etmemisim

  6. #6
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Ergun abiden umutluyum

  7. #7
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Kadir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ergun abiden umutluyum
    Kadir, 1.500 devirde çalışırken sen mi gaza basıyorsun yoksa kendi mi 2.000 devire fırlayıp iniyor...?

  8. #8
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir, 1.500 devirde çalışırken sen mi gaza basıyorsun yoksa kendi mi 2.000 devire fırlayıp iniyor...?
    Ben basıyorum abi, rolanti de 1.500 / 2.000 devir arasında çalışıyorken biraz kullandıktan sonra 1.000 ile 1.300 devir arasına düşüyor trafikte dururken bazende 950 devirlerde oluyor bir dengesizlik var ama bulamadım

  9. #9
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    Ä°stanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Kadir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben basıyorum abi, rolanti de 1.500 / 2.000 devir arasında çalışıyorken biraz kullandıktan sonra 1.000 ile 1.300 devir arasına düşüyor trafikte dururken bazende 950 devirlerde oluyor bir dengesizlik var ama bulamadım
    Yani bir anlamda ani gaza basışlarda devir 2.000' i geçemiyor, öyle mi ?

  10. #10
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani bir anlamda ani gaza basışlarda devir 2.000' i geçemiyor, öyle mi ?
    Evet abi doÄŸrudur...

  11. #11
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani bir anlamda ani gaza basışlarda devir 2.000' i geçemiyor, öyle mi ?
    Az önce denedim devir rolanti de ve normal vites te iken 2.000 deviri geçiyor herhangi bir sorun yok.

    - - - Mesaj BirleÅŸtirme - - -

    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir anlamadıgım araç rolantideyken sen neden boşta gaz veriyorsun arabaya zaten problem yüksek rolanti değilmi
    rolanti belki motoru takılı kalmış olabilir mi diye düşündüm o anda

  12. #12
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Rolanti motoruna bakılmalı, gerekiyorsa soketi çekilip öyle denenmeli.
    Bizde de paspas gaz pedalına takılıyordu bir ara ve araç saçma sapan devirlenip düşüyordu. 3000 devirlere çıkıp çıkıp indiğini gördüm.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  13. #13
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı Mirkan Şenol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rolanti motoruna bakılmalı, gerekiyorsa soketi çekilip öyle denenmeli.
    Bizde de paspas gaz pedalına takılıyordu bir ara ve araç saçma sapan devirlenip düşüyordu. 3000 devirlere çıkıp çıkıp indiğini gördüm.
    Rolanti motoru değişti orj mopar ile başka bir araçtan sökülüp deneme amacı ile tekrar denendi aynı sorun devam etti.

  14. #14
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Kadir rolanti olayında motor devrinin kontrolü close loop denilen modda Manifolttan gelen karışım degerini ölçen 1 nolu 02 sensorunun Rolanti motoruna gönderdiği sinyalle yapılıyor rolanti motoru gelen voltaja degerine göre pistonunu ya itiyor ya çekiyor bu malzemeler saglamsa zaten rolanti hemen hemen sabit kalır.birde sendeki araç zj degilmi zj ler rolantide 750 ile 500 devir arasında durur öyle 1500 /2000 devirde rolanti olmaz.sen gaza bastıgın an open loop a geçiş yapılıyor ve rolanti motoru ve ona sinyal gönderen oksijen sensoru devreden çıkıyor.bir konuda senin throttle üzerindeki kapakların durumu nedir rolantide bu kapaklar tam kapalı olmalı.kapaklar kapalı vacum hatların saglam ve rolanti motorundan eminsen manifolta yakın olan oksijen sensorunu degiştir.

  15. #15
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir rolanti olayında motor devrinin kontrolü close loop denilen modda Manifolttan gelen karışım degerini ölçen 1 nolu 02 sensorunun Rolanti motoruna gönderdiği sinyalle yapılıyor rolanti motoru gelen voltaja degerine göre pistonunu ya itiyor ya çekiyor bu malzemeler saglamsa zaten rolanti hemen hemen sabit kalır.birde sendeki araç zj degilmi zj ler rolantide 750 ile 500 devir arasında durur öyle 1500 /2000 devirde rolanti olmaz.sen gaza bastıgın an open loop a geçiş yapılıyor ve rolanti motoru ve ona sinyal gönderen oksijen sensoru devreden çıkıyor.bir konuda senin throttle üzerindeki kapakların durumu nedir rolantide bu kapaklar tam kapalı olmalı.kapaklar kapalı vacum hatların saglam ve rolanti motorundan eminsen manifolta yakın olan oksijen sensorunu degiştir.
    Kapakları kontrol edeceğim, Before o2 denilen sensör yani manifolt'a yakın olan sensör hata vermiyor odb okuyucu cihazda. bu sensör de bir sorun olsa diğeri gibi hata vermez mi ?

  16. #16
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Alıntı Kadir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapakları kontrol edeceğim, Before o2 denilen sensör yani manifolt'a yakın olan sensör hata vermiyor odb okuyucu cihazda. bu sensör de bir sorun olsa diğeri gibi hata vermez mi ?
    Kadir oksijen sensoru su koyverse bile en zor arıza kodu veren sensordur iyice elden çıkmadan arıza kodunu vermez bak sana bir tavsiye oksijen sensorunu yerinden sök ve dışarıda ısıtarak test et (youtube da bu testle ilgili sayısız video var )

  17. #17
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir oksijen sensoru su koyverse bile en zor arıza kodu veren sensordur iyice elden çıkmadan arıza kodunu vermez bak sana bir tavsiye oksijen sensorunu yerinden sök ve dışarıda ısıtarak test et (youtube da bu testle ilgili sayısız video var )
    Denemek biraz zor olabilir ama bir bakayım yine de, sanırım throttle body ile iligli bir sorun var aklıma şu anda başka bir şey gelmiyor yarın fırsat bulursam kelebek pozisyonlarını kontrol edeceğim...

  18. #18
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Kadir anlamadıgım araç rolantideyken sen neden boşta gaz veriyorsun arabaya zaten problem yüksek rolanti değilmi

  19. #19
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Sen Throttleyı manifolta irtibatlayan dört adet somun var onlarıda kontrol et gevşemiş olabilirler

  20. #20
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ãœyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Throttleyi sökebilir ve temizleyebilirsin fakat kirlide olsa throttle motor devrini raks ettirmez ya hava kaçagı ya kapak sorunu olması lazım hava kaçagını throttle dört somunu gevşamişse veya kapaklar ayarı bozuksa ve en önemli mevzuatlardan birisini hep es geçiyoruz TPS eger TPS arızası varsa TPS de voltaj atlaması arıxası olur ve voltaj atlamasıda ani rolanti degişikliklerine yol açar çünki TPS throttle kapak durumunu beyne ileten sensor olması nedeniyle arızalanıp voltaj atlatmaya başlarsa beyin kapak durumunun degiştiğini düşünüp araca gaz verir ,sen TPS i de bir kontrol et senin arızan o bölgede olmak zorunda egerki oradan çıkmazsa manifolttan veya fren westinghose hortumundanda olabilir ,bu ani raks etmenin sebebi bana göre yakıt hava karışımındaki dengesizlik başka bir şey degil.

Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •