slm arkadaşlar bunu jeep bölümüne yazdım ama genel olarak
4x4 araçların muayenedeki yaşaması muhtemel sıkıntıları paylaşalım istedim.
mesela ayrılıpta gelemeyen 4x4 ler
fırlayan seyyar rollerlar
4 kemer 5 koltuk
5 kemer 4 koltuk zırvalıkları gibi![]()
slm arkadaşlar bunu jeep bölümüne yazdım ama genel olarak
4x4 araçların muayenedeki yaşaması muhtemel sıkıntıları paylaşalım istedim.
mesela ayrılıpta gelemeyen 4x4 ler
fırlayan seyyar rollerlar
4 kemer 5 koltuk
5 kemer 4 koltuk zırvalıkları gibi![]()
Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.
ilk soruda benden olsun
muayene istasyonundan korkan bir insan
wj'sinin ön şaftını söküp gidebilirmi?
giderse bu sebepten dolayı sınıfta kalabilir mi?
Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.
Muayenede şase numarasını arıyorlar,diger modellerin şase numarası nerede bilmiyorum ama 2001 4.7 wjimde bagajda istepne kapagını kaldırınca sag tarafta tampona yakın halıfleksin kenarından görünüyor,şase numarasını göstermesem ,arayıp duracaktı motoru.Aracı teslim etmeden önce emniyet kemerlerini de taktım.Görevli aracı daha önceki muayenede Koltuk Sayısı (Sürücü dahil) 4 yazıyor diye muayeneden kalmıstım,sonra ruhsatı yeniledim ve koltuk sayısı (Sürücü dahil) 5 yolcu diye düzelttirdim,muayeneye tekrar girdim.Önceki muayeneye kadar araç kaç yıldır 4 yolcuyla nasıl gecmiş enteresan. 4x4 araçlarla ilgili ilgili
asagıdakiş linkte önemli acıklamalar var.
http://www.techturkey.com/forum/maka...ri-dikkat.html
Konu dreamer98 tarafından (05.Haziran.2015 Saat 00:26 ) değiştirilmiştir.
subaruyu iskenderunda muayneye sokmadan önce aradım.
Free roller varmı araba sürekli 4 çeker diye.
adamın cevabı basitti.
abi sen getir biz ayırırız onu
özgüvene bak![]()
Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.
ZJ ve WJlerde muhtemelen viscous coupling vardır.Bence muayenede cok dikkat etmek gerekir.
Acaba muayenede yanlış müdahale sonucunda bu araçlarda viscous couplingte bozulma olursa nasıl anlaşılabilir ve herhangi bi hata kodu verir mi?
Konu dreamer98 tarafından (05.Haziran.2015 Saat 00:45 ) değiştirilmiştir.
Direk anlaşılıyor hiç merak etme![]()
Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.
Verdigim linkte pek anlasılmaz demişler,fakat virajlarda kasma yapabilirmiş,aracın yol tutusu değişirmiş ama wj ve zjlerde durum nasıl onu merak ettim.Sizin bu konuda tecrübeniz var mı?Ne şekilde anlaşılır?Allah bilir önceki muayenelerde sürekli 4x4leri ne sekilde test ediyorlardı,ilk sahibi değilsek, aracın geçmiş yıllarda muayenelerde neler yaşandıgını bilemeyiz.
geçen hafta cuma-cumartesi muayeneye gittim.bana hiç sıkıntı çıkarmadılar sadece zenon farlardan dolayı ilk gün onay vermedi degiştir gel dediler.bende degiştirdim ertesi gün 10 dk da onay verdiler.hayırlı olsun dediler gönderdiler..
SEVDAMIZDA KÜME DÜŞMEDİYA ANKARAGÜCÜM.....
korkuyorum çünkü deneyimsiz ve bilgisiz olan bazı muayana görevlileri 4 çekerden 2 çekere düşmediği halde
fren testini beceremiyorlar (avare roller zımbırtısını kullanmıyorlar sonra frene asılınca şenlik başlıyor. viscous coupling ve bi takım parçalar hasar görebiliyor diye uyarılar var forumlarda. yapılacak şey ya yolda fren testi yada avare roller kulanılmasıymış derler
Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.
Kusura bakmayın önce davranmışımAma dediginiz gibi cok dikkat etmek gerekiyor,muayeneye gidince iş işten geçmeden oradaki muayene görevlisine söylemek gerekiyor.Yoldaki fren testini nasıl yapıyorlar onu da bilmiyorum,cok sert yaparlarsa yolun durumuna göre lastiklerin aşınmasınada sebep olabilir ama düzgün bi sekilde denerlerse, cok asırı sert fren yapmazlarsa ve muayene memuru kabul ederse yolda fren testi yaptırılabilir.Ayrıca baska bi secenekte seyyar fren test cihazı varmış.
Muayenede seyyar fren test cihazı varsa o zaman seyyar fren test cihazını mı, Avare roller mi yoksa yolda fren testini mi tercih etmeliyiz bilemiyorum.
Konu dreamer98 tarafından (05.Haziran.2015 Saat 15:05 ) değiştirilmiştir.
bende sizin okuduğunuz yazıları okudum hatta 2012-2013 senelerinde başka forumlarda yazılmış yazılarıda okudum.
simdi umarım teknik elemanlar biraz daha bilgi sahibi olmuştur diye umuyorum ama genede şaftı söküp gideyim diye düşünüyorum.
korkulu rüya görmektense. bakalım ne olacak 26 haziranda belli olur durum burayada yazarım.
Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.
arazi donanımlı (vinç, demir tampon, yükseltme, aydınlatma vs.) gibi araçlarda nelere dikkat etmek gerekir? standart araçlardan ziyade bu tarz yapılı araçların durumu daha muamma gibi.
örnek vermek gerekirse, arkadaşım donanımlı suzukisini götürürken delici ve yayıcıların kapaklarını takmış (uyarılardan dolayı) fakat, hafif kusur yazılmış. sebep "ise sislerin önü kapalı". biraz duruma göre yorumluyorlar galiba
Ben wj ile muayneye girdiğimde önce arkalara roller koymadılar.Teste başladıktan 3-5sn sonra araç rollerdan atınca kendını arkaya da roller koyup testi bitirdiler..
Xenon dan dolayı kaldım,normal sarı ampullerı takıp tekrar girdim..
Yazılan hafif kusurlar ise;
-lpg etkiketi yok
-sis far yönü hatalı
2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
2016 Mondial RXÎ EVO 250 cc
2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
2007 Subaru Forester 2.0 ov
2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
1997 Toyota Carina GLİ+Milano Lpg
2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
2016 Mondial RXÎ EVO 250 cc
2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
2007 Subaru Forester 2.0 ov
2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
1997 Toyota Carina GLİ+Milano Lpg