2003 forester turbo boğaz kelebeği temizliği,
bugun canım sıkıldı ve aracın boğaz kelebeğinin önünü temizledim.
ilk olarak intercooler'ın sağında ve solunda bulunan iki somunu lokma takımı yardımıyla söküyouz.
sonra boğaz kelebeğinin kelepçelerini çıkartıyoruz.
intercooler ve boğaz kelebeği arasındaki rekor boru sert ve kısa olduğu için rekoru çıkartmak için intercooler ı ileri ittiriyoruz.
tabi bundan önce intercooler ın sol tarafından iki girişi olan ve bu iki giriş birleşip tek çıkışı olan boru daki hortumlarıda çıkartıyoruz.
ilk önce temiz bir bez ile intercooler çıkışı ve boğaz kelebeği girişini temizliyoruz. kelebeği parmaklamıyoruz
sonra balata spreyi yardımıyla aynı yerlere spreyi sıkıp sonra siliyoruz. bunu bikaç kere yapın zaten bez leş gibi yağ oluyor.
gelelim asıl ilginç olan şeye.
intercoolerın önünde bulunan bahesttiğim borularıda temizleyeyim dedim. içine balata spreyini sıktım. oluk oluk partiküllü yağ aktı.
sonra 2-3 tane plastik kelepçeyi (sıcan kuyruğu kelepçeside diyorlar) birbirine uçlarından takıp o borunun içine soktum diğer tarafdan çıkarttım. leş ötesiydi. katılaşmış donmuş yağlar kalıp gibi çıktı.
sadece havanın geçtiği bu yerlerde nasıl bu kadar pislik ve yağ birikti anlamadım. ama iyi bir temizlik oldu.
sonrasında iyice durulayıp boğaz kelebeğini ,kelepçelerini ve intercooler hortumlarını takıp sağdaki ve soldaki vidaları sıktım.
aracın çekişi biraz arttı. piskolojik olabilir diye düşünürken bu akşam yolda biraz denedim, tepkileri daha agresifleşmiş gibiydi.
gerçi o çıkan yağları gördükten sonra tepkilerin artması normal
3-4 yağ değişiminde bir mutlaka yapın veya yaptırın.