Sorun maalesef düzelmedi servise götürmek gerekiyo.
Sorun maalesef düzelmedi servise götürmek gerekiyo.
Neredeyse 1 yıldır süren Yüksek Rolanti problemini bu gün Mert Başkan'nın sayesinde çözüme ulaştırdık.
Bu gün Başkanla buluşarak aracında ki (5.9 Zj) mevcut üstünde bulunan TPS Sensörü'nü sökerek kendi aracıma takıp denedim.
Bu problemi yaşayan arkadaşlar öncelikle Rolanti motorunu sonrasında ise Tps sensörünü ve Map sensörünü sırasıyla kontrol etmesini tavsiye ederim.
Teşekkürler Başkanım 😀
Sent from my iPhone using Tapatalk
Baştan şu aracı bir yetkili servise götürp bilgisayara ( DRB) bağlatsan şak diye çıkacaktı zaten sorunun nerde olduğu...
Sen bu problemin ile ilgili açtığın konunun başında O2 Sensör / Tps / Map / A.i.s. / D. Kapağı / Bujiler / B. Kabloları / Tevzi Makarası gibi birçok şeyi değiştirdiğini yazmıştın, onun için TPS sensörünün üzerinde durmadık... aslında Yıldırım yinede ısrarla uzun süre TPS' nin üzerine gitmişti.
4. vitese geçmede sorun olduğunu da yazdığını hatırlamıyorum... yoksa iki sorun arasında bağlantı arardık.
TPS arızalıysa ( ki genelde kurum bağladığı ve temizlenmediği için sorun çıkartır... ) vites veya rölanti problemleri yaratabilir...
Aklınızda bulunsun ; TPS sensörünü çıkartıp aracı kullandığınızda vites tek bir viteste ( genelde 3.ncü vites) kalır.
Sonuçta TPS gaza yapılan basıncı ölçüyor ve şanzımana veri gönderiyor. Yani; vites değişim zamanlarını tanımlamak için gerekli olan gaz pedalı durumunu algılıyor ve motor beynine iletiyor. Motor beyni de diğer sensörlerdeki verileri birlikte değerlendirerek şanzımandaki selenoidleri kontrol ediyor. Yani ZJ' ni kullanırken gaz pedalına basış ruh haline göre senin istediğin güç ve motor yükü hakkındaki bilgileri bir araya getirerek beyne iletiyor. Şanzıman beyni de ( emir subayı ) başkomutandan aldığı emri ilgili vites değiştirme birimlerine iletirken motor beyni de bir yandan vites değiştirme esnasında yakıt akışını azaltıyor ve ateşleme zamanını geciktiriyor. Vites değişimi tamamlanır tamamlanmaz da, motor gücü eski haline döndürülüyor. Yani anlayacağın bir yandan da şanzımanı koruyor.
İşte TPS ile şanzıman arasındaki duygusal ilişki bu
Geçişlerin neden ayarlanması gerekiyor ? hala gariplik mi var geçişlerde ?
Abi kaç kez drb den baktılar hepsine en son senşn tavsiye ettiğin yerde de baktı tüm sensörler düZgün başka bişi var dedi 😱
Olay bir nevi sayende çözüldü zaten, sen emisyon hortumlarını kontrol et diyince ;
Ben boğaz kelebeğine kadar söktüm aracı...
Hazır sökmüşken temizlik yapayım dedim.
Oda ne üstündeki parça (Wj) numarası benim hatırladığım aldığım değildi sanki ne oluyo derken daha önceki bu sorunun çıktığı dönemdeki çektiğim resimleri inceledim, (6 Kasım 2014)
İlk aklıma gelen elimdeki odb okuyucu ile tps posizyon değerini okumak geldi, hemen ölçtüm değer çok şaşırtıcıydı %85.5 oha yuh derken aklıma bana lokasyon olarak en yakın Mert başkanı aradım rica ettim saolsun kırmadı onun aracına bağladık cihazı çıkan değer posizyon değeri %13.5 (Motor soğuk ilk marş) saolsun deneyip emin olmak için söküp kendi aracıma takmama izin verdi.
Aşağıda ki de 4.7 wj pozisyon değeri aslında tps de bozukmuş
Olayın aslı budur.
Şanzımana gelince 2 ye biraz geç atıyor ve düZensiz değişim yapıyo ince ayar şart sanırım. (Rolanti yüzünden onu da değiştirdiler ne alakaysa)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Şanzıman teli nasıl yaralanır diye bir konu açmıştık zamanında ama gelki bulasın....
Merhaba Konuyu Hortlatmak gibi olacak ama bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlar için yazıyorum. TPS harici çözüm için.
Rölanti ile ilgili problemlerde araç tekleme yapıyor, gaz kesiyor veya rölanti devri yüksek ise (1000-2000 rpm arası)
Çözüm 1: Kontak anahtarı açın. Tüm ışıklar sönsün. Fren pedalına 2 saniye ara ile 3 defa sıkı basıp bırakın.
Aracı çalıştırın rölanti devri olması gereken 500-750rpm seviyesine inip sabitlenecek.
Çözüm2: Hava Kontrol sensörünü söküp temizleyin. Yeri ve nasıl temizleneceği hakkında https://www.youtube.com/watch?v=fpYSfvAxSkk veya https://www.youtube.com/watch?v=FYMltOwxlK4 veya https://www.youtube.com/watch?v=Pt6TIjiDkk8
Temizledikten sonra takıp, karbüratör'üde açıp temizlerseniz iyi olur.
Şimdi Kalibre etmeliyiz. Aracı çalıştırın. 2 dakika rölantide çalışsın. Sonra Klima açın 2 dakka daha, sonra Vitesi D donuma alıp ayak frende 2 Dakka bekle, Klimayı kapat 2 Dakka daha bekle. Kalibre tamamdır.
Herşey Normale döner.
Çözüm 3: Tüm bunlar rağmen araçtaki dengesizlikler çözülemiyorsa Akü Eksi kısmındaki Topraklama kablosunu kontrol edin, şaseye bağlı olan. oksitlenme (yeşilimsi renk) var. O kabloyu ve kutup başını Bakır bronz malzeme, yada varsa Kurşun ile değiştirin.
Bunlar tecrübe ile başımıza gelip yapılan çözümlerdir. Umarım ihtiyacı olan arkadaşların sorununu çözer.
Test edilen araç 98 ZJ 5.2
merhaba .rölanti probleminin fren kombinasyon olayıyla çözüldüğünü ve kalibrasyon olayının bu şekilde yapıldığını ilk kez duydum.ilginç bilgiler.daha önce tecrübe eden oldumu forumda
gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir
ZJ lerde belkide en basit problem RPM Problemidir ve çok sıkışırsanız manuel olarak IAC yi kendinizde ayarlayabilirsiniz arkadaşımızın tecrübesine ve paylaşımına teşekkürler kendince yaptıgı bazı şeyleri (IAC temizliği teknik bir konudur ve dogrudur )teknik olarak birbiri ile ilişkili olarak değerlendirmiş ve detsek amaçlı tecrübesini paylaşmış lakin fren le IAC ve rpm arasında hiç bir baglantı yok ve IAC kalibrasyonu diye bir şey de yok IAC kontagı çevirdiğinizde O2 den aldıgı talimata göre otomotik olarak pistonu Throtle yuvaya ittirir..bunun için özel bir ayara gerek yoktur (Şayet IAC baglantı vidalarını uygun seal ve uygun tork ile sıktıysanız )hatta IAC veya O2 arızalı dahi olsa uygun RPM de IAC yi manuel olarak sabitleyebilirsiniz RPM niz ufak salınımlar haricinde degişmez aynı yerde kalır ve malzeme degişimine kadar kısa süreliginede olsa böylede idare edebilirsiniz en azından RPM yüzünden olmadık yerlerde trafik ışıklarda stop durumu yaşamazsanız sadece Check engine yanar yanarsada yansın no problem.